רובי רגב. צילום: פבל

"הפועל אשקלון יכולה להישאר ליגה": רובי רגב, מנהל הפועל אשקלון משדר אופטימיות

האיש שמנהל בפועל את קבוצת הפועל אשקלון, מתוקף תפקידו כנציג המפרק הוא רובי רגב. כן, רובי רגב, שניהל את הפועל תל אביב. הוא חושב שמוטי איוניר הוא מקצוען עם תשוקה ומאמין שהקבוצה תישאר בליגה, בטח אם הקהל יחזור ליציעים. ריאיון ראשון

פורסם בתאריך: 17.1.20 15:02

     

שמענו לא מעט את שמו של עו"ד ליאור דגן, מפרק הקבוצה, אבל מי שמנהל את העניינים בהפועל אשקלון הוא רובי רגב. אם השם שלו נשמע לכם מוכר, אז בעבר הוא ניהל את הפועל תל אביב במשך שנה וחצי, גם כשהייתה בליגת העל, וניהל את הפועל כפר סבא במשך שלוש שנים, שנתיים מהן בליגת העל.

השבוע הוא ישב באיצטדיון "סלה" באשקלון ועקב בדריכות אחר קרב התחתית שבו הפועל אשקלון נכנעה בתוצאה 1-0 לבני לוד, לאחר שספגה מרגליו של שקד חתוכה בדקה ה-78 את השער שהכריע את המשחק. הוא ראה איך החניכים של מוטי איווניר לא הצליחו להבקיע מול ההגנה של לוד, שהיא הגרועה בליגה, וירדו אל מתחת לקו האדום, למקום ה-15. "כמובן שהתחושות לא טובות, וזה מאוד מאכזב להפסיד בבית לעיני הקהל במשחק נגד קבוצה שמתמודדת איתך על אותה המטרה. יחד עם זאת, אין אפשרות לשקוע, כיוון שממתין בשבוע הבא משחק חשוב נוסף".

הפועל אשקלון מאכזבת מול בני לוד

בתור מה אתה מוגדר בהפועל אשקלון? בקבוצה מגדירים אותך מנהל של הקבוצה.
"אני מנהל בפועל את הקבוצה הבוגרת של הפועל אשקלון. המפרק ליאור דגן מינה אותי למנהל מטעמו, הוא לקח אותי כדי לנהל את המועדון בפועל, בשטח. אני לא מתערב מקצועית. יש למוטי איוניר את המנדט בנושא המקצועי. מקצועית, אני מכיר את העבודה בכדורגל, יש לי ניסיון מהפועל תל אביב והפועל כפר סבא. אני מתעסק בלוגיסטיקה, ניהול פיננסי, ספקים, ניהול תזרים. כמובן שלא הכול זה אני, ויש עוד המון אנשים במערכת, דובר, מזכירה וכו’".

פורסם שאתה מייעץ לקבוצות נוספות בליגה הלאומית.
"בתחילת העונה הייתי מייעץ לכמה קבוצות שלא הכירו את הליגה, כמו העולות החדשות מליגה א’ מ.ס כפר קאסם ואום אל פאחם. מייעץ להן בקשר לבקרה התקציבית, איך בונים תקציב, איך מתנהלים מול מינהלת הליגה. זה היה רק בפתיחת העונה, לפני שמוניתי על ידי המפרק ליאור דגן להיות המנהל מטעמו, כעת כל כולי אך ורק בהפועל אשקלון".

המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

אתה מתעסק גם במחלקת הנוער של המועדון?
"לא. מחלקת הנוער נמצאת תחת החברה העירונית".

שחקני בית – זה חשוב

יש ימים שרגב מגיע לאשקלון ומגיע לאימונים, ויש ימים שהעבודה שלו נעשית מהמשרד של המפרק עו"ד ליאור דגן בתל אביב. אם שואלים אותו על סיכום העונה עד כה, הוא מחלק את תשובתו לשניים: "1. מבחינת התשתית שיש פה. 2. תוצאות. מבחינת התשתית, אני חושב שהיום כל רוכש שיבוא להפועל אשקלון ייהנה מתשתית טובה של שחקני בית: אוהד עטיה, גל אזולאי, ליאור חדריאן, אליעזר יוסף, לידור נקשרי, מישל סריצקי ועוד. זה דבר שאני חושב שלא היה באשקלון שנים וחושב שזה דבר חשוב למען עתיד המועדון, זאת תשתית טובה של שחקני בית, וזה יכול לשפר את מחלקת הנוער כי זה נותן אופק. הורים וילדים רואים ששחקני הבית שגדלים במחלקת הנוער של הפועל אשקלון מגיעים לקבוצה הבוגרת ומקבלים דקות משמעותיות. זה ישפיע לטובה על מחלקת הנוער. מבחינה ניהולית הכול שקט ומסודר, סביבת עבודה שקטה ובטוחה.

תשתית של שחקני בית. הפועל אשקלון מול בני לוד. צילום: פבל

"מבחינת תוצאות, אנחנו נמצאים בול במחצית העונה, ואני חושב שצריך לשפוט את הפועל אשקלון מנקודת הפתיחה בה היא התחילה ולא מנקודת הפתיחה שכל שאר קבוצות הליגה התחילו. אשקלון היא קבוצה שפתחה את העונה כשבועיים לפני המשחק הראשון וללא מחנה אימונים, קבוצה שעברה בקרה והתחילה להחתים שחקנים רק שבוע לפני גביע הטוטו, ומעל הכול – פתחה את העונה עם מינוס משמעותי של 9 נקודות. אם היית אומר לכל מי שהפועל אשקלון יקרה לו שהקבוצה תהיה תלויה בעצמה ותהיה מעל הקו האדום בחודש ינואר, אני חושב שכולם היו מחבקים את זה לנוכח התקציב הנמוך, ובטח לנוכח כל הנסיבות שציינתי. אני חושב שלהיות בסיטואציה הזאת זה בסדר, יחד עם זאת, היו לנו הזדמנויות לעשות מעבר, אבל אין על מה להתלונן".

בכל זאת, מה עושים כדי להשתפר?
"אני חושב שמגיע קרדיט גדול למוטי איוניר והצוות המקצועי. הם הצליחו ליצור תשתית טובה לעתיד טוב ולייצר קבוצה טובה, שסומנה כיורדת בטוחה וכעת היא כבר ממש לא יורדת בטוחה. אסור לשכוח שהמינוס 9 הזה הוא גם דבר מנטלי. אם אתה מתחיל בצורה לא טובה בשלושת-ארבעת המשחקים הראשונים, אתה בפער אדיר מהקו האדום ונגמרה העונה. ההתחלה הייתה מאוד קריטית, הלחץ הגדול הוא בהתחלה, ומגיע קרדיט גדול לאיוניר והצוות וכמובן לשחקנים על ההתחלה הטובה של העונה. האתגר הגדול ביותר שהיה לקבוצה זה לסגור את הפער כבר בתחילת העונה, והקבוצה עמדה בזה. ההתחלה המוצלחת נותנת מוטיבציות ואנרגיות להמשך".

"לא נהיים מיליונרים מכדורגל"

רגב, בן 39, נשוי פלוס שניים, מתגורר באורנית שליד ראש העיר. בעבר שיחק כדורגל בעצמו ופרש בשנת 2014. כאמור, הוא היה מנכ"ל של הפועל תל אביב והפועל כפר סבא ומגדיר את עצמו מנכ"ל שקט, "אני לא מהברברנים", הוא אומר.

לא מברבר. רובי רגב. צילום: פבל

הוא מחזיק בתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, תואר מנכ"ל בכיר בספורט מווינגייט, תעודה מאופ"א CFM לאחר שעבר קורס של עשרה חודשים ואפילו מחזיק בתעודת מאמן, "אבל אני לא מכוון לזה", הוא מסביר,."לכל שחקן אני תמיד אומר שחשוב ללכת ללמוד משהו ולהיות מוכן ליום שאחרי הפרישה. כדורגלנים חיים בסדר בתקופת הקריירה, ובזה זה נגמר. רובם לא נהיים מיליונרים מהכדורגל. בכדורגל הישראלי רמת השכר לא גבוהה, חוץ מארבע-חמש קבוצות גדולות בליגת העל שמשלמות שכר שיכול לסדר כדורגלנים לכל החיים".

"מוטי איוניר – אמיץ"

את המאמן מוטי איוניר הוא הכיר עוד קודם, כאשר עבד איתו תקופה קצרה בהפועל תל אביב. כעת העבודה איתו היא אינטנסיבית יותר וגם למשך תקופה ארוכה יותר. "אני מאוד נהנה לעבוד איתו, פיו ולבו שווים, הוא איש הגון, משקיע, נאמן, מקצועי ועם תשוקה רבה. כיף לראות את זה. הוא אמיץ מכיוון שהוא נותן במה לשחקנים צעירים ומקומיים למרות המצב הנוכחי הקשה של הקבוצה".

מוטי איווניר. צילום: פבל

אתה רואה אותו ממשיך לאורך שנים במועדון?
"זה מקצוע תלוי תוצאות, ולכן אני לא יכול להגיד דבר כזה על אף אחד מהמועדון, החל משחקנים ועד להנהלה ומאמן. אני רק יכול לייחל שזה יקרה. בטח ובטח כשמדובר באיש מקצוע טוב כמו מוטי איוניר".

אנחנו נמצאים בחודש ינואר. מה עם חיזוק?
"כשאתה מתנהל בתקציב תחת מפרק ובית משפט, אז אין אפשרות להכניס את היד לכיס, הכול תלוי בתכניות של המאמן, הכול יתנהל תחת התקציב המוגדר. העירייה תומכת בקבוצה בצורה מדהימה. נקווה שנוכל לחזק את הקבוצה, אפשר גם לחזק בשינויים פנימיים, לא בחיזוק מבחוץ אם אין לנו אפשרות".

מה עם 9 הנקודות שהופחתו? יש סיכוי שיוחזרו?
"יש דיון ב-19.1 בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעניין הזה. אין לי שום דעה בנושא כי זה משהו שאין לו תקדים. אני לא יודע איך להעריך את זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הקבוצה חייבת את הקהל"

רגב מאוד אופטימי לגבי סיכויי ההישארות של הפועל אשקלון בליגה הלאומית, "היא יכולה וצריכה להישאר. אני מאמין שכן. אני יכול לדבר על סיטואציה נוכחית, אבל דברים יכולים להשתנות. בנקודת זמן הזו יכולים לקרות דברים שיגדילו או יקטינו את הסיכויים. זה תלוי בקבוצה. הקבוצה הוכיחה שהיא יכולה לנצח בהמון מגרשים קשים, לנצח קבוצות קשות. זו קבוצה שעשתה 20 נקודות והייתה אמורה להיות באמצע הטבלה, זו לא קבוצה של 11 נקודות, לא מגיע לה לרדת ליגה".

הנקודה הכואבת של הקבוצה היא בעיקר היציעים הריקים. אוהדי הקבוצה מצביעים ברגליים, ורובם המכריע לא מגיע למגרשים. אפילו השבוע כאשר הכניסה הייתה חינם, רק מעטים הגיעו לעודד את הקבוצה.

רגב סבור שזה קרה בגלל מצבה של הקבוצה, אבל אומר שכדי שהקבוצה תצליח האוהדים צריכים לחזור ולמלא את היציעים. "לדעתי, האוהדים לא מגיעים בגלל מה שקרה בעבר. המועדון הגיע לפירוק, וזה צרם לקהל, ובגלל התחושה של אי הוודאות, מה יהיה בעתיד. כדי שהעתיד יהיה ורוד הקבוצה חייבת את הקהל, מאוד חשוב שהקהל יגיע.הקהל של אשקלון הוכיח בעבר שהוא יכול להגיע. הקבוצה היא של הקהל, וזה העתיד של המועדון. כולם הולכים ובאים, הקהל נשאר תמיד. אני חושב שלקהל יש המון עם מה להזדהות בקבוצה – השקט, הסדר, שחקני בית משמעותיים. אני מקווה ומייחל שלמרות הסיטואציה הלא נעימה של להיות באי ודאות וניהול תחת מפרק, הקהל ידע להסתכל על הדברים הטובים שקורים תחת הניהול הזה, שקט, סדר, ברמה הפיננסית, תשתית של שחקני בית אשקלונים שקיבלו הזדמנות ולקחו אותה בשתי ידיים. אני מקווה שהקהל ידע להסתכל על הדברים הטובים ולהגיע בכמויות נאות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר