"הסתירו את הנכות שלה ממני". הכלבה עדי. צילום: אלירם משה

טענה: "הכלבייה העירונית הסתירה נכות של כלבה שנמסרה לאימוץ"

תושב העיר שהחליט לאמץ כלבה בכלבייה העירונית גילה כי היא סובלת מנכות בשתי רגליים, נכות המצריכה טיפולים בעלות כספית גבוהה. האיש שכבר נקשר לכלבה, מבקש כי העירייה תישא בחצי מעלות הטיפולים

פורסם בתאריך: 28.8.19 15:29

     

נתקלתם במודעה הקוראת לכם לאמץ כלב מהכלבייה העירונית באשקלון? לפני שתגלו חמלה לבעלי החיים האהובים כדאי שתלמדו מהניסיון של תושב אשקלון שמרגיש כי אנשי הכלבייה באשקלון רימו אותו והסתירו ממנו מידע חשוב כשלקח לאימוץ את, עדי, כלבתו מזה מספר חודשים.

כשאיתן נווה הגיע בחורף האחרון לכלבייה העירונית באשקלון כדי לאמץ כלבה הוא בחן כמה וכמה כלבים, אך מי שתפסה את תשומת ליבו יותר היתה כלבה מגזע מעורב שמצאה חן בעניו.

לאחר שהחליט סופית לקחת את הכלבה הוא הסדיר את ענייני הרישום והתשלום וחזר עם הכלבה שמח לביתו. הכלבה קיבלה את השם עדי.

איתן נווה עם עדי וכלב נוסף

איתן נווה עם עדי וכלב נוסף

נווה, שזו לא הכלבה הראשונה שהוא מגדל בחייו הבחין, מבלי להיות וטרינר מומחה לכלבים, בצליעה שעדי סוחבת. הוא הבחין שהיא אינה יכולה לעלות מדרגות גבוהות שכלבים עולים ללא בעיות וכי אינה יכולה לרוץ כלל, למרות שהיא מגזע שנחשב מהיר קל רגליים ומהיר.

לאחר מספר ימים הוא הביא אותה לבדיקה במרפאת תנו לחיות לחיות באשקלון. הבדיקה גילתה כי שתי הפיקות של הברכיים שלה יוצאות מהמקום, דבר שגורם לה לצליעה, לא מאפשר לה לרוץ ואף לא לעלות מדרגות גבוהות במיוחד.

ההמלצה של הרופאים היא לבצע ברגליה שני ניתוחים. האחד נקבע לחודש הבא ברגל אחת ובעוד חצי שנה, לאחר שתחלים מהניתוח הראשון לבצע ניתוח שני ברגל הנוספת. כל ניתוח עולה כ-3,500 שקלים.

חצר הכלבייה. צילום: פבל

חצר הכלבייה. צילום: פבל

לנווה קשה להסתיר את ההרגשה שמישהו רימה אותו באופן מכוון, הוא מרגיש שהסתירו ממנו את המידע החשוב הזה שכל רוכש היה מבקש לדעת. "אם הם היו אומרים לי, כי מחובתם להגיד לי את זה, זה לא אומר שלא הייתי לוקח אותה, אבל לפחות לא היו מרמים אותי".

"יש שם וטרינרית, שהיא הייתה צריכה להגיד לי מה מצב הכלבה. היא ראתה אותי כשבאתי להסדיר את עניין התשלום. מה היא אמרה לי? זו כלבה יפה".

ייתכן שאם זה היה אזרח אחר הוא היה מוצא דרך קלה להיפטר מהכלבה הנכה והיה זורק אותה בעיר אחרת. אבל נווה שכבר נקשר לכלבה פנה למחלקה לשירותים ווטרינריים בעירייה המנוהלת על ידי ד"ר גדי שרביט וביקש להשתתף בחצי מסכום הניתוחים שעדי צריכה לעבור אבל לתדהמתו נתקל בסירוב. חלופת התכתובות בינו לבין ד"ר שרביט לא הצליחה לשכנע את האחרון להשתתף במחצית ממה שראוי הוא יעשה כשמסר לאימוץ כלבה נכה.

"הם רימו אותי בפנים. אמרתי לד"ר שרביט שאני נותן לו חצי מסכום עלות הניתוח, לפנים משורת הדין. אני מכיר אותו שנים באופן חיובי ובגלל זה הסכמתי לשלם חצי. ומה עם ימי עבודה, מה עם זמן שאני מבזבז, מה עם עוגמת נפש" מתאר נווה ומוסיף "אפילו את החצי הוא לא רצה לתת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לדברי נווה אנשי המחלקה הציעו לו להחזיר את הכלבה ולקבל את כספו אבל הוא בטוח שהמשמעות של חזרה לכלבייה היא גזר דין מוות לעדי שלאחר שלא יימצא לה מאמץ היא תורדם למוות. "לא רק זאת הסיבה" הוא נזעק להבהיר "הכלבה הזאת מוצאת חן בעיניי. יש קליק. אני רציתי אותה מהתחלה" וכאן כבר נכנס לסיפור המימד של הרגש.

נווה מרגיש מרומה, מרגיש שהסתירו ממנו את המידע בזדון. "זה מדהים, תשעה חודשים היא הייתה אצלם והם לא ידעו שהכלבה נכה ברגליים? תגיד לי מה אנחנו ציבור של מטומטמים? כשלא רצו להשתתף בחצי מהעלות הרגשתי כאילו שהם יורקים לי בפנים".

ד"ר גדי שרביט בכלבייה. צילום: פבל

ד"ר גדי שרביט בכלבייה. צילום: פבל

למרות העול הכספי, נווה מתכוון להמשיך ולממן מכספו את הניתוחים שעדי חייבת כדי לחיות בצורה בריאה ומכריז כי הוא מתכוון לתבוע את העירייה על כל רגל.

המסקנה של נווה היא חד משמעית. "קודם כל אני ממליץ לאנשים להציל בעלי חיים מהסגרים עירוניים ולוודא שהכלב במצב בריאותי תקין. אני בטוח שיהיו אנשים שייקחו כלב מהכלבייה ואם המצב הבריאותי שלו לא תקין הם לא ישברו את הראש יותר מידי – או שיחזירו אותו לכלבייה ואז ירדימו אותו או שיזרקו אותו.  קשה לי להאמין שיהיו הרבה אנשים שישקיעו מאמצים וכספים להחזיר אותו למוטב".

מעיריית אשקלון לא נמסרה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר