פעילי "עומדים ביחד" מורדים מהאוטובוס. צילום: עומדים ביחד
פעילי "עומדים ביחד" מורדים מהאוטובוס. צילום: עומדים ביחד

'בצלמו': מחזקים את ידי מנהל בית החולים ברזילי

הארגון הימני שלח מכתב בו הוא תומך בנוהל הביטחוני שבעטיו נדרשים נוסעים פלסטיניים לרדת מהאוטובוסים הנכנסים בשערי המרכז הרפואי

פורסם בתאריך: 21.1.19 15:32

     

הטענות על אפלייה מצד מערך האבטחה במרכז הרפואי ברזילי באשקלון כלפי פלסטינים כבר הופכת לסאגה. תחילת הפרשה בשבוע שעבר, עת פורסם בפייסבוק פוסט הטוען לגזענות מצד מאבטחת במרכז הרפואי אשר דורשת מפלסטינים נוסעי קו 18 הנכנס למתחם המרכז הרפואי לרדת מהאוטובוס ומאפשר להם לעלות עליו רק ביציאתו.

פעילי "עומדים ביחד" מורדים מהאוטובוס. צילום: עומדים ביחד

פעילי "עומדים ביחד" מורדים מהאוטובוס. צילום: עומדים ביחד

המרכז לנפגעי גזענות הפך את הפוסט למסע נגד הנהלת המרכז בטענה כי הם פועלים נגד החוק ודרש לנקוט נגד המאבטחת צעדים משמעתיים.

ביום ראשון על קו 18 פעילי תנועת 'עומדים ביחד' כדי ליצור פרובוקציה בתוך האוטובוס שנכנס למרכז הרפואי כשהמצלמות מתעדות את המאבטחים מתעמתים איתם.

הנהלת המרכז ביקשה להבהיר כי אלה הם הנהלים הבטחוניים שקובעת המשטרה באשר לתושבים פלסטיניים הבאים בשערי המרכז הרפואי.

היום מפרסם ארגון זכויות האדם 'בצלמו' המזוהה עם הימין את דעתו נגד ארגוני השמאל לדבריהם מנהלים מסע המשמיץ את בית החולים. הארגון ביקש לחזק את ידי של מנהל בית החולים ד"ר חזי לוי.

מנכ"ל בצלמו שי גליק

בפנייתו כתב מנכ"ל הארגון שי גליק כי אכן אין כל ספק שפרופיילינג הינו דבר חמור ואסור. אולם לדבריהם אין מדובר כאן בכלל בפרופיילינג.

"לצערינו ארגוני הטרור מנסים ושוב ושוב להבריח חומרי נפץ דרך חולים ופוגעים בכך בחולים ובבני משפחותיהם. ארגוני הטרור לא בוחלים בשימוש ובהכרחת אותם אנשים חולים לשמש כבלדרים. ולכן חובת הבדיקה למנוע פיגוע רצחני בשטח בית החולים. שכן פיגוע רצחני חלילה הינו פגיעה חמורה בזכויות האדם. אין כל ספק שבעולם שחובה על בית החולים להציל חיי אדם ולהגן על חיי החולים שבשטחו ולכן חובה לבצע בדיקה מעמיקה שמה חלילה פלסטינים נוצלו או נסחטו על ידי ארגוני טרור אכזריים לבצע פיגועים בשטחי בית החולים" כותב מנכ"ל הארגון ומוסיף "ככל שחלילה וחס יקרה פיגוע הראשונים שיפגעו מכך הם אוכלוסיית הפלסטינים מהגדה ועזה ששערי בית החולים ינעלו בפניהם לצמיתות.לא לחינם קול הזעקה באה אך ורק מאותם ארגונים ולא מהחולים בעצמם, ההיפך הגמור מבינים את מטרות הבדיקה ולא חשים מושפלים כלל וכלל. בנוסף ארגונים אלו מעולם לא הביעו ביקורת נגד ארגוני הטרור אשר מנצלים חולים אלו להברחת חומרי טרור ומשמשים בלדרים בידיהם".

מנכ"ל המרכז הרפואי ברזילי, ד"ר חזי לוי. צילום: דוד אביעוז

מנכ"ל בית החולים כאמור פרסם סרטון בו הוא מסביר את הסיבה להתנהלות זו ו'בצלמו' ביקשו לחזק את ידיו וקראו לו לא להיכנע לשמאל הקיצוני אשר, לדבריהם מסכן חיי אדם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד מסר מנכ"ל בצלמו כי ימשיכו להשמיע את קול האמת על זכויות האדם ולייצג את דגל זכויות האדם של דאגה לאזרחי ישראל מול מי שדואג לזכויות מחבלים ובני משפחותיהם בעיקר, כך לשון ההודעה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר