בית הספר לאמנויות. צילום: פבל
בית הספר לאמנויות. צילום: פבל

ברגע האחרון: הורים עתרו נגד ההגרלות בבית ספר לאמנויות

עניין קבלת התלמידים לבית הספר לאמנויות שוב מגיע לבית המשפט. הפעם טוענים הורים לתלמידים העולים לכיתה א' כי יש לעצור את ההגרלות האמורות להתקיים מחר בשל ביטול "איחוד אחים"

פורסם בתאריך: 13.3.18 19:48

     

הורים לתלמידים מבית הספר לאמנויות פנו היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעתירה נגד ביטול נוהג "איחוד אחים" שעשוי לפגוע באחים העולים לכיתה א'.

לצד העתירה הגישו ההורים בקשה לצו מניעה נגד ההגרלות האמורות להתקיים מחר. לדברי ההורים, בשנת הלימודים תשע"ו עבר בית הספר אמנויות למסלול של ייחודיות מה שביטל את כל המבחנים והמיונים שנעשו אל בית הספר בעבר. והחל מאותה שנת לימודים החלו הגרלות לצד "איחוד אחים".

איחוד אחים פירושו שישנה קדימות לתלמיד העולה לכיתה א' אשר יש לו אח או אחות שכבר לומדים בבית הספר. "זאת במטרה להקל על ציבור ההורים שלא יצטרכו להתרוצץ בשעות הבוקר ושעות הצהריים בין בתי ספר שונים ומשום טובת הילד הרך שכן יש בנוכחותו של אח גדול בבית הספר כדי להגביר את הביטחון העצמי והאישי של ילד רך בגיל", כתבו ההורים.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

עוד טענו ההורים כי ביטול קריטריון של איחוד אחים אינו דבר שבשגרה והוא חל בבתי ספר על אזוריים אחרים באשקלון כמו "רמב"ם" ו"אסף מימון".

 

ההורים כתבו עוד כי הם הגיעו עם ילדיהם ליום הפתוח שיתקיים בבית הספר מתוך ידיעה כי איחוד אחים, הוא אחד הקריטריונים לקבלה לבית הספר.

מחר אמורה להתקיים ההגרלה לבית הספר ולדברי ההורים ללא הקריטריון של "איחוד אחים". לדברי ההורים ההתנהלות של העירייה בעניין "מהווה פעולה בחוסר סמכות, תוך הפרה בוטה של כללי השוויון להם מחויבת הרשות כלפי אזרחיה תוך יצירת הפליה פסולה", נכתב.

עוד נכתב כי לתלמידים העולים לכיתה א' נגרמה עוולה באמצעות העירייה "לפיה נוהג של איחוד אחים, בעת רישום אל בית הספר, נמנע מהן, תוך שהמשיבים עושים לעצמם דין ומפלים אותם לרעה. כאשר באופן שרירותי ומגמתי, נוהג זה לא הוחל עליהם, שעה שבבתי ספר אחרים המשיבים כן מאפשרים יישום קריטריון של איחוד אחים".

מעיריית אשקלון נמסר: "מדובר בהנחיה של משרד החינוך. באשר לעתירה, טרם קיבלנו אותה. לכשתתקבל נשיב עליה כמקובל בבית המשפט".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר