אירוע הדליפה בקצא"א
אירוע דליפה בקצא"א

שש שעות של ריח חריף באשקלון: התושבים נדרשים לסגור חלונות

בעקבות דליפת הדלק בקצא"א שגרמה למפגע ריח כבד באשקלון, ממליצים במשרד הבריאות לסגור חלונות ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת. המשרד להגנת הסביבה החל בתחקיר האירוע

פורסם בתאריך: 26.11.20 11:43

עדכון אחרון: 26.11.20 12:38

     

החל משעות הבוקר התלוננו תושבים רבים על ריח חריף שנדמה כריח גז. התלונות על הריח הגיעו מכל שכונות העיר, גם הדרומיות וגם הצפוניות. מקור הריח כך התברר, הוא מדליפת דלק בחברת קצא"א.

חלק מהתלונות דיברו אפילו על תחושת בחילות והיו גם הורים שנמנעו מלשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך בשל כך. גם כעת, כאשר מתקרבים לשעת הצהריים, הריח עדיין מורגש במספר אזורים בעיר. בעקבות זאת, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ממליצים לציבור באזור לסגור חלונות ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת.

במשרד להגנת הסביבה אומרים כי הם בוחנים את נסיבות האירוע ומבצעים תחקיר מקיף. השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל מסרה כי "המשרד להגנת הסביבה מבצע תחקיר של האירוע ויבדוק את עמידת קצא"א בתנאי היתר הרעלים ורישיון העסק. ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונשקול בהתאם לממצאי הבדיקה את המשך צעדינו מול המפעל ומנהליו".

מיכל נפט במתחם קצא"א

כך נראה מיכל במתחם קצא"א

הבוקר, בעקבות התלונות ולאחר בדיקה של איגוד ערים לאיכות הסביבה אשקלון, התברר כי מוקד הריח הוא מחברת קצא"א. על פי האיגוד, בגג מיכל דלק, בעל נפח של 100 אלף קוב המכיל דלק גולמי, אותרה דליפה שטרם ידועה סיבתה. בעקבות זאת דלף דלק אל גג המיכל, מאחר שהמיכל אחסן דלק גולמי המכיל חומרים נדיפים רבים, נגרמו מטרדי ריח משמעותיים בכל רחבי אשקלון וסביבתה. עוד אומרים באיגוד כי טרם ידועה כמות הדלק שדלפה.

כונני האיגוד הוקפצו למקום האירוע, עלו לגג המיכל ולדבריהם הם חשו ריח בלתי נסבל וסיווגו אותו בדרגה 6 על פי נוהל להגדרת מפגעי ריח (דרגת הריח המקסימאלית). מדיווח של הכוננים אשר היו במקום הדליפה עולה כי במקום בוצעה הקצפה למניעת הריח והטיפול. יחד עם זאת, תלונות רבות מתושבים עדיין ממשיכות להגיע.

קצא"א

בקצא"א מסבירים כי הדבר אירע בשל מזג האוויר וכי הריחות אינם מהווים סכנה לציבור, "במסגרת פעילות שוטפת ובעקבות מזג האוויר הסוער, נפלטו הבוקר ריחות לפרק זמן קצר מאחד המיכלים של החברה. האירוע מטופל על ידי החברה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור. קצא"א מחויבת לערכים של הגנת הסביבה ולתושבי האזור בתחום בו היא פועלת".

ראש העירייה, תומר גלאם, פנה לשרה להגנת הסביבה ודרש ממנה לפתוח בחקירה כנגד חברת קצא"א, "בעקבות ריח קיצוני ובלתי סביר של דלק שהתפשט בעיר בשעות האחרונות בשל פעילות של קצא"א", מסר גלאם, "פניתי לשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, בדרישה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו נגד החברה, הן בגין היעדר הדיווח מצדם וחמור מכך, בגין משך הטיפול באירוע. אני רואה זאת בחומרה רבה ונעמוד על כך שתיפתח חקירה נגד החברה על מנת למנוע הישנות של מקרים קשים כמו זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"מדובר באירוע חמור מאוד, אנחנו באיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, התחלנו את הטיפול מיד עם תחילת האירוע", מסרה מיטל אמיתי, מנכ"לית האיגוד, "הכוננים שלנו הגיעו למקום ומבצעים חקירה יסודית על מנת להביא לעצירת התפשטות אדי הדלק, וגם להבין את השתלשלות האירוע החמור שמביא למטרד סביבתי עליו מתלוננים תושבים שחשים גם כאבי ראש ובחילות. אנו כמובן נעדכן בזמן אמת על הצעדים שיש לנקוט על מנת לסיים את האירוע בהקדם ולהגן על בריאות הציבור מפני חשיפה לזיהום אוויר".

רק לפני שלושה שבועות התרחש אירוע אחר בחברת קצא"א כאשר נפט גולמי דלף מאחד הצינורות של החברה מול חופי אשקלון וגרם לזיהום הים. הדבר אף הביא להשבתת מתקן ההתפלה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר