מוטי איוניר. צילום: פבל
מוטי איוניר. צילום: פבל

איוניר אופטימי: “אנחנו מסוגלים להישאר בליגה”

הפועל אשקלון חיכתה ליום האחרון של חלון ההעברות כדי להחתים לא פחות משישה שחקנים ולהחזיר את שאול דה צ’וקרל לצוות המקצועי. המאמן מוטי איוניר סבור שהחיזוק הזה הוכיח את עצמו במשחק מול אום אל פאחם וכי המקום ה-14 בטבלה הוא מקום ריאלי

פורסם בתאריך: 15.2.20 22:32

     

לאורך כל חלון ההעברות הפועל אשקלון ישנה, וחוץ מצירופם של נירן רוטשטיין ואיתי טאקו, לא חיזקה את הסגל. אך אז הגיע היום האחרון של חלון ההעברות, ואשקלון צירפה לשורותיה לא פחות משישה שחקנים: הבלם בן אלגרבלי (26), ששיחק בעבר בהפועל ב”ש, הפועל ת”א ובני יהודה הגיע מבני לוד; הקשר ענר שכטר (23), שהוא גם אחיו של כוכב מכבי ת”א איתי שכטר, הגיע מהפועל חיפה; הקשר עבד אל סלאם סאלמה (22); והחלוץ דור מוסקוביץ’ (25) הגיעו מבית”ר ת”א. בנוסף, הקשר רפאל דה לה סוזה (24) הגיע מקבוצת רוסטבי מהליגה הגאורגית; ויש גם שחקן רכש אשקלוני, דניאל קוניצקי (21), שגדל באשקלון והגיע לאחר ששיחק בעונה האחרונה בהפועל הרצליה.

בנוסף, בהפועל אשקלון החליטו לצרף את המאמן שאול דה צ’וקרל לצוות המקצועי של הקבוצה. דה צ’וקרל שב לקדנציה שנייה באשקלון, מאז 1998, ויהיה חלק בצוות המקצועי של מוטי איוניר.

שאול דה צ'וקרל חזר לצוות המקצועי של אשקלון. צילום: דוברות הפועל אשקלון

עם ההחתמות בא הניצחון

לאחר צירופם של שחקני הרכש יצאה הפועל אשקלון למשחק חוץ קשה מול הפועל אום אל פאחם מצמרת הטבלה, הפתיעה בגדול ושברה רצף של 10 משחקים ללא ניצחון. בדקה ה-31 חלוץ הרכש דור מוסקוביץ’ העלה את האשקלונים ליתרון מפתיע. בדקה ה-69 ז’וליו סזאר הברזילאי הנהדר שלח טיל אל הרשת של השוער המקומי והעלה את אשקלון ל-2:0. דקה לסיום, סזאר הוסיף לסטטיסטיקה האישית שלו גם בישול כשמצא בכדור רוחב מצוין את שחקן הרכש החדש דניאל קוניצקי, שרשם גם הוא שער בכורה וחתם את תוצאת המשחק, 3:0 גדול לחניכים של מוטי איוניר באום אל פאחם.

ביום שישי (15:00) הפועל אשקלון תארח באצטדיון סלה את הפועל קטמון מהמקום השלישי ותקווה להפתיע פעם נוספת יריבה מהצמרת ולשמור על המשכיות. האשקלונים רחוקים 7 נקודות מהמקום שמוביל למשחקי המבחנים, ו-8 נקודות מחוף מבטחים.

“בן אלגרבלי היה מצוין”

לאחר הניצחון המפתיע של קבוצתו התפנה המאמן מוטי איוניר לריאיון, ובו הוא מספר על השפעת מסע הרכש שעשה על המשחק מול אום אל פאחם, מעריך את סיכויי הקבוצה להישאר בליגה ומספר איך לדעתו הקבוצה תוכל ליצור המשכיות.

מוטי, איך ההרגשה לנצח סוף סוף? ולא סתם ניצחון, אלא 3:0 גדול במשחק חוץ מול יריבה חזקה.
“הרגשה מצוינת, חיכינו לזה הרבה זמן, זה היה משחק מאוד קריטי בשבילנו כי הצלחנו ביומיים האחרונים של חלון ההעברות להחתים שישה שחקנים שרצינו, ולמשחק הייתה משמעות גדולה, כי אם אתה מתחזק בשחקנים חדשים ולמרות זאת מפסיד והפער גודל במקום לרדת, אז אתה מקבל מכה מנטלית. אני חושב שהניצחון הזה עזר מאוד לקבוצה להאמין שאנחנו מסוגלים להילחם עד הסוף ושיש לנו סיכוי טוב לעשות את זה ושבסוף נישאר. כעת מצפה לנו סדרת משחקים מאוד קשה וננסה לייצר המשכיות”.

מוטי איוניר. צילום פבל

מוטי איוניר. צילום פבל

מה גרם לכם לנצח לדעתך?
“היינו מצוינים מבחינה הגנתית. לא עשינו שטויות, הבלם החדש שלנו בן אלגרבלי היה מצוין ונתן ביטחון לשחקנים סביבו. השחקנים החדשים הגיעו למשחק עם התלהבות, וזה הרים את השחקנים הקיימים. בסך הכול אני חושב שהקבוצה שלנו הייתה טובה לחלקים מסוימים של העונה. אנחנו לא קבוצה שהתפרקה לאורך העונה ונראתה גרוע, גם בהפסדים שלנו לא שיחקנו גרוע. הפסדנו לא מעט פעמים בגלל טעויות שיפוט קריטיות. אתמול הכול התחבר, התחלנו את המשחק לא רע ובעיקר ההגנה ניצחה את המשחק. לא הצלחנו להביא שני שחקנים שרצינו להגנה במשך כל העונה, הבלם היחיד שהוא בלם טבעי מתחילת העונה היה אוהד עטיה, שהוא חסר ניסיון, שחקן מצוין תוצר מחלקת הנוער של הפועל אשקלון, אבל עדיין צעיר וחסר ניסיון, ולידו לא היה אף פעם בלם טבעי וטוב שיאזן אותו. לידו שיחק כל הזמן לוטם זינו, שהעמדה הטבעית שלו היא עמדת הקשר, זה אלתור. לעיתים בן אל אדרי שיחק לידו, אך לא סיפק את הסחורה לדעתי. אני מקווה שאתמול מצאנו את הפתרון לסוגיה הזאת עם בן אלגרבלי”.

אתה חושב שהחיזוק שעשיתם השבוע זאת הסיבה לניצחון?
“אין לי ספק שהחיזוק שעשינו השבוע היה מאוד משמעותי במשחק. בששת המשחקים האחרונים היו לנו משחקים שפשוט הוכרעו על ידי שופטים שקיבלו החלטות שממש מנצחות או מפסידות משחקים. בקבוצה כמו שלנו, שסבלה עד כה מהגנה לא מספיק חזקה ומחוסר חדות מול השער, כל דבר כזה גורם להפסד, כל הפסד גורם ליותר לחץ על השחקנים, ובמיוחד שהסגל שלנו הוא צעיר וחסר ניסיון, אז זה מחלחל ומשפיע על כל שחקן. השחקנים המנוסים שלנו היו צריכים להוביל את הקבוצה ולא עשו את זה מספיק טוב עד כה, וזאת הסיבה שרצינו להתחזק”.

שחקני הפועל אשקלון. צילום: פבל

שחקני הפועל אשקלון. צילום: פבל

מה אתה חושב שהחיזוק יגרום לכם?
“כבר אתמול ראינו את השינוי שהחיזוק עשה. נראינו טוב על המגרש, הבקענו שלושה שערים במשחק חוץ. מה קבוצה צריכה יותר מזה? אבל אסור לשכוח שבלי המשכיות כלום לא יהיה שווה, ויש לפנינו סדרת משחקים מאוד קשה שאנחנו באים אליה עם אמונה שלמה שאנחנו יכולים לייצר ניצחון בכל מגרש”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“המקום ה-14 זה סביר”

איוניר סבור כי הניצחון הזה אינו אפיזודה חולפת וכי ניתן לייצר לו המשכיות: “אנחנו באים מוכנים ונחושים לכל משחק. שומרים על אותם עקרונות של משחק, לא לעשות שטויות וטעויות, לנצל מצבים, להיות מאוחדים ומלוכדים, לנסות תמיד להיות ראשונים לכל כדור. כשאתה עושה את הדברים האלה, אתה מגדיל את הסיכוי. השאיפה שלנו צריכה להיות לחבר שלושה-ארבעה ניצחונות רצופים”.

שאלת השאלות: הפועל אשקלון תישאר בליגה?
“אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעשות את זה, והתחושה שלי היא שאנחנו מסוגלים. אם לא הייתי חושב כך, אז לא היינו נכנסים להרפתקה של החיזוק, שזה היה מאמץ גדול לחזק כספים ועשינו את זה במטרה ברורה – להישאר בליגה כי אנחנו מאמינים שאנחנו נעשה את זה. המקום ה-13, שמוביל להישארות בליגה, רחוק ונראה בלתי אפשרי. אך המקום ה-14, שמוביל למשחקי המבחנים, זה דבר סביר שאפשר להשיגו בהחלט. זה לא משהו בלתי אפשרי, יש עוד 14 משחקים והרבה נקודות בקופה, אין לנו יותר מדי מקום לטעויות”.

מוטי איווניר. צילום: שרון בוקוב

יש לך מסר לקהל?
“נקווה שהוא יחזור. אנחנו לא רוצים ולא צריכים לבוא בטענות לקהל אבל לצערי הרב יחד עם פעמים רבות שזכינו ליהנות מהקהל שדחף אותנו, היו גם פעמים שבהן הקהל קילל ולא היה כל כך נעים. אני מבין שהקהל רוצה הצלחות וניצחונות, אבל הוא צריך להיות תמיד מאחורי הקבוצה בכל מצב. אסור לשכוח שהקבוצה מורכבת ברובה מהרבה שחקנים צעירים ומקומיים. הקהל צריך להיות מאחורינו ולדחוף אותנו, בעיקר במשחקי הבית. אני מקווה שהם יתגייסו למשימה שלנו ויזכרו שכולנו באותה סירה ולכולנו אותה מטרה – להשאיר את הפועל אשקלון בליגה הלאומית”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר