דודי סעדה. צילום: אדי ישראל
דודי סעדה. צילום: אדי ישראל

דעה: "דודי סעדה הוא רוביק דנילוביץ' של חוף אשקלון"

פרופ' צחי עין-דור, המתגורר בתלמי יפה, כותב על "דרך של פוליטיקה נקייה אל עבר ראשות מועצה - המקרה של דודי סעדה"

פורסם בתאריך: 29.10.18 18:30

     

האזרחים כיום מפוקחים יותר. המדיה החברתית עשתה מהפכה. היא מאפשרת מחד הפצה של מידע פחות מהימן, אך בד בבד חושפת את האזרחים באופן אינטימי הרבה יותר לחייהם, דרכם, משנתם ודרך התנהלותם של המתמודדים לרשויות המקומיות והעיריות. חשיפה זו – של המתמודדים על עצמם, של תומכיהם ושל מתנגדיהם – מאפשרת הצצה עמוקה יותר ומאפשרת לאזרחים לדרוש, לראות ולבחור אנשים ראויים לשלטון.

פרופ' צחי עין-דור

פרופ' צחי עין-דור

הפוליטיקה החדשה הזו הפכה שלטת יותר בישראל עם היכנסו לתפקיד של רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, ואחריו של רבים נוספים כגון תמיר עידן, ראש מועצת שדות נגב, שי חג'ג', ראש מועצת מרחבים, ואלון דוידי, ראש עיריית שדרות. הפוליטיקה הזו היא פוליטיקה נמרצת, ערכית, שקופה, שרואה את התושב כבן משפחה ודואגת לו בהתאם.

רוביק דנילוביץ'. צילום: אילן אסייג

הביא פוליטיקה חדשה. רוביק דנילוביץ'. צילום: אילן אסייג

בחוף אשקלון צומח מנהיג שכזה בקמפיין הנוכחי. בחור צעיר, נמרץ, המגיע מהמגזר הפרטי, המנהל קמפיין החושף את כל רבדיו באופן שקוף, והמקפיד על קמפיין נקי ודרך ארץ. מועמד העונה לשם דודי סעדה. דודי סעדה הוא הטייפ קאסט של הפוליטיקה החדשה: הוא מדבר אל האזרחים ומאגד אזרחים סביבו. הוא לא מדבר אל עסקנים פוליטיים. הוא הלך ולמד את משנתם ודרך הפעולה של דנילוביץ', חג'ג', דוידי ותמיר בתחום המוניציפלי, הלך ולמד תורות של חינוך אצל אריק מנדלבאום בבית ספר משעולים בעתלית, ומודלים עדכניים של שירות, תעסוקה וכלכלה. בכך הוא יצר קמפיין של אנשים ואפשר בחירה מתוך היכרות עם הציבור ותוך היכולת לשפוט מי הוא כאדם ומהם ערכיו.

גישה זו שהנה חוצה מגזרים ורחוקה מהפוליטיקה הישנה של חונטות, היא תמצית ההצלחה של אנשי ציבור שעשו מהפכה בתחומם ותכנס עמוק אל תוך הפוליטיקה המקומית בבחירות הנוכחיות וגם אל הפוליטיקה הארצית בבחירות הבאות.

דודי סעדה והפעילים שלו

"סעדה מדבר אל האזרחים ומאגד אזרחים סביבו". סעדה עם הפעילים שלו

משב הרוח המרענן של הפוליטיקה החדשה, כמו זו של דודי סעדה, היא התקווה שהיא מספקת לאזרחים על כך שיש על מי לסמוך. לא רק במובן הניהולי, אלא באוזן הקשבת שהיא מספקת, הקשר הרגשי בין התושב לראש הרשות ובעיקר ניקיון הכפיים שלה והשקיפות. זו פוליטיקה המנסה להימנע מעסקאות ("דילים") של הרגע האחרון. עסקאות אלו בין מועמדים הנם באופן מוחלט למען קבלת תפקידים של מועמדים מסוימים ובאופן מוחלט לא מתוך מחשבה על טובת התושבים.

מלבב לראות שמתמודדים כגון דודי סעדה מובילים דרך לפוליטיקה חדשה שכולנו ראויים לה. על האזרחים לבחור לרצות בה ביום הבחירות. אז היא תהפוך מתקווה למציאות.

הכותב הוא פרופ' לפסיכולוגיה, מרצה במרכז הבינתחומי בהרצליה ותושב תלמי יפה

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר