מוטי איוניר. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון
מוטי איוניר. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון

איוניר: “קשה לי להאמין שיחזירו את הנקודות לקבוצה”

הפועל אשקלון עתרה לבית המשפט על מנת שיחזירו לאשקלון את תשע הנקודות שנגרעו ממאזנה. המאמן פחות אופטימי וקורא לאוהדים לחזור למגרשים ולעודד את הקבוצה

פורסם בתאריך: 3.1.20 13:15

     

במסגרת המחזור ה-17 של הליגה הלאומית אירחה הפועל אשקלון באצטדיון סלה בעיר את בית”ר תל אביב רמלה מצמרת הטבלה. לאחר משחק מאוזן, ששוחק תחת גשם שוטף ולעיני פחות מ-100 צופים באצטדיון, נפרדו הקבוצות בתיקו מאופס. אשקלון עצרה את האורחים, שהחזיקו ברצף מדהים של חמישה ניצחונות רצופים, ואילו האשקלונים עצרו רצף של ארבעה הפסדים רצופים. הפועל אשקלון, שנמצאת על סף הקו האדום, תצא למשחק חוץ באצטדיון המושבה מול הפועל פתח תקווה ביום שישי הקרוב (15:00) ותקווה לחזור למסלול הניצחונות.

לאחר המשחק העניק מאמן הקבוצה מוטי איוניר ריאיון בלעדי ל”כאן דרום”, ובו סיפר על מצב הקבוצה ושאיפותיה, על רצונו לחזק את הקבוצה בינואר וקרא לאוהדים להגיע אל המגרשים ולדחוף את הקבוצה.

מוטי, הקבוצה שלך ללא ניצחון כבר חמישה משחקים. למה זה קורה? מה לא עובד בקבוצה?
“יש לנו עליות וירידת גדולות, התחלנו בצורה טובה את העונה, לאחר מכן הייתה לנו נפילה של ארבעה-חמישה משחקים, אחר כך חזרנו לתקופה טובה ועכשיו אנחנו בתקופה פחות טובה, למרות שאני יכול להגיד לך שבשני משחקים מתוך ההפסדים האחרונים שיחקנו ממש טוב והפסדנו בגלל השופטים, נגד ראשון לציון ובני סכנין. הסיפור שלנו מבחינת המשחק נגד סכנין עוד לא הסתיים. מה שקרה שם לא יעבור לסדר היום. גם אם הפסקנו לדבר על זה, הפועל אשקלון לא שכחה. גם אם זה יקרה עוד חודש, חודשיים ואפילו חצי שנה, את הביזיון שקרה בסכנין אנחנו נחקור ולא נעבור על זה בשתיקה. אנחנו לא מתרצים, זה לא מה שמעסיק אותנו, אבל אלה שני משחקים שהיו בהם דברים שגרמו לזה שהפסדנו את המשחק, פשוט קופחנו.

הפסד מאכזב להפועל אשקלון בסכנין. צילום: עמוד האוהדים הרשמי

“הקבוצה שלנו בנויה ברובה משחקנים צעירים וחסרי ניסיון שמעולם לא שיחקו בליגה הלאומית, יש להם ימים טובים ופחות טובים. בתקופה האחרונה גם חסרים לנו שני שחקנים מרכזיים, ביניהם סזאר, שאין לנו תחליף בשבילו, קשה לנו למצוא מישהו שייכנס לנעליו, הפציעה שלו פגעה לנו במשחק ההתקפי בצורה קשה. בסך הכול, רק בגלל שפתחנו את העונה במינוס 9 נקודות אנחנו נאבקים על ירידה, מבחינת צבירת נקודות אנחנו די בסדר.”

איך יוצאים מהמשבר הזה?
“במשחק האחרון עצרנו את מפולת ההפסדים, אמנם רק 0:0 בבית, אבל שיחקנו נגד הקבוצה שנמצאת בכושר הכי טוב בליגה, קבוצה שהגיעה למשחק נגדנו לאחר חמישה ניצחונות רצופים. זו תוצאה לא רעה בשבילנו, ועכשיו יש לנו משחק חוץ קשה נגד הפועל פתח תקווה. אנחנו עושים מאמצים להתחזק בינואר בשלושה-ארבעה שחקנים מובילים שיעזרו לנו להישאר בליגה. הרבה תלוי במה יקרה עם המועדון ואם הוא יירכש בקרוב. אם יהיה רוכש, זה יעזור מאוד לקבוצה כי הוא יזרים כסף שנוכל להתחזק בעזרתו. אם לא יהיה רוכש, והמפרק והעירייה לא יגיעו להסדרים, אז יהיה לנו מאוד קשה לשרוד בליגה. החיזוק שאני מתכנן ומקווה שנעשה בחלון ההעברות של ינואר תלוי ברכישת הקבוצה או בהחלטה של העירייה להקצות לנו עוד תקציב כדי שנתחזק ונשרוד בליגה”.

“חשוב לי לקרוא לקהל שיגיע”

נקודה כואבת במיוחד היא היעדר קהל במשחקים של הקבוצה. הפועל אשקלון ידועה כקבוצה שיש לה אוהדים רבים. במשחקיה בליגת העל, מילאו מאות מהם, ולעתים גם אלפים, את היציעים ועודדו את קבוצתם. מאז הירידה לליגה הלאומית רבים מהם מדירים את רגליהם מהמגרשים, כך קרה שלמשחק הבית אחרון מול בית”ר תל אביב רמלה הגיעו בקושי 100 צופים.

רק 100 אוהדים. הפועל אשקלון מול בית"ר ת"א רמלה. צילום: עמוד האוהדים הרשמי של הפועל אשקלון

איוניר מודע לזה שהקבוצה נטולת כוכבים ולא נמצאת בשיאה, אבל מצד שני, היא מלאה בשחקני בית, דבר שאמור להסב גאווה מקומית, “אנחנו מאוד מקווים שהקהל יגיע בחצי השני של העונה ויעזור לקבוצה וידחוף אותה, סך הכול יש לנו בקבוצה תשעה-עשרה שחקני בית אשקלונים, ככה שהקהל צריך להיות מחובר למועדון ולעזור לו. אני מבין שהקבוצה לא אטרקטיבית, לא בצמרת ולא בתקופה טובה, אז אוהדים לא מגיעים למשחקים, זה לא רק באשקלון אלא בכל מקום. הייתה תקופה שהקהל הגיע בכמויות יפות בתחילת העונה, כשהצגנו תוצאות טובות. הנפילה שלנו גרמה לחוסר בקהל. הכול תלוי בתוצאות, אני מקווה שנחזור לעשות תוצאות יפות והקהל יחזור אל המגרשים. חשוב לי לקרוא לקהל להגיע לדחוף אותנו, אנחנו קבוצה צעירה וחסרת ניסיון שבנויה על שחקנים מקומיים, הקהל יכול לעזור, להשפיע עלינו, ובטח בפליאוף התחתון, שכנראה נהיה בו ונשחק מול קבוצות שמביאות קהל, וזה יחסר לנו אם הם לא יגיעו בהמוניהם, נקווה שהקהל יגיע וידחף אותנו”.

מה השאיפות שלך ושל הקבוצה העונה?
“להישאר בליגה ולעבור את העונה בשלום. אסור לשכוח שאנחנו קבוצה שהתחילה את העונה עם מינוס משמעותי של 9 נקודות, בלי תקציב, בלי מחנה אימונים. קבוצה שהתחילה את העונה באיחור, בנינו את הקבוצה כשבועיים לפני גביע הטוטו, זה לא היה קל והגיוני לבנות את הקבוצה בצורה כזאת”.

אתם כרגע ממש על סף הקו האדום. מה לדעתך יהיה בעתיד?
“הדבר הכי חשוב שהבאנו את עצמנו למצב שאנחנו תלויים בעצמנו. השגנו כבר את הקבוצות וכעת אנחנו תלויים בתוצאות שלנו. המטרה הראשונית הייתה שלא יהיה לנו מרדף במשך כל העונה אחרי קבוצות בגלל המינוס 9 נקודות, והשגנו אותה. הצלחנו להשיג כמה קבוצות וכעת אנחנו תלויים בעצמנו”.

תישארו בליגה?
“התחושה שלי היא שנישאר בליגה אם נתחזק. יהיה לנו קשה להישאר עם הסגל הנוכחי, בטח ובטח בחצי השני של העונה שכל הקבוצות משתפרות. עם הסגל נוכחי, פציעות והרחקות יהיה לנו קשה לשרוד. אם תדבר איתי עוד חודש לאחר שנצליח להתחזק בחלון ההעברות של חודש ינואר, אז אולי אגיד לך שנישאר בוודאות בליגה”.

“לא חושב שנצליח עם העתירה”

לאחר שנכשלו בשתי עתירות בבתי הדין של ההתאחדות לכדורגל, פנה כעת המפרק של הפועל אשקלון עו”ד ליאור דגן בעתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע להורדת 9 נקודות ממאזנה של הקבוצה.

המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

במסגרת העתירה תוקף דגן את החלטת ההתאחדות והחלטת בית הדין העליון של ההתאחדות, מתוך שהוא מציין כי הן מנוגדות לפסק דין חלוט של בית המשפט העליון שניתן בשנת 2012, מהוות חריגה מסמכות וסותרות את כללי הצדק הטבעי מאחר שהסנקציה היא אוטומטית ושוללת כל הפעלה של שיקול דעת מנהלי בקשר אליה.

במועדון אמרו עוד כי בכוונתו של דגן “לעמוד על זכויות הקבוצה עד תום ולפעול למיצוי ההליך המשפטי לטובת הקבוצה”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




איך זה לאמן בתנאים כאלה? להתחיל לבנות את הקבוצה באיחור, להתחיל את העונה עם מינוס 9 נקודות, חוסר בתקציב.
“זה אתגר בשבילי, התנאים באשקלון טובים, יש לנו אצטדיון טוב. ידעתי שאלך למאבקי תחתית העונה. האתגר הוא לנסות לשקם מועדון גדול ועיר גדולה עם פוטנציאל לכדורגל, השאיפה היא לשקם ולהשאיר את הקבוצה בליגה העונה, ובעתיד לבנות בשקט את המועדון מחדש ולהחזיר את הקבוצה לליגת העל”.

המועדון נלחם בבתי המשפט להחזיר את 9 הנקודות שהופחתו לכם מהמאזן העונה. אתה מאמין שזה יצליח?
“לא. אני חושב שזה לא יצליח כי אם זה יצליח, זה ייצור איזשהו תקדים, ולדעתי אף אחד לא ייתן לזה לקרות. אני חושב שהעתירה והניסיון של ראשי המועדון שלנו לבטל את זה ישרת בעתיד קבוצות אחרות ושהעונש הזה יוחלף ויעשו בעתיד דברים אחרים, אבל קשה לי להאמין שיחזירו את הנקודות לקבוצה שפתחה את העונה במינוס 9”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר