כך זה נראה בתוך החניון הסמוך למרינה מול. צילום: יניב אלבז

בעקבות ההזנחה: תביעה לסגור את חניוני המרינה מול

אף שמתחם המרינה מול הוא אחד המתחמים היפים והמבוקשים בעיר, דווקא החניונים שלו מוזנחים ומלוכלכים. עכשיו מגיע העניין לבית המשפט, וישנה דרישה לסגור את החניונים עד שיתוקנו הליקויים

פורסם בתאריך: 7.12.19 18:10

     

מאז נפתח מתחם המרינה מול באשקלון הוא הפך למוקד התיירותי הכי גדול באזור. המקום שוקק חיים כמעט בכל יום ובכל שעה, ובקיץ נשברים שיאי המבקרים. אלא שלצד המתחם הנוצץ ישנם החניונים שלו, המופעלים על ידי העירייה ואינם מתוחזקים כיאות. והתוצאה היא לכלוך, הצפות מים ומפגעים שונים.

לפני שבועות מספר פרסמנו מכתב ששלח תושב העיר עו"ד יניב אלבז, ובו התלונן על מצב החניונים. "החניונים האלה מהווים כיום מלכודת אש, וקיים חשש ממשי לאסון בחודשי החורף שבפתח", אמר אלבז. לפני שפנה לעירייה פנה להנהלת המרינה מול, ושם מסרו לו כי עיריית אשקלון היא זו האחראית על תחזוקת החניונים שנמצאים רק סמוך למתחם שהיא מנהלת.

הצפות מים בחניון המקורה סמוך למרינה מול. צילום: יניב אלבז

העירייה מסרה אז בתגובה כי הפניות התקבלו ויטופלו, אך לדברי אלבז, דבר לא השתנה והוא החליט לפנות לבית המשפט בתביעה.



בתביעה נכתב כי המקום כולו "סובל מצחנה, ודי בגשם הראשון ליצירת מפגע של מים עומדים בכניסה לחניונים שמונע אף גישה של כלי רכב לחניונים עצמם".

עוד נכתב כי בית המשפט מתבקש להוציא צו ביניים "למנוע המפגע ולהסדיר מחדלים קשים, לפיו יש לסגור את החניונים המקורים בעורף המרינה באשקלון בבעלותה עד להסדרת המפגעים המהווים סכנה חמורה לציבור. התובע יטען בכתב תביעה זה, הנתמכת באמצעות חוות דעת יועץ בטיחות, כי אי הוצאת צו סגירה מיידי עלול לפגוע ולסכן את תושבי העיר והמבקרים במתחם המרינה ומגיע לעשרות אלפי אנשים בשבוע. כל נזק, או אסון נוכח המפגעים שיפורטו להלן, מאי הוצאת צו הסגירה, עולה לאין שיעור על הנזק שעלול להיגרם למשיבה בעקבות סגירת החניונים לצורך תיקון הליקויים והסדרת רישוי מתאים".

התביעה הופנתה גם נגד משטרת ישראל, "בהיותה גורם מאשר ובסמכותה לסגור את החניון ככל שיש סכנה לשלום הציבור ומניעת מפגעים… נכון להיום, אין חולק כי החניונים מהווים מפגע בטיחותי חמור יש בסיס כבר עתה להורות על סגירת החניונים בצו סגירה זמני".

עו"ד יניב אלבז. צילום: לירן אלבז

עו"ד יניב אלבז. צילום: לירן אלבז

לסיכום נכתב, "יש לתת צו סגירה מנהלי לאלתר לשני החניונים, זימונה של המשיבה בבקשה למענה מפורט וכן לחייבה להסדיר הליקויים ולהמציא למקום רישיון עסק על פי חוק".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מעיריית אשקלון נמסר כי אינה דנה בתקשורת בתביעות שהוגשו נגדה וכי היא תשיב על כך בבית המשפט. ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר