אור לאשקלון
אור לאשקלון

סופית: מפלגת "אור לאשקלון" נפסלה מלהתמודד בבחירות

בית המשפט קבע כי מפלגת "אור לאשקלון" לא תוכל להתמודד בבחירות הקרובות. זו המפלגה השלישית שנפסלה במערכת הבחירות הזו באשקלון

פורסם בתאריך: 14.10.18 21:40

     

מפלגת "אור לאשקלון" לא תוכל להשתתף במערכת הבחירות באשקלון, כך קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע.

כזכור, מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין, פסל את רשימת "אור לאשקלון" לאחר ששמו של מועמד מספר 15 ברשימה נמחק מהחוברת באמצעות עט וזאת לבקשתו, רגע לפני הגשת הרשימות. אלא שמחיקת שם מהחוברת היא דבר אסור ולמנהל הבחירות אין שיקול דעת בעניין.

חותמים על ההסכם: וובט מימין, שמעוני עם ריימן פולט ובלאיי

חברי "אור לאשקלון": יניב וובט (מימין) ושלמה בלאיי (משמאל) חותמים על הסכם עם שמעוני

שלמה בלאיי העומד בראש הרשימה, עתר בעקבות כך לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, וטען כי פסילת רשימתו נעשתה שלא כדין. בדיון שהתקיים בבית המשפט אמר בלאיי כי ינסה להשיג הסכמה משאר הרשימות ובית המשפט אישר את העניין. אלא שבלאיי הצליח להשיג רק 18 חתימות מתוך 23 רשימות המתמודדות למועצת העיר.

השופטת גאולה לוין הבינה לליבם שלך העותרים וכתבה: "אינני מפקפקת בכך שהעותר פעל בתום לב, ביושר ובהגינות, ומחק את מועמד מס' 15 כדי לא ליצור מצג שווא לגבי רשימת המועמדים. אולם, לא מצאתי כי יש בתום הלב ובמבוי הסתום אליו נקלע העותר (כפועל יוצא מהעיתוי של הסרת המועמדות של מועמד 15), כדי לגבור על ההוראה המנדטורית, החד משמעית שבחוק הבחירות".


במתחם הבחירות של "כאן דרום" כבר ביקרתם?
לחצו כאן לכל החדשות וכל העדכונים הכי חמים!


אלא שלצד זאת ציינה לוין כי בלאיי לא קיבל את הסכמת כל הרשימות ויחד עם זאת הוא גם הגיש חוברת מעודכנת של חתימות המועמדים והתומכים באיחור, "המועד הקבוע בדין להגשת הרשימות הוא 33 יום לפני הבחירות. התקנות מוסיפות וקובעות גם את השעות המדויקות להגשת הרשימות. גם הוראות אלה הן הוראות מנדטוריות שמחייבות את מנהל הבחירות ואת בית המשפט… אכן, הוראות החוק מעמידות דרישות טכניות ומהותיות מהמבקש לממש את הזכות להיבחר. הדרישות הקפדניות נועדו להבטיח הליך בחירות יעיל והוגן. הקפדה עליהן מגשימה בהיבט הרחב את הזכות לבחור ולהיבחר. על כן אין בידי לקבל את הטענה כי בשם הזכות לבחור ולהיבחר, ניתן להגמיש את הוראות החוק", כתבה השופטת לוין ודחתה את העתירה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר