דליפת הנפט במים. צילום: יצחק קודוביצקי, המשרד להגנת הסביבה

זיהום ים באשקלון: נפט גולמי דלף מצינור של קצא"א

אירוע מקומי של דליפת נפט גולמי מצינור של קצא"א מול חופי אשקלון הביא להשבתת מתקן ההתפלה המקומי. קצא"א: "החברה מתחקרת את האירוע"

פורסם בתאריך: 30.10.20 11:07

     

לפנות בוקר התקבלה במשרד להגנת הסביבה התרעה על תקלה במקשר הימי של קצא"א אשקלון, וחשד לזיהום ים בנפט. צוות המשרד להגנת הסביבה בהנחיית רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, הגיע למקום ויצא עם צוותי קצא"א למקשר הימי שפרץ, במרחק של כ-3 ק"מ מהחוף.

כך זה נראה:

במקום התגלתה דליפה מקומית של נפט גולמי קל בכמות משוערת של מספר מטרים מעוקבים, שאירעה בשל תקלה באביזר ניתוק החירום שבצינור.

פעולות ריסוס לפירוק הנפט שדלף. צילום: יצחק קודוביצקי, המשרד להגנת הסביבה

צוות קצא"א ביצע את אטימת הצינור והחל בטיפול בשפך באמצעות ריסוס חומר המיועד לפיזור ולפירוק השמן בים.

בהתייעצות עם המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות הנחה את מתקן ההתפלה באשקלון להשבית את המתקן כאמצעי זהירות. המתקן ישוב לעבודה בהתאם להתפתחות בשטח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הוא יבדוק את נסיבות המקרה, ויוודא שקצא"א נוקטת בכל האמצעים למניעת מקרים דומים.

דליפת הנפט במים. צילום: יצחק קודוביצקי, המשרד להגנת הסביבה

באיגוד ערים לאיכות סביבה באשקלון הזכירו כי רק השבוע הוגש נגד קצא"א כתב אישום בנוגע לדליפת הנפט הגדולה בשמורת עברונה", הבוקר התוודענו לאירוע סביבתי נוסף בשרשרת האירועים הסביבתיים החמורים בחברת קצא"א, אשר פעילותה מתבצעת על חוף ימה של אשקלון, בסמוך לבתי מגורים", מסרה מיטל אמיתי, מנכ"לית האיגוד, "אירועים אלו עלולים לגרום לפגיעה קשה בסביבה ובתושבים. באירוע דליפת הדלק אשר התרחש היום, מדובר בתקלת ציוד, במזל, הפעם דליפת הדלק הייתה מצומצמת. יש לציין כי כבר עכשיו אנו מוודאים שהחברה מטפלת בזיהום שנגרם ונעמוד על כך שהטיפול יסתיים בהקדם".

מיטל אמיתי. באדיבות: איגוד ערים אשקלון

עוד הוסיפה אמיתי כי האיגוד ועיריית אשקלון דורשים מחברת קצא"א לבצע בדיקות ציוד ומערכות, כולל מערכת ההגנה על ציוד המחשוב. "על קצא"א לוודא כי תקלה מעין זו לא תחזור על עצמה בעתיד. רק השבוע הוגש נגד קצא"א כתב אישום חדש, בכפוף לשימוע, סביב פרשת זיהום שמורת הטבע בעברונה, וכבר היום נפתחה פרשה חדשה, זה מצב שחייב להפסק באופן מיידי, מדובר על פגיעה אדירה בסביבה, ובבריאות התושבים", מסרה אמיתי.

בחברת קצא"א הסבירו כי "במסגרת פעילות תפעולית שוטפת, בשעות הבוקר המוקדמות, התגלתה דליפה מקומית בכמות קטנה מאוד של דלק גולמי לים, במרחק של מעל 3 ק"מ מחוף אשקלון"

עוד הוסיפו כי "על פי התרגולת, הדליפה הופסקה באופן מיידי, הופעלו צוותי החירום של החברה, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, מצוידים באמצעים מיוחדים הכוללים חומר מנטרל את החומר שדלף ומחזיר את המצב לקדמותו. האירוע מוכל ונשלט ונמצא בשלבי סיום. החברה מתחקרת את האירוע. החברה מחויבת להגנת הסביבה וערוכה לטיפול מיטבי בכל אירוע חריג, כפי שאירע הבוקר".

ד"ר יובל ארבל מארגון "צלול" מסר בתגובה לאירוע כי "זהו פרומו לסיכון הנורא לשנע דרך נמלי קצ"אא באילת ואשקלון מיליוני טונות של נפט בשנה. קצא"א מוכיחה שוב שאי אפשר לסמוך על חברה המסתירה מידע מהציבור והכנסת. היקף הנזק והפגיעה מהדליפה הזאת עוד לא ידועים. חישבו מה יקרה מאסון של אלפי מ"ק באשקלון, כל חופי הארץ עלולים לצוף בנפט, ייתכן ויאלצו לסגור את כל מתקני ההתפלה עד חדרה המספקים 75% מהמים לצריכה ביתית ועירונית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר