פרופ' חזי לוי
פרופ' חזי לוי

"בודקים רק פלסטינים": בברזילי מגיבים לטענות על בידוק ערבים

מנהל בית החולים מגיב בסרטון שפירסם על הטענות כאילו מפרידים בין יהודים לערבים בכניסה לבית החולים. דבריו נאמרים בהמשך למחאה שקיימו הבוקר פעילים מארגון "עומדים ביחד" שהגיעו לבית החולים

פורסם בתאריך: 20.1.19 13:43

     

מנהל בית החולים ברזילי פרופ' חזי לוי הגיב הבוקר להאשמות כי בית החולים מפריד בכניסה בין יהודים לערבים הבאים באוטובוס.

בסרטון שהפיץ הבוקר בית החולים אומר פרופ' לוי כי בית החולים פועל תחת הוראות המשטרה ומשרד הבריאות, וכי על פי ההוראות המאבטחים נדרשים "לבקש תעודה ולבדוק אנשים שנראים להם כחריגים או כחשודים ואין להם הגדרה ברורה. ולכן הם מבקשים תעודות זהות ממי שנראה להם כך, מדובר בתושבים ערבים. לכל מי שיש תעודה כחולה לא נעשה מאומה, מאידך לכל מי שתושב השטחים, הנהלים של המשטרה מחייבים לבדוק אותו".

עוד הוסיף פרופ' לוי כי ישנן יש שתי אפשרויות בפני המאבטח, "או שבודקים אותו באוטובוס ומעכבים את כניסתו, או שמורידים אותם ומבקשים לבדוק אותם בחוץ ובייחוד אם הם אינם רוצים להיכנס לבית החולים. אם הם רוצים להיכנס לבית החולים הם נכנסים כהולכי רגל לפי הנהלים. אם הם לא רוצים להיכנס לבית החולים הם ממתינים בחוץ. נאמר גם שאנחנו מורידים תושבים ערבי אזרחי המדינה וזה אינו נכון".

פעילי "עומדים ביחד" מורדים מהאוטובוס. צילום: עומדים ביחד

פעילי "עומדים ביחד" מורדים מהאוטובוס. צילום: עומדים ביחד


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הדברים של פרופ' לוי נאמרים על רקע טענות של פעילי תנועת "עומדים ביחד", ערבים ויהודים שהגיעו הבוקר על מנת להביע מחאה נגד מה שהם מכנים "מדיניות בית החולים להפריד בשעריו נוסעים ערבים ויהודים". לדבריהם, בעת ההגעה של קו 18 לבית החולים, "עלו מאבטחים על האוטובוס ופנו רק לאזרחים הערבים בבקשה שיזדהו. בעקבות סירובם של הערבים, פעילי תנועת עומדים ביחד, להזדהות בפני מאבטחי בית החולים, התפתחה בתוך האוטובוס מחאה של ערבים ויהודים שמחו נגד המדיניות המפלה", נמסר.

אוטובוס דן בדרום. צילום: דוברות העירייה

אוטובוס דן בדרום. צילום: דוברות העירייה

הם סיפרו עוד כי במהלך המחאה בתוך האוטובוס, הורדו ועוכבו במקום כעשרה פעילים של תנועת עומדים ביחד.

גדיר האני, חברת הנהגה בתנועה, אליה פנה ראשון המאבטח בדרישה שתזדהה, מסרה הבוקר: "זו המציאות שחוק הלאום מקדם ומאפשר. אפלייה והפרדה פוגענית. המאבטח פנה רק אליי ואל החברים שלי, מתוך אוטובוס שלם ומלא, בגלל שאנחנו ערבים ובגלל שאני עוטה כיסוי ראש. באנו לכאן הבוקר כי אנחנו לא מסכימים למדיניות של אפליה והפרדה בין יהודים לערבים. הורדה של ערבים מהאוטובוס – מדיניות אותה הנהלת בית החולים לא הכחישה – היא מעשה פסול שאסור שנסכים שיתקיים בחברה שלנו. אנחנו כאן כדי לעצור את המדיניות הזו ולהבהיר שהמדינה הזו היא הבית של כולנו".

פעילי "עומדים ביחד" מנושאים שלטים. צילום: עומדים ביחד

פעילי "עומדים ביחד" נושאים שלטים. צילום: עומדים ביחד

פרופ' לוי הגיב למחאה הזו וכינה אותה "פרובוקציה מכוערת" והדגיש כי הוא בעד מחאה אך נגד שקרים, "הבוקר הייתה פרובוקציה מכוערת של אנשים שרצו למחות ונכנסו בהתחלה באוטובוס ולא נעשה מאומה, נכנסו ויצאו, ירדו וחיכו לאוטובוס הבא, עלו לאוטובוס הבא וכשהמאבטח חשד בהם כי ראה אותם באוטובוס הקודם ושאל למעשיהם החלה הפרובוקציה עם שלטים מוכנים ועם הורדה. נכון, לאנשים יש זכות למחות ואני מברך על כך אבל שיהיו אחראים מעשיהם ולא יאשימו את בית החולים בשקר. בית החולים "הגזען" לכאורה מטפל בתושבי עזה, בערבים, טיפל גם בנפגעי חמאס ומעסיק גם תושבי פלסטין ומלמד אותם כדי שיחזרו מומחים, אני מתערב לא אחת לטובתם לגבי הארכת אישור שהייה שלהם ומשפחתם כדי שישלימו את ההתמחות ולכן אני לא מתרשם מהקלות היום להאשים בגזענות ולהאשים בחוק הלאום את מה שנעשה. זה לא התחיל בחוק הלאום ואני מבקש שנהיה יותר זהירים בטפילת האשמת של גזענות שאין להם שום שחר. אם יש חשוד שמעורר את חשדו של המאבטח הוא גם כן עובר בדיקה ובקשה לתעודה גם אם הוא ישראלי יהודי. כך שעל פי ההנחיות חריגים נדרשים להראות תעודות והמאבטח פועל על פי הנחיות המשטרה ומשרד הבריאות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר