בית הספר לאמנויות. צילום: פבל
בית הספר לאמנויות. צילום: פבל

בי"ס אומנויות: נמחקה עתירת הורים נגד העירייה בגין ביטול נוהל 'איחוד אחים'

ההורים עתרו לבית המשפט כאילו העירייה מפלה תלמידים ופועלת בניגוד לחוק. אלא שבית המשפט קבע כי העירייה דווקא פעלה בסבירות ובהתאם להנחיות משרד החינוך

פורסם בתאריך: 11.4.18 18:14

     

חודש לאחר שפרסמנו כאן לראשונה על עתירה של הורים נגד העירייה וההגרלות שהיא מבצעת לקבלת תלמידים לכיתה א' לשנת הלימודים הבאה הגיעו הצדדים לספסלי בית המשפט. שם נחלו ההורים הפסד מוחץ.

בתחילת השבוע פסק בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע כי יש למחוק את העתירה שהוגשה נגד העירייה בעניין ההחלטה לביטול נוהל איחוד אחים בבית הספר 'לאומנויות'.

עיריית אשקלון

כזכור, המדובר בשני עותרים, אשר פנו לבית המשפט וטענו כי החלטת הרשות לביטול נוהל איחוד אחים נעשתה שלא כדין. כמו כן, טענו העותרים שיש לבטל את ההחלטה ולהשאיר את נוהל איחוד אחים בבית הספר 'לאומנויות' מאחר וביטול הנוהל יפגע בשוויון.

בנוסף לעתירה, הגישו העותרים בקשה לבית המשפט להוציא צו אשר ימנע מהרשות לבצע את ההגרלה שנקבעה יום למחרת הגשת העתירה עד להחלטת בית המשפט בנושא.

בית המשפט דחה את בקשתם של העותרים לקבלת צו, מאחר ופעלו בשיהוי רב וקבע כי על הרשות להגיב לעתירה. ההגרלה התקיימה במועד הקבוע בנוכחות הגורמים הרלוונטיים ויועץ משפטי כנדרש במקרים מסוג זה.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

בתגובה המקדמית לעתירה, נימקה העירייה את החלטתה בכך כי, בניגוד לטענות העותרים, ביטול נוהל איחוד אחים מחזק את עקרון השוויון, במיוחד לאור הנחיות משרד החינוך אשר קובעות כי אחד התנאים להישארותו של בית הספר 'לאומנויות' בית ספר ייחודי, הוא ביטול נוהל איחוד אחים בבית הספר.

יתרה מכך, הובהר לבית המשפט כי אף אם לא היו מתקבלות הנחיות ממשרד החינוך, הרי שההחלטה נמצאת בסמכות הרשות ובהתאם לפסיקה, בית המשפט לא מתערב בהחלטות הרשות אלא במקרים חריגים בהם החלטת הרשות בלתי סבירה. במקרה דנן החלטת הרשות סבירה אף אם לא היו מתקבלות הנחיות משרד החינוך.

במהלך הדיון הסביר בית המשפט לעותרים כי לאור התגובה של העירייה אין לעתירתם סיכוי, במיוחד לאור העובדה שהנחיות משרד החינוך במקרה זה התקבלו והרשות פעלה בסבירות ובהתאם להנחיות המשרד ובנוסף הגישו העותרים את עתירתם בשיהוי.

לאחר שבית המשפט סיים את דבריו, ביקשו העותרים למשוך את עתירתם.

גורמים בעירייה מסרו היום כי על אף שהעותרים הטריחו מערכת שלמה שעלתה כסף רב, הוחלט בעירייה לפנים משורת הדין לוותר על דרישה שיישאו בהוצאות המשפט. כאמור, בית המשפט מחק את העתירה כנגד הרשות.

הדיון התנהל בפני השופטת גאולה לוין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים. את העירייה ייצגו עו"ד אביחי לוי ועו"ד להב סבן מהלשכה המשפטית.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר