הגינה הקהילית כיום. צילום: אלירם משה
הגינה הקהילית כיום. צילום: אלירם משה

"אימא שלי בוכה": מה קורה עם הגינה הקהילתית שהעירייה הרסה?

שנה וחודשיים עברו מאז שטרקטורים של העירייה הרסו את הגינה הקהילתית של העולים מאתיופיה בשכונת גן הוורדים. עוד חצי שנה עברה מאז שראש העירייה הבטיח להקים אותה מחדש. מעקב "כאן דרום"

פורסם בתאריך: 26.12.19 15:39

     

לפני כמה ימים ביקרה ירוס שיגוט את אימא שלה, המתגוררת בשכונת גן הוורדים. כשהן עברו ליד מה שהיה פעם הגינה הקהילתית, היא ראתה את המבט של אימה ואת הדמעות. "אימא שלי בוכה כשהיא רואה את הגינה", מספרת שיגוט, "אני ראיתי את האכזבה בעיניים של אימא שלי. לי אין שום קשר לגינה הזאת, אבל אמא שלי זה הדבר היחיד והסיבה שמהתחלה נכנסתי לעניין הזה".

הגינה הקהילתית בגן הוורדים בימי פריחתה

הגינה הקהילתית בגן הוורדים בימי פריחתה

הגינה הקהילתית בגן הוורדים פעלה במשך שנים ארוכות כמקום שאליו הגיעו בני הקהילה האתיופית ושתלו שם צמחי תבלין וירק. הם ממש עבדו בגינה, חרשו, זרעו, שתלו, השקו וקטפו את פרי עמלם בסופו של דבר ובעיקר הרגישו שהם יוצרים דבר חדש. "אימא שלי הייתה קמה בחמש בבוקר כדי לעבוד בגינה. זה מה שהיה מחזיק אותה", מספרת שיגוט. "אימא שלי מאוד בודדה, והדבר באמת תפס אותה ואת שאר המבוגרים".

הולואגרש, אמא של ירוס, לאחר ההרס בגינה

הולואגרש, אמא של ירוס, לאחר ההרס בגינה

עד שיום אחד בתאריך 18.10.18, ממש לפני הבחירות המקומיות האחרונות, תאריך ששיגוט לא שוכחת, הגיעו טרקטורים מטעם העירייה והחלו בהריסת הגינה הקהילתית. "אני לא שוכחת איך שאימא שלי התקשרה אליי ואמרה לי, ‘בואי תראי מה עושים לגינה’", היא נזכרת. הדבר עורר זעם וכעס רב בקרב בני העדה האתיופית.


באותו נושא:


הגינה הקהילתית בגן הורדים עם הטרקטור שנשלח להחריב אותה.

הגינה הקהילתית בגן הוורדים עם הטרקטור שנשלח להחריב אותה

שיגוט עצמה פרסמה פוסט עצוב בעניין, פוסט שהפך לוויראלי ובעקבות כך לפני הבחירות הגיע ראש העירייה למקום והבטיח לתושבים כי יפצו אותם על מה שנעשה, שישפצו ויחדשו ויביאו להם שתילים חדשים. שבוע לפני הבחירות התקיימה ישיבה במועצת העיר, ובמהלכה הוחלט לסדר להם את הגינה מחדש ולא להחריבה.

החודשים עברו מאז, ודבר לא השתנה, במקום צמחו עשבים שוטים. שוב כתבנו על כך, ורק בחודש יוני השנה הגיע גלאם שוב לגינה עם ממלאת מקומות סופה ביילין והפעם עם הבטחות להקים את הגינה ולצדה גן שעשועים. בינתיים המקום סודר מעט עם שביל מרוצף, אבל גינה אין עדיין שם.

גלאם עם סופה ביילין ומנכ"ל עמותת הנני הדר נפש פנטהון בגינה הקהילתית

שיגוט אומרת כי עכשיו נודע להם שרוצים להקים שם גינת כלבים, "בהתחלה אמרו שיבנו שם גן שעשועים, ולי זה היה מוזר, כי יש שני גני שעשועים ממש קרובים אליו. כל ההתנהלות מההתחלה הייתה לא רצינית. כשהוצאתי את הפוסט, תומר הזמין אותי למטה ואמר לי שיסדרו את זה, ואחרי זה אמרו שימצאו מקום חלופי. אחרי זה אמרו שהגינה תעבור לשפירא, ואחרי זה אמרו שיחזירו את הגינה, ואז פתאום אמרו שחצי יהיה גן שעשועים, ועכשיו נודע לנו שרוצים להקים שם גינת כלבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בעירייה מכחישים כי יש כוונה להקים שם גינת כלבים ומסרו בתגובה: "העבודות על הגינה הקהילתית הושלמו, כמו גם פיתוח השטח הציבורי הסמוך ובזמן הקרוב יגודר המקום ויתווספו מתקני כושר והצללות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר