הכלב נגרר אחרי הרכב
הכלב נגרר אחרי הרכב

"בושה למערכת המשפט": מאסר על תנאי לאדם שגרר כלב עם מכוניתו

בית המשפט גזר שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 6 אלף ש"ח על בועז בשארי שהורשע בכך שגרר כלב עם רכבו וגרם לו לפציעות ברגליו, "עונש מביש", אמרה הפעילה אתי אלטמן

פורסם בתאריך: 30.1.20 18:42

     

בחודש מרץ 2018, שעת צהריים במושב רווחה, בועז בשארי המתגורר במושב, לקח את כלבו של שכנו, קשר אותו עם רצועה לרכב הטויוטה שלו ונסע כך לאורך 700 מטרים, "כאשר הכלב נגרר מאחור על האספלט החם. כתוצאה מגרירת הכלב מאחורי רכב נוסע, נגרם לכלב שפשוף בארבעת כפות הרגליים וברך ימין, אובדן הכריות המרכזיות בשל חיכוך של כפות הרגליים עם הכביש כאשר הכלב אינו יכול להתנגד", כך נכתב בגזר הדין. בשארי עצר בכניסה לבית שהוא חשב שזה ביתו של בעל הכלב, שחרר אותו והותיר אותו שם כשהוא פצוע. הכלב סבל מכאב פיזי ונפשי ונזקק לטיפול רפואי נגד כאב בשל הפציעות שנגרמו לו לרגליו.

התעללות בכלב שנקשר לרכב ונגרר

התעללות בכלב שנקשר לרכב ונגרר

המקרה המחריד הזה של ההתעללות בבעל חיים חסר ישע תועד במצלמת אבטחה ואז, לפני כשנתיים עורר הסרטון סערה והמראה של הכלב הנגרר הצליח להוציא משלוותו כל אדם שצפה.

לאחר המקרה נעצר בשארי ונחקר על ידי המשטרה, ולבסוף הוגש נגדו כתב אישום בעבירה של התעללות והתאכזרות בבעל חיים.

הסרטון הקשה:

בשארי ניסה להסביר את מעשיו בכך שהכלב פגע מספר פעמים במשק שלו, דבר שלא היה נכון, כי לא היה מדובר באותו הכלב. גם השופט משה הולצמן שדן בעניינו התקשה לקבל את ההסבר הזה, "ככל שהייתה לנאשם כוונה להחזיר את הכלבה לחצרי בעליה, כך לפי סברתו, הרי שניתן היה להסיעה ברכב, תחת לגרור אותה כשהיא קשורה לרכב תוך שנגרם לה נזק פיסי ויש להניח שגם נזק נפשי, או להוליכה ברגל, וסבורני שיש לראות בחומרה את גרירתה על יד רכב נוסע", כתב השופט השבוע.

השופט גם הוא צפה בסרטון וכתב כי "מעיון בסרט שהוצג לפניי בדיון, לגבי קטע מסוים של הדרך, עולה שהנאשם הסיע את רכבו במהירות מתונה והכלבה הלכה אחרי הרכב, אלא שגם אם אניח שהנאשם נסע במהירות שאפשרה לכלבה להדביק את קצב הנסיעה ולא להיגרר חסרת אונים לחלוטין אחרי הרכב, עדיין היה אנוסה לעמוד בקצב הנסיעה, ונראה שהדבר היה למעלה מיכולותיה וכוחותיה, בשים לב לנזק שנגרם לכפות רגליה, ולטיפול הרפואי שלו נזקקה".

הכלב נגרר

למרות הדברים החמורים שכתב, גזר השופט הולצמן את דינו של בשארי לשלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 6,000 ש"ח בלבד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אתי אלטמן, מייסדת "תנו לחיות לחיות", זעמה כאשר שמעה על גזר הדין שקיבל בשארי, "אתמול פסק השופט משה הולצמן בבית המשפט בקריית גת לאיש הנבזי שקשר כלב למכוניתו וגרר אותו לפני כשנה עונש מביש של 3 חודשי מאסר על תנאי בלבד וקנס של 6,000 ש"ח. עד שהשופטים שמקבלים מקרים של התעללות בבעלי חיים לא יחמירו בענישה שום דבר לא ישתנה במדינה הזאת! פשוט בושה למערכת המשפט".

סנגורו של בשארי, עו"ד רובי גלבוע מסר בתגובה: "מדובר במי שלא התכוון להזיק לכלב, אלט טעה בשיקול הדעת בדרך הובלת הכלב לביתו. מיד שנודע לו על התוצאה, הוא לקח אחריות, נשא בעלות הטיפול והביע חרטה. זה לא המקרה של התעללות בבעל חיים וכך חשב גם בית המשפט".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר