תומר גלאם ואיציק ויצמן. צילום: דוברות העירייה
תומר גלאם ואיציק ויצמן. צילום: דוברות העירייה

עיריית אשקלון: הגירעון בעקבות משבר הקורונה – 120 מיליון ש"ח

עיריית אשקלון סירבה להעביר את המשך תקציב התמיכות לקבוצת הפועל אשקלון בטענה כי משבר הקורונה גרם לגירעון תקציבי שעשוי להסתכם ב-120 מיליון ש”ח ותקפה את מפרק הקבוצה: "חסר תום לב וכפוי טובה". המפרק מצידו טען כי טענות העירייה "מביכות ומבישות" וכי העירייה מפרה פסק דין ומבזה את בית המשפט ודרש לכפות את העברת התקציב באמצעות "קנס או מאסר"

פורסם בתאריך: 22.5.20 16:37

     

עיריית אשקלון התחייבה לתקצב את הפועל אשקלון במיליון ו-800 מאות אלף שקלים במהלך העונה הנוכחית. ע”פ התחייבותה, העירייה צריכה להעביר את מלוא הסכום בין חודש ינואר עד סוף חודש מאי. עד כה, העירייה העבירה 675 אלף שקלים בלבד לקופת המועדון. בחודש ינואר העבירה סכום של 325 אלף שקלים ובחודש פברואר סכום של 350 אלף שקלים.

המפרק של הקבוצה, ליאור דגן נתקל בבור תקציבי ובקשיים רבים לשלם לספקים ולעובדי המועדון את משכורתם בזמן בעקבות אי התשלום של העירייה, ובחר לא לשתוק. במכתב ששלח לבית המשפט, דגן ביקש להורות לעיריית אשקלון להעביר באופן מידי לקופת הפירוק את סכומי ההקצבה המגיעים לה בגין חודשים מרץ ואפריל 2020, סכום כולל של 700 אלף שקלים. או לחלופין, לקבוע דיון דחוף בנוגע לבקשה זו ולהזמין את הגורמים המוסמכים בעירייה, ובמיוחד את הגזבר איציק ויצמן.

המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

מפרק הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

דגן טען כי אי העברת כספי העירייה יצרה בור תזרימי של 700 אלף שקלים, כאשר מתוך סכום תמיכה כולל של מיליון ו-800 אלף שקלים אותו התחייבה העירייה להעביר בין חודשי ינואר למאי במכתב שחתום על ידי ראש העיר תומר גלאם וגזבר העירייה איציק ויצמן, העבירה העירייה 675 אלף בלבד.

המפרק טען כי העירייה מנסה לנצל לרעה ובחוסר תום לב את משבר הקורונה כדי להימנע מקיום התחייבויותיה, והוסיף כי העירייה טוענת שאין לה כסף אך מדובר בכספים ייעודיים שהעירייה מחויבת להעבירם על פי פסק דין שניתן בחודש ינואר.

העירייה: “עומדים בפני שוקת כלכלית שבורה”

העירייה טענה בתגובה כי בעקבות משבר הקורונה, חלה ירידה דרמטית בהכנסותיה מתשלום הארנונה, דבר המהווה את רוב ההכנסה שלה. לצד כך נדרשה העירייה להרבות בסיוע לתושבים נזקקים במזון בסיסי. העירייה מציינת כי בדומה לרוב המשק במרבית מדינות העולם, היא עומדת בפני “שוקת כלכלית שבורה באופן חסר תקדים”, נכתב בתגובה.

מינהל הכנסות בעיריית אשקלון

דבר נוסף ומפתיע שצינה העירייה בתגובתה לבית המשפט הוא כי “מאז החל משבר הקורונה, ביטלו בעלי עסקים רבים את הוראות הקבע שלהם לתשלום ארנונה ואף תושבים רבים עשו כן”, נכתב.

על פי הערכות העירייה, הגירעון התקציב שנוצר בחודש אחד של משבר קורונה עומד על 15 מיליון ש”ח ועד סוף השנה עשוי להגיע הגרעון לסדר גודל של 120 מיליון ש”ח.

לאחר מכן, תקפה עיריית אשקלון את המפרק ליאור דגן וטענה כי הוא בוחר להתעלם מצרת הרבים, ממצבה של העירייה ומהנסיבות בהן כל העולם מצוי, ודורש את הכסף כאילו הדבר החשוב בעולם בתקופה זו הוא תקצובה של הפועל אשקלון, בשעה שבכל מקרה פעילות הספורט הופסקה. “די בשכל ישר ובחוש הגינות בסיסי כדי להגיע למסקנה שבתקופה כזו רשאית העירייה שלא להעביר את מלוא סכומי התמיכה שההחלטה לגביהם התקבלה טרם משבר הקורונה”, נכתב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




טענה נוספת של העירייה כי היא רשאית שלא להעביר את כל סכומי התמיכה כאשר זכות זו מעוגנת בנוהל התמיכות שנקבע ע”י משרד הפנים, בתבחינים שנקבעו ע”י העירייה ואף בבקשת התמיכה עליה חתם המפרק בעצמו. העירייה האשימה את ליאור דגן בכך שהציג את הדברים באופן מסולף בניסיון להטעות את בית המשפט ונימקה את טענתה בכך שהיא התחייבה לשלם את מלוא הסכום עד לסוף חודש מאי, ובקשתו לקבלת הסכום נעשתה כבר בחודש מרץ.

בנוסף האשימה העירייה את ליאור דגן בהיעדר ניקיון כפיים בכך שהוא לא פירט את העובדות הבסיסיות ביותר, כמו בנוגע להוצאת עובדים לחל”ת.

העירייה אף האשימה את דגן בהתנהלות בחוסר תום לב, “בולט במיוחד בכפיות הטובה הקיצונית בה נוהג המפרק, אל מול המאמצים הגדולים והחריגים שנעשו ע”י העירייה על מנת לתמוך בקבוצה”, נכתב.

עוד כתבה העירייה בתגובתה כי מתן התמיכות אינה חובה של העירייה אלא רשות כך שהעירייה יכולה להחליט כי אינה תומכת בעמותה מסוימת בשקל אחד אפילו ולכן העירייה מצפה מהפועל אשקלון להודות לה על התמיכות ולא לדרוש אותן במפגיע.

ליאור דגן דורש: “קנס או מאסר”

המפרק ליאור דגן אמר כי תגובת העירייה כוללת טענות מביכות ומבישות, הכל במטרה להתחמק ולהתנער מהתשלום. הוא טען כי העירייה מחויבת לשלם את מלוא הסכום ע”פ פסק דין ללא שום קשר למצב הקורונה, והוסיף כי העירייה יודעת כי הפועל אשקלון מסתמכת על תקצובה וכי היא צריכה לשלם לספקים, עובדי המועדון וצדדי ג’ נוספים הקשורים לקבוצה.

המפרק ליאור דגן טען כי לפי תגובת העירייה, היא מסכימה כי היא אמורה להעביר את תשלום חודש מרץ על סך 331 אלף שקלים. בנוסף, עיריית אשקלון שמה כערבות סכום של 500 אלף שקלים. המפרק צירף אישור של מנהלת הליגה כי חצי מסכום הערבות בטל, מבוטל ופקע ולכן אין כל מניעה או סיבה שלא להעבירו בנוסף לסכום התקצוב של חודש מרץ. זאת אומרת, ביקש מעיריית אשקלון באופן מידי סכום של כ-581 אלף שקלים.

לבסוף כתב דגן כי העירייה מבזה את בית המשפט כאשר אינה מעבירה את תקציב התמיכות וביקש מבית המשפט לכפות זאת על העירייה באמצעות “קנס או מאסר”.

פשרה זמנית: רבע מיליון ש”ח באופן מידי

לאחר חילופי הדברים הקשים החליט בית המשפט לקיים דיון בעניין, אך הדיון נדחה לאחר שנמסר כי הצדדים מקיימים משא ומתן במסגרתו, התחייבה העירייה להעביר 250 אלף ש”ח באופן מידי.

במקביל מגבשים הצדדים הסכם שיפרט את כלל ההסכמות אליהם הם יגעו בסופו של משא ומתן. את העירייה מייצג במשא ומתן עו”ד דן שווץ.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר