תינוקת ישנה ברכב. צילום אילוסטרציה: freepik.com
תינוקת ישנה ברכב. צילום אילוסטרציה: freepik.com

אישום: זוג נשוי מאשקלון ביצע עסקאות סמים מעל ראשה של בתם הפעוטה

זוג צעיר מאשקלון מצא לו דרך להתפרנס, כך על פי כתב אישום שהוגש נגדם - הם היו מבצעים עסקאות סמים במסווה של "טיול משפחתי" כאשר בתם הפעוטה איתם ברכב. שוטרים בהסוואה הצליחו להפליל אותם כאשר ביצעו עסקאות סמים מעל הראש של התינוקת. השניים נעצרו

פורסם בתאריך: 23.9.21 20:25

     

במסגרת הפעולות של המשטרה למנוע ולעצור עבירות של סחר בסמים, מתחזים השוטרים לצרכני סמים ורוכשים את החומר האסור מאותם סוחרים ובכך מביאים להפללתם.

הקושי מתגבר כאשר סוחרי הסמים מבצעים את העסקאות באמצעות אפליקציה מאובטחת כמו הטלגרם שהקבוצות המוכרות בה סמים זכו לכינוי "טלגראס". אלא שלא מספיקה האבטחה של האפליקציה, כעת צרכן סמים נדרש להציג תעודת זהות ועמוד פייסבוק פעיל וכן כתובת וכדומה על מנת שהסוחר יוכל לדעת שלא מדובר בשוטר.

כך היה גם במקרה הזה, כאשר שני שוטרים ממרחב לכיש של המשטרה התחזו לצרכני סמים. השוטר יאיר דניאל התחזה בשם מני נגאונק ואילו השוטר דוד מלאייב התחזה בשם דור בבאייב.

טלפון סמארטפון. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

עסקאות דרך הטלפון. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

השניים התכתבו עם היוזר NORCOS, כאמור באמצעות אפליקציית טלגרם.

השוטר יאיר: "מה מצב אח, יש כיוון לקריית גת?"
יוזר: "אהלן אח כן כמה צריך"
השוטר יאיר: "5"
יוזר: "300-5 כולל משלוח"
השוטר יאיר: "תענוג אח"

בהמשך התבקש השוטר יאיר לשלוח אימות ובהתאם לכך, שלח צילום רישיון נהיגה, צילום דף פייסבוק וכן סרטון עצמי, כתובת ומספר מכשיר נייד. בהמשך נקבעה כתובת בעיר קריית גת.

כעבור שעה קלה צלצל הטלפון של השוטר יאיר ועל הקו דיבר איתו השליח והוא הכווין אותו להגיע. השליח, על פי כתב האישום, הוא תושב אשקלון בן 32.

השוטר שהמתין לו לקבל ממנו את הסמים הופתע מאוד כאשר ראה את האשקלוני מגיע ברכבו כאשר הוא נוהג בו ולצדו במושב הנוסע ישבה בתו, תינוקת בת 3 חודשים בלבד, בכיסא בטיחות ובספסל האחורי יושבת אשתו, בת 25.

השוטר יאיר שהתחזה לצרכן סמים, הגיע לחלון מצד הנוסע והנהג העביר לו שקית עם קנביס במשקל 6 גרם מעל בתו הפעוטה ובתמורה קיבל 300 ש"ח.

סמים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

סמים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

במשטרה לא הסתפקו בכך וגם השוטר דוד התכתב עם היוזר בטלגרם על מנת לרכוש סמים.

השוטר דוד: "מה מצב אח יש מצב להתארגן"
יוזר: "כן אחי בטח כמה תרצה ולאן"
השוטר דוד: "5"
יוזר: "300"

כמו קודם, גם הפעם נדרש השוטר דוד לאמת את זהותו והוא כמובן עשה זאת בזהות הבדויה – דור בבאייב. בהמשך הוא שלח לו כתובת בעיר קריית גת.

כעבור כמה שעות קיבל השוטר דוד טלפון ממספר הטלפון השייך לאשתו של האשקלוני שאמר לו כי הוא מגיע אליו בעוד דקה. כעבור זמן קצר הגיע האשקלוני למקום כאשר גם הפעם ישבה לצדו התינוקת בתוך כיסא בטיחות ומאחור ישבה אשתו.

כאשר הוא הגיע למקום, הוא הושיט את ידו לאחור, אשתו מסרה לו את השקית עם הסמים והוא העביר את השקית לשוטר, שוב מעל לתינוקת. בתמורה לכך, מסר לו השוטר סך של 300 ש"ח.

בעקבות זאת ביצעה המשטרה פשיטה על ביתם של בני הזוג ושם נמצאו סמים בפינות שונות בבית, כמו בסלון, במרפסת או מעל מכונת הכביסה. במטבח מצאו השוטרים משקל אלקטרוני ושקיות חלוקה.

השניים, שהם ללא עבר פלילי, נעצרו והכחישו את העבירות המיוחסות להם ולבסוף הואשמו בעבירות של סחר בסמים והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. לצד כתב האישום, הגישה המשטרה בקשה לעצור את השניים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

ביצוע מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

ביצוע מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

בבקשה כתבה המשטרה כי יש להשאיר את הזוג במעצר מאחר והם מבצעים את העבירות בתחכום רב באמצעות הטלגרם, "יתרה מכך, המשיכים אשר הינם זוג נשוי מבצעים את העסקאות כאשר בתם התינוקת בת ה-3 חודשים מצויה כרכב ואף הסמים מועברים מעל ראשה. מכאן ניתן ללמוד עד כמה השניים אינם בוחלים באף אמצעי על מנת להשיג את מבוקשם ואף מבצעים זאת כמסגרת 'טיול משפחתי'… נתונים אלו מלמדים כי מדובר כמי שמשמשים כתובת לכל דורש להשגת סם וכי מעורבותם של השניים בעולם הסמים הינה עמוקה".

לאור זאת טענו במשטרה כי אין לשחרר את השניים למעצר בית ולהותירם במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

למרות זאת, החליט השופט יניב בוקר לשחרר את האישה למעצר בית בבית אמה, כאשר נאסר עליה לעשות שימוש בטלפון סלולרי, מחשב וכדומה ובהפקדת ערבות כספית.

מנגד, מעצרו של הבעל הוארך ולאחר שלושה שבועות במעצר הסכימה אתמול השופטת מיטל חלפון נזריאן לשחרר אותו למעצר בית, כשהיא סבורה שהזמן במעצר הותיר עליו רושם.

המשטרה ערערה על כך לבית המשפט המחוזי בבאר שבע והשופטת גאולה לוין הורתה היום להותיר אותו במעצר עד שיתקבל תסקיר משירות המבחן בעניינו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר