רחוב על שם הנדבנית בלה וקסנר. צילום: אלירם משה
רחוב על שם הנדבנית בלה וקסנר. צילום: אלירם משה

לאחר פניית הפמיניסטיות האשקלוניות: העירייה תנציח יותר נשים ברחבי העיר

המחאה הפמיניסטית נותנת את אותותיה: בעירייה קוראים לתושבים להמליץ לוועדת שמות על נשים שהשפיעו ותרמו תרומה משמעותית לעיר אשקלון ובכלל

פורסם בתאריך: 28.10.20 15:18

     

ועדת השמות של עיריית אשקלון קבעה לאחרונה את שמותם של כמה וכמה רחובות בעיר. אלא שקבוצת נשים הנקראת "הפמיניסטיות האשקלוניות" מצאה כי מ-19 אנשים ששמם הונצח נמצאות רק 3 נשים ויצאו בביקורת נגד העירייה. "הזדעזענו, התביישנו וכאבנו לגלות כי בשנת 2020 העיר שלנו מתנהלת בצורה לא שוויונית כלפי נשים, וזאת כאשר כל העולם כבר התקדם קדימה לעבר חברה שוויונית וצודקת יותר בין המינים", כתבה אור אבו בשם קבוצת הנשים.

כעת, העירייה מתקנת את צעדיה. עיריית אשקלון, באמצעות פורום נשים אשקלון ובשיתוף המשרד לקידום מעמד האישה בעירייה, פעלה בשבועות האחרונים לקידום קול קורא להנצחת נשים במרחב הציבורי ברחבי העיר.

רחוב על שם רחל לפייר מילר. צילום: אלירם משה

רחוב על שם רחל לפייר מילר. צילום: אלירם משה

״אני מאמין גדול בכוח נשי, בתבונה היתרה שלהן, ביכולותיהן ובכישוריהן. אני רואה בתרומתן לחברה ערך משמעותי במגוון תחומי החיים והעשייה. מן הראוי שהן יזכו להנצחה שמשקפת זאת באופן נרחב יותר מכפי שהיה עד כה" מסר השבוע ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם והוסיף: "בעיריית אשקלון יש לנו רוב נשי של עובדות ובשדרה הניהולית יש לנו נשים רבות שמכונות בתפקידי מפתח ובתפקידים בכירים. אני מברך על היוזמה של פורום הנשים להנצחת נשים במרחב הציבורי וקורא לתושבים לפנות אלינו ולהרחיב את המאגר״.

חושבים שיש אישה שלדעתכם ראויה ששמה יונצח ברחוב שיקרא על שמה? את ההמלצות יש להעביר לוועדת השמות העירונית באמצעות הטופס בכתובת: https://bit.ly/2Hqvv5I

״העיר אשקלון ומדינת ישראל התברכו בנשים משפיעות, נשים היסטוריות הראויות על פי כל קנה מידה להנצחה הזו. על אף היותנו מחצית מהאוכלוסייה, הדבר אינו מתבטא באיזכורן של הנשים במרחב הציבורי במידה בה מוזכרים הגברים" מסרה השבוע סגנית ראש העיר והממונה בעירייה על קידום מעמד האישה, מיריי אלטיט וכאילו דיברה מגרונן של הפמיניסטיות האשקלוניות.

וייקרא שמו באשקלון... שלט שם רחוב חדש. צילום: סיוון מטודי

וייקרא שמו באשקלון… שלט שם רחוב חדש. צילום: סיוון מטודי


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד הוסיפה אלטיט: "אנו מקימים בימים אלה מאגר של שמות נשים להנצחה. אנו קוראים לתושבי אשקלון לצרף למאגר נשים מקבוצות אוכלוסייה ומתחומים מגוונים, מתקופות שונות ומקומות שונים. נשים משפיעות ומובילות מתחומי התרבות, המדע, התעשייה, החינוך, הספורט, הביטחון והקהילות השונות. יחד נמשיך ליזום, לבצע ולהשפיע לקידום מעמד האישה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר