חנוכת מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה
חנוכת מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

היסטוריה באשקלון: הוקם מרכז חוסן לטיפול בנפגעי החרדה בעיר

לאחר שנים ארוכות של מאבקים עירוניים נחנך הבוקר מרכז חוסן באשקלון, בו יינתנו בין היתר טיפולים בטראומות וחרדות בשל המצב הביטחוני בעיר

פורסם בתאריך: 20.2.20 18:22

     

הבוקר נחנך לראשונה באשקלון מרכז חוסן עירוני במעמד ראש העירייה, תומר גלאם; אחראית ארצית תחום טראומה נפשית, ד"ר בלה בן גרשון; סגן בכיר לראש רשות החירום הלאומית, שאול אהרון; מנכ"לית הקואליציה לטראומה, טליה לבנון; נציגי משרד רה"מ; נציגי כב"א ומד"א ומכובדים נוספים.

מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

לאחר מאבקים ארוכים שנמשכו שנים ואף מחאה של ראש העירייה, אישר ראש הממשלה את הקמת מרכז חוסן באשקלון בתקציב של 1.5 מיליון שקלים מידי שנה להפעלתו. נכון לעכשיו יש תקציב להפעלתו במשך שנתיים. מי שהוביל וקידם את עבודת המטה הממשלתית בנושא הוא  מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ. הקמת מרכז החוסן מתווספת להחלטת הממשלה במסגרתה יושקעו כ-35 מיליון ש"ח במרכיבי ביטחון וחוסן בעיר.

מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

מרכז החוסן, הממוקם בסמוך למרכז הורים וילדים בשכונת 'אשכולי פז', יכלול חדרי טיפול, ממ"ד, חצר עם מתקני משחק, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים. הוא יופעל על ידי הקואליציה הישראלית לטראומה במשרד הבריאות וייתן מענה לכל הגילאים, מהגיל הרך ועד לגיל הזהב, בשלושה מישורים – קהילתי, טיפולי והיערכות לחירום. במסגרת העבודה של מרכז החוסן, יוכלו תושבי העיר לקבל טיפול בטראומה ובחרדה בהתאם לצורך, וכן להשתתף בסדנאות לחיזוק הקהילה ולבניית חוסן נפשי. נציין כי במקביל לפתיחת המרכז, מבוצע בימים אלה מיפוי רשותי ועירוני של כל מערך החירום בעיר, בסיומו תיבנה תוכנית לעיר ויחל תהליך קבלת לקוחות לטיפול פרטני וקבוצתי, שיפור מוכנות העיר לחירום והחוסן הקהילתי.

"שאף אחד פה לא יטעה, אנחנו לא שמחים לעשות זאת", אמר גלאם, "אנחנו עושים זאת ברגשות מעורבים. כל אחת ואחד מאיתנו היה מעדיף שלא להזדקק למרכז כזה בעיר, ובכל עיר אחרת בארץ, אבל יחד עם זאת, אנחנו יודעים שבמציאות הביטחונית שאנו חיים בה המרכז החשוב הזה יהווה את אחד הכלים המשמעותיים שיעזרו לנו לצלוח אותה, להתמודד עמה ולנסות לעבור אותה בצורה טובה יותר. וזה לא היה קל להגיע לרגע הזה. אנחנו נמצאים כאן היום לאחר מאבק של חודשים. מאבק צודק, בלתי מתפשר ונחוש למען התושבים היקרים שלי – כי זה מגיע להם".

חנוכת מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

גלאם נואם בחנוכת מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ הוסיף: "הבאנו בשורה גדולה לעיר אשקלון – מרגע שהנחה רה"מ להקים מרכז חוסן בעיר הבאנו לפתיחתו במהירות שיא. המרכז החשוב הזה מתווסף לשורת החלטות שהבאנו לעיר אשקלון רק לפני מספר שבועות בהשקעה של 35 מלש"ח. אני שולח את ברכתי לתושבי העיר ולעוסקים במלאכת הקודש הזו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




שידור חי: היסטוריה באשקלון – טקס פתיחת מרכז חוסן באשקלון

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Donderdag 20 februari 2020

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר