הפועל אשקלון מול הפועל פ"ת (צילום: שגיא הרשקו)

מה מחפש "מסי היווני" בהפועל אשקלון?

הפועל אשקלון, נטולת הירש וצרויה, מצליחה להפתיע גם את עצמה. כעת מתכוננת הקבוצה למשחק ביום שני נגד בני לוד ולמשחק הגביע ביום רביעי

פורסם בתאריך: 2.11.18 15:26

     

יום שישי האחרון, אומרים בהפועל אשקלון, הגיע להם על מגש של כסף. הפציעה של צרויה, לצד אי שיתופו של שחקן הרכש שחר הירש, בשל בעיות בהעברתו בבקרה, רק היטיבה עמה. “אם עד המשחק הזה כולם הגדירו את הפועל אשקלון כצרויה ועוד 10 וסמכו על כך שהיא בנויה עליו באופן טוטאלי אז עכשיו הם יודעים שגם בלי צרויה, הפועל אשקלון חזקה מספיק”.

פוזה מוכרת במחזורים האחרונים, גל צרויה צילום: אבי אלפסי, דוברות הפועל אשקלון

גל צרויה צילום: אבי אלפסי, דוברות הפועל אשקלון

שחקן אחר אמר: “הפציעה של גל הייתה הכרחית עבור שאר השחקנים בשביל שיבינו שהם צריכים לקחת אחריות בעצמם ולא לסמוך על אף אחד שיעשה את העבודה ולקבל ביטחון מהיכולת שלהם, והפועל מרמורק במצבה היא הייתה היריב האידיאלי לכך ואפשר לקוות שגם מול בני לוד, שנמצאת באותו מצב, נצבור עוד ביטחון להמשך”.

בקבוצה מאוד מרוצים משני שחקני הרכש סיטוריס ניניס ושחר הירש, שעובדים קשה כדי לחזור לכושר משחק גבוה. מדובר כמובן ברף לא פשוט שהציב מאמן הכושר יוסי קקון, מאמן הכושר של נבחרות ישראל, שאימן את הנוער של הפועל אשקלון בעונה החולפת ונחשב לאחד מבכירי מאמני הכושר בארץ. למעשה, קקון, שאימן את הקבוצות הבכירות בארץ, הגיע לאשקלון מלכתחילה רק משום שאינו יכול לאמן בליגת העל בשל ניגוד עניינים, וכעת, כשאשקלון בלאומית והוא החל לאמן גם את נבחרות הנערים, דרכו נסללה לצוות של שלומי דורה.

יוסי קקון (צילום: דוברות המועדון)

קקון זוכה לאמון רב מצד שלומי דורה ומשרה סבלנות בקבוצה שלחץ היה מנת חלקה בשנים האחרונות. הירש אמור לחזור לכושר משחק מלא בתוך כשבועיים, ויו’’ר הקבוצה פרוספר וקנין מנסה למשוך בכל החוטים שברשותו על מנת להעביר אותו בבקרה למשחק הליגה הקרוב מול בני לוד. אחד השחקנים אמר השבוע: “העבודה תחת קקון מורגשת בכל פרמטר. צריך לזכור שהקבוצה הזו לא נבנתה על כוכבים גדולים בכל עמדה, והסגל נבנה במשך הרבה זמן עם שחקנים שלא ראו כדור חודשים. הפועל אשקלון היא הקבוצה עם הכושר הגופני הטוב ביותר בליגה, וזה עוזר לנו מתי שמרגישים את מגבלות הטכניקה והכישרון האישי”.

מתכוננים לגביע

בתוך כך, שחקנים החמיאו להירש, שנראה מצוין ועושה לא מעט כאבי ראש חיוביים להגנת הקבוצה באימונים, וחלקם אף הפליאו וטענו שאם היה מגיע בינואר לאשקלון, הקבוצה הייתה נשארת בליגת העל. “אין ספק שהקריירה של שחר הירש נמצאת בדעיכה מסוימת או פשוט לא התרוממה”, אמר שחקן בכיר בקבוצה. “אפשר לומר שמהאימון הבנו כמה כישרון יש לו ברגליים ושהוא יכול לשדרג אותנו, במיוחד שגל יחזור מהפציעה וישחק לצדו וכשניניס יגיע לכושר משחק”.

 

גם היווני נמצא באותה סירה. השחקן שכונה “מסי היווני” וחוזר על ידי בכירי המועדונים בעולם, מוצא את עצמו בגיל 28 בליגה השנייה בישראל, תסריט שאפילו בחלומותיו הכי רחוקים לא חלם. בעיקר אם זוכרים לניניס את שער הניצחון שהבקיע במדי נבחרת יוון במשחק העלייה ליורו 2012 מול נבחרת ישראל. “גם שחר וגם ניניס נמצאים היום בצומת קריטי בקריירה שלהם, הם יודעים שהפועל אשקלון זה המקום הנכון לשקם את הקריירה שלהם ושמכאן אין דרך חזרה, ולכן הם לא מגיעים בתחושה של זלזול, אלא עם רעב של ילדים שעלו מהנוער”.

בקבוצה מתכוננים למשחק הגביע השבוע (רביעי 21:00 באצטדיון רמת גן) ולמשחק המסקרן ביום שני נגד בני לוד בבית (19:00). בני לוד, כמו הפועל מרמורק, נמצאת מתחת לקו האדום עם 5 נקודות בלבד ולא מצליחה להתאושש ממותו של בעלי הקבוצה אבו סובחי. בקבוצה מקווים שניצחון נוסף יקנה ביטחון בדרך של שלומי דורה, שיחד עם קקון בנו תכנית מקצועית, שמטרתה בנייה הדרגתית והגעה ליכולת שיא בשלבים המכריעים של העונה, דהיינו חודש מרץ.

“מי שזוכר היטב את העונות בליגה הלאומית, גם תחת יובל נעים וגם אצל אורי מלמיליאן יכול להיזכר שההתחלה לא הייתה מזהירה ושהשיא הגיע בשלבים הסופיים של הליגה”, אומר גורם בקבוצה. “אצל יובל, גול עצמי אחד בגמר גביע הטוטו החל ריצה שלא נעצרה עד ליגת העל, וכל משחק הוא הזדמנות עבורנו להתקדם אל המטרה גם ללא צרויה והירש”.

קשה לומר שבקבוצה נשמו לרווחה בשל תוצאות הבחירות, אבל בהחלט שמחים שעננת זהות ראש העירייה הבא התפזרה מעל ראשיהם. בקבוצה מקווים שבחירת ראש העיר תעזור למשוך ספונסרים לקבוצה שיוכלו לעזור בחיזוק נקודתי בינואר בשביל לעמוד במטרות שהוצבו.

משחק הגביע של הקבוצה מול רמת גן בגביע המדינה הסתיים לאחר סגירת הגיליון ויסוקר בשבוע הבא.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר