תלמידות ושוטרים במבצע ההסברה. צילום: דוברות העירייה

שוטרים ותלמידים במבצע הסברה נגד שימוש בטלפון בזמן נהיגה

נהגים רבים לא עומדים בפיתוי ומשתמשים בסלולרי בזמן נהיגה. מתנדבים, שוטרים ותלמידים הסבירו לנהגים - 'אם זה דחוף, מתקשרים ולא מסמסים'

פורסם בתאריך: 27.11.18 12:22

     

הטלפונים החכמים הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים בעולם המערבי. בעבר הסח הדעת היה רק בקיום שיחה אבל כיום העיסוק בטלפון כמחשב כף יד הפך ליותר ויותר מסוכן. בעיריית ובמשטרת אשקלון החחליטו לצאת למבצע הסברה נגד השימוש בטלפונים החכמים בזמן נהיגה ובכך להציל חיים ולמנוע תאונות מיותרות.

את המבצע הוביל המטה העירוני לבטיחות בדרכים שציין את חודש הבטיחות בדרכים במבצע הסברה רחב היקף שנערך במוקדים שונים ברחבי העיר בסימן 'היסח דעת' במטרה להילחם בתופעת שליחת הודעות בעת נהיגה.

תלמידות שוטרים וחמתנדבים במבצע ההסברה. צילום: דוברות העירייה

במסגרת המבצע חולקו לנהגים מגבונים ריחניים ומחזיקי מפתחות ממותגים עם המסר 'אם זה דחוף – מתקשרים ולא מסמסים'. במבצע כאמור השתתפו שוטרי תנועה, מתנדבים, תלמידות מבית הספר מקיף עירוני ד' והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

המשתתפים פנו לנהגים, הסבירו להם את הסכנות בשימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה וחילקו להם דפי מידע עם המלצות לנהיגה בטוחה.

נהג משתמש בטלפון בזמן נהיגה. אילוסטרציה: אורי ירוק

בעירייה ציינו השבוע כי ממצאי מחקרים שנערכו בארץ ובעולם והצביעו על קשר הדוק בין השימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה לבין העלייה בתאונות דרכים. כל נהג כבר מכיר את הפיתוי ולאחרונה יותר ויותר נהגים מתקשים לעמוד בו, קוראים ושולחים הודעות כשהם נוהגים – עובדה שמגבירה פי כמה וכמה את הסיכון בהשוואה לשיחה קולית.

 

"מבצע ההסברה החשוב הזה משמש דוגמא אחת מיני רבות לפעילויות שאנחנו מקיימים בתחום" מסר השבוע ראש העיר, תומר גלאם שמשמש גם יו"ר הוועדה העירונית לבטיחות בדרכים והוסיף "לזה מצטרפות עבודות תשתית, חינוך ואכיפה, בשיתוף משטרת אשקלון, שאנחנו מבצעים במטרה אחת – למנוע ולצמצם עד כמה שניתן את תאונות הדרכים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מי שהובילה את המבצע היתה גם מנהלת המטה העירוני לבטיחות בדרכים, רותי אטיאס שהסבירה: "באשקלון אנו עוסקים בנושא המחויבות הלאומית לבטיחות בדרכים, במהלך כל השנה, כאשר השיא הוא בחודש זה. אנחנו מקיימים פעילויות, סדנאות, הרצאות וימי עיון בכל מוסדות החינוך ובקהילה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר