כלא שקמה. צילום: אליהו הרשקוביץ
כלא שקמה. צילום: אליהו הרשקוביץ

ביצע 1,000 עבירות מין במספר אחים קטינים וירצה 20 שנות מאסר

המורה לשעבר, שלומי כהן יתחיל בקרוב לרצות עונש מאסר לאחר שהורשע בעבירות מין חמורות בשלושה אחים, תושבי האזור, אותם הכיר בעת שהתגוררו בגוש קטיף. שני אחים נוספים העידו, אלא שרק תקופת ההתיישנות מנעה מכהן לקבל עונש של המעשים בחמשת האחים

פורסם בתאריך: 4.6.19 14:08

     

בית משפט המחוזי בב"ש גזר היום עונש של 20 שנות מאסר בפועל על שלומי כהן, בן 43, מורה לשעבר, שהורשע, לאחר ניהול הוכחות, בביצוע עבירות מין רבות של אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים ועבירות נוספות לאורך 13 שנים, בשלושה אחים בני משפחה אחת, שהיו קטינים בעת ביצוע העבירות. כמו כן, הטיל בית המשפט על הנאשם פיצוי למתלוננים בסך כולל של 250,000 ש"ח.

הפרשה נחשפה לפני למעלה מארבע שנים כאשר נגד כהן הוגש כתב אישום על עבירות מין בקטין. בעקבות הפרסומים הגיעו לתחנת המשטרה באשקלון שני אחים והגישו תלונה על עבירות מין קשות שביצע כהן גם בהם בתקופה בה התגוררו בגוש קטיף. חקירה נפתחה, נגבו עדויות וכהן נעצר. פרקליטות מחוז דרום החליטה לבסוף להגיש נגדו כתב אישום נוסף המייחס לו ביצוע עבירות מין בהזדמנויות רבות, בין השנים 2009-1996, כלפי שני אחים.

מעצר חשוד

מספר חודשים לאחר הגשת כתב האישום, בחודש ינואר 2016, אחד המתלוננים שם קץ לחייו בביתו באחד מישובים המפונים הסמוכים לאשקלון.

אחיו שהתגורר בחו"ל במשך שנים הגיע ארצה להלוויה ולשבעה ואז הוא חשף גם את הסוד שלו בפרשה. האח הגיע לתחנת המשטרה ושם גולל את מעלליו הקשים של כהן גם בו.

הפרקליטות צרפה לכתב אישום המקורי את המעשים שביצע כהן באח השלישי.

במהלך שמיעת הראיות, נשמעו בבית המשפט עדויותיהם של שלושת האחים, שהיו בגילאים בין 15-6 בעת ביצוע העבירות וכן העידו גם שני אחיהם נוספים, שעבירות המין החמורות שביצע בהם כהן, התיישנו בשל גילם.

על פי הכרעת הדין, כהן, שבזמן התפוצצות הפרשה שימש מורה במבוא חורון, ניצל באותן שנים בהיותו צעיר תושב גוש קטיף, מערכת יחסים קרובה עם משפחת המתלוננים שנרקמה לאחר שאביהם עזב את הבית. כהן ביצע בקטינים, בהזדמנויות שונות, לעיתים במקביל, למעלה מ-1000 עבירות, תוך שהוא מארח אותם בביתו וכן במהלך ביקורים בביתם.

עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

"בדרך מרושעת וחסרת רחמים ניצל הנאשם את גילם הרך של המתלוננים ואת האמון שרכשו לו עת תמך בהם בשעתם הקשה, סייע להם כלכלית וחברתית, אירח אותם בביתו, עזר להם בהכנת שיעורי בית, הכין חלק מהם לעליה לתורה ולימד אותם לנגן" ציינה עו"ד רותם יוחנני – הר ציון בשלב הטיעונים והוסיפה "הנאשם מיתג את עצמו במשפחה כתחליף אב וכאח גדול לילדים ובאופן שיטתי, לאורך 13 שנים, ראה בהם אובייקטים מיניים וביצע בהם עבירות מין קשות. הנאשם שלל מכל אחד ואחד מהמתלוננים את תום ילדותם ואת היכולת להתפתח אישיותית ומינית באופן תקין".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בית המשפט גזר כאמור על הנאשם עונש מאסר בפועל של 20 שנים, מאסר שנתיים נוספות על תנאי ופיצוי כולל למתלוננים בסך של 250,000 ₪.

בית המשפט ציין בגזר דינו, כי "מעשי הנאשם מבטאים לא רק את ניצולם של המתלוננים בהיתם קטינים לצורך סיפוק צרכיו המיניים, אלא את רמיסת האמון שהם ואמם נתנו בו, ואת יכולתם של הקטינים לדווח על קרות המעשים, בין היתר, כדי לא לפגוע בקשר עם הנאשם שהיה משמעותי עבור אימם…" ציין הרכב בית המשפט בראשות השופט אריאל ואגו והוסיף "תחושות אשר מתוארות בספרות המקצועית כשהייה ממושכת בתנאיי שבי פסיכולוגי. זאת לאור תחושות התלות, מלכוד, השפלה, חוסר אונים, החפצה ודה-הומניזציה…"

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר