הרב יעקב אביטן עם דגם האנדרטה של מיקון קדם.
הרב יעקב אביטן עם דגם האנדרטה של מיקון קדם.

לא רק חללי צה"ל: אנדרטה ביד לבנים תנציח את תושבי העיר שנרצחו בפיגועים

לאחר שנים של בקשות תוקם ברחבת יד לבנים אנדרטה נוספת של האמן האשקלוני מירון קדם. אמש אישרה מועצת העיר את הפרויקט וכבר בשבוע הבא יתקיים טקס הנחת אבן פינה

פורסם בתאריך: 5.3.19 14:48

     

לאחר שנים רבות שבני משפחותיהם של תושבי העיר אשר נהרגו בפיגועים מבקשים להקים אנדרטה מכובדת שתנציח גם את יקיריהם נאותה אתמול מועצת העיר לאשר ולתקצב הקמת אנדרטה נוספת ברחבת יד לבנים. בישיבת המועצה אתמול השתתפו גם שוש ושלמה מלכה, הוריה של טלי חטואל ז"ל שנרצחה עם ארבעת בנותיה בשנת 2004.

על הקמת האנדרטה דובר כבר לפני שנים. לפני שנה וחצי בחרה הוועדה לנפגעי פעולות האיבה בראשותו של הרב יעקב אביטן את הדגם הזוכה מבין כמה דגמים שיצרו אומנים תושבי אשקלון ואשר התחרו על הבחירה בהם.

שוש ושלמה מלכה, הוריה של טלי חטואל ז"ל. צילום: קרן אור אזולאי

מבחינת הרב יעקב אביטן, שגם בקדנציה הנוכחית ממשיך לעמוד בראש הוועדה, "זכר הנרצחים והנפגעים זוכה כעת לכבוד הראוי לו".

לאחר שנים שנושא היה תקוע החלה לאחרונה התקדמות בנושא. בחודשים האחרונים נפגש הרב אביטן עם יו"ר בית יד לבנים, דניאל אזולאי, שנתן את הסכמתו לבניית האנדרטה סמוך למתחם.

כמו שפרסמנו כאן בעבר, אומנים תושבי אשקלון הגישו את המיצגים והרב אביטן, יחד עם חברי הוועדה, נציגי המשפחות השכולות ואומני העיר בראשות הגב׳ מיקי בנאי בחרו במיצג אותו יצר אומן העיר – מירון קדם.

להבה. כך תיראה האנדרטה החדשה ב'יד לבנים'

"משפחות נרצחי הטרור ונפגעי פעולות האיבה קרובות מאוד לליבי ומזה שנים רבות שאני פועל להנצחת יקיריהם בכבוד" מסר היום הרב אביטן והוסיף "אני שמח שראש עיריית אשקלון תומר גלאם סייע בידי הוועדה להנציח את זכרם בכבוד מתוך הוקרה למשפחות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כאמור, ביום שני האחרון, אישרה מועצת העיר אשקלון את הקמת האנדרטה וכבר ביום ראשון הקרוב יתקיים טקס הנחת אבן הפינה במעמד ראש עיריית אשקלון מר תומר גלאם, חברי מועצת העיר, המשפחות השכולות ותושבים רבים.

"וְנָתַתִּי לָהֶם בְּבֵיתִי וּבְחוֹמֹתַי יָד וָשֵׁם…" הוסיף הרב אביטן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר