בקרוב בעיר: 2 אנדרטאות לזכר נרצחי הטרור

האנדרטה 'להבה' של האמן מירון קדם תיבנה ברחבת בית 'יד לבנים' ותנציח את זכרם של נרצחי טרור ופעולות איבה תושבי אשקלון. בגן חטואל יוצב דגם 'תפילת הבנות' של דינה זייפר

פורסם בתאריך: 8.11.17 11:34

     

להבה. כך תיראה האנדרטה החדשה ב'יד לבנים'

הוועדה להנצחת זכרם של נרצחי טרור ונפגעי פעולות איבה בחרה בשבוע שעבר את הדגם הסופי של האנדרטה שתיבנה ברחבת בית 'יד לבנים' במטרה להנציח את זכרם של תושבי העיר שנרצחו בפעולות איבה וטרור. לתהליך הבחירה היו שותפים באופן מלא נציגי המשפחות השכולות בעיר.

הדגם שנבחר, מתוך שמונה שהוצעו על ידי אומנים חברי אגודת אומני אשקלון והסביבה, נקרא 'להבה' של האמן מירון קדם.

הדגם שנבחר הינו ספירלה מבטון אבן שבקצה העליון שלה היא מיתמרת כלהבה. הלהבות, אגב, יוצרות את המילים 'שמע ישראל'. ישנה התייחסות להתייחדות ולאינטימיות של המשפחות בחלל הפסל והוא מתכתב בחומריות עם הפסל של תומרקין שמוצב לצידו לזכר הבנים ובמרכז המבנה של 'יד לבנים'. החומריות אחידה ומשותפת לשלושתם וכן הצבעוניות של אפור ולבן.

"שמח שניתנה לי הזכות להיות חלק מהמיזם המרגש הזה" מסר ראש העירייה בפועל, תומר גלאם "מההיכרות שיש לי עם המשפחות אני יודע כמה זה חשוב להם. אני מודה לכל האמנים שעמלו לילות כימים לטובת היצירות הללו והצליחו להוציא אל הפועל מהמקום האישי שלהם ביטוי לכאב של המשפחות".

יו"ר הוועדה, הרב יעקב אביטן: "כל דגם מרגש וטומן בחובו סיפור ומחשבות, גם למקום, גם למשפחות וגם ליהדות. אני מודה למיקי בנאי, לאגודת האמנים ולכל אמן שטרח, עמל ויצר יצירת מופת מדהימה, וכמובן תודה למשפחות. אין קולמוס הלב יכול להביע את רחשי ליבנו".

הועדה מכריזה על הזכיה

גם יו"ר אגודת אומני אשקלון, מיקי בנאי ברכה על הבחירה "זוהי הזדמנות יוצאת דופן לאפשר לאומני אשקלון להביא לידי ביטוי את הכישרון והיכולות האומנותיות שלהם. עצם הפנייה לאומנים המקומיים מהווה הבעת אמון ברמה, באיכות ובכישרונות המקומיים. כל הפסלים היו ראויים אך מה שנבחר נבחר משיקולים מקצועיים ובהתאם לרצון המשפחות. אני רוצה להודות ליוסי טל על הליווי לאורך תהליך בחירת הפסלים".

בתוך כך, הדגם 'תפילת הבנות' של האמנית דינה זייפר, שאף הוא הוצג בוועדה, יוצב בגן ע"ש בנות חטואל בשכונת 'שמשון'.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר