הפועל אשקלון נגד הפועל כפר סבא. צילום: גייל מיכאלי
הפועל אשקלון נגד הפועל כפר סבא. צילום: גייל מיכאלי

הפועל אשקלון עלתה על הגל

הצבע שחוזר ללחיים של הפועל אשקלון, זה בעיקר בזכות אחד - גל צרויה - החלוץ האנרגטי שכובש עוד ועוד שערים. והאם משחק הגביע של אשקלון יתקיים ביום הבחירות?

פורסם בתאריך: 12.10.18 13:51

     

כמו בחיי היומיום, גם חייה של קבוצת כדורגל מוכיחים פעם אחר פעם כמה הם יכולים להיות הפכפכים. רק לפני חודש ימים כמעט וחרצנו את גורלה של הפועל אשקלון לאחר שהובכה בביתה על ידי בית”ר תל אביב רמלה (3:1),וטענו כי מדובר בקבוצה חלשה ולא מספיק טובה כדי להילחם בצמרת הגבוהה. קראנו להחליף את המאמן, טענו שההגנה רפויה ושהקישור לא מספיק דפנסיבי.

באשקלון באותה עת ניסו להרגיע והבטיחו שיפור ממשחק למשחק. הם אפילו לא התביישו להודות בטעות והחליפו את קשר האמצע ברנרדו פריזוני ביווני סטוריס ניניס, שהגיע ממכבי פתח תקווה. הפלא ופלא, מאז אותו הפסד מביש הפועל אשקלון החלה לפרוח, והיום היא נמצאת במגמת עלייה.

ביום שני האחרון היא השיגה את ניצחונה השלישי בארבעת המשחקים האחרונים, אבל זה ממש לא היה ניצחון שדומה לאחרים, אלא שלוש נקודות שכולן הצהרת כוונות מהדהדת. עד לאותו ערב הפועל כפר סבא התפארה ברצף מרשים של חמישה ניצחונות רצופים.

הפועל אשקלון נגד הפועל כפר סבא. צילום: גייל מיכאלי

הפועל אשקלון נגד הפועל כפר סבא. צילום: גייל מיכאלי

התחזית הייתה שהיא תצליח לרשום את השישי באצטדיון סלה מול קבוצתו של שלומי דורה, כיוון שלפחות על הנייר היא נחשבה לקבוצה איכותית יותר מאשקלון.

כפר סבא אף הגיעה מהמקום הראשון בטבלה, אך אשקלון, שממוקמת חמישית, הצליחה לצמצם פלאים את הפערים במשחק והייתה טובה הרבה יותר מהירוקים, בכל פרמטר. המשחק אמנם הסתיים בתוצאה 1:2 לטובת אשקלון ובצדק מוחלט, אך איש מהנוכחים במגרש לא היה מרים גבה אם התוצאה הייתה גבוהה הרבה יותר.

הפועל אשקלון נגד הפועל כפר סבא. צילום: גייל מיכאלי

הפועל אשקלון נגד הפועל כפר סבא. צילום: גייל מיכאלי

למזלה של כפר סבא, בשער שלה עמד שוער מוכשר בשם איתמר ישראלי שהצליח לסכל פעם אחר פעם את ההזדמנויות התכופות של אשקלון לעבר שערו. הבחורים של דורה הוכיחו הקרבה יוצאת דופן ולחימה ללא פשרות. הם היו ראשונים כמעט לכל כדור, שיחקו סבלני והיו מסוכנים יותר מיריבתם. הניצחון האדיר הזה, שהביא את אצטדיון סלה לטירוף מוחלט, צמצם את הפער מהצמרת ולמרות שאשקלון נותרה במקום החמישי, היא הפכה ללא ספק לאחת המתמודדות הראויות לקטוף את אחד משני כרטיסי העלייה לליגת העל.

מעל כולם: גל צרויה

בהפועל אשקלון חששו שהריאיון שקיים החלוץ גל צרויה בעיתוננו בשבוע שעבר יגרום לסוג של מנחוס או ירידת מתח וכי הוא יינזק ביכולת הכיבוש שלו. המנהל הטכני צ’יקו מגיה לא התלהב מכך שצרויה העניק ריאיון לתקשורת, והיה מעדיף אם הוא היה נמנע מכך ועוסק רק בכדורגל. אך צרויה הוכיח שהוא יודע לעשות את ההפרדה ולא נתן לשתן לעלות לו לראש.

צרויה בפעולה וירטואוזית צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

צרויה בפעולה וירטואוזית צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

כל אחד מיושבי אצטדיון סלה תפס את הראש פעם אחר פעם, נוכח היכולת המופלאה שהפגין המלך הבלתי מעורער של הקבוצה. הרבה שנים שבאשקלון לא היה חלוץ כזה לוהט שסוחב אחריו קבוצה שלמה. כזה הוא צרויה, ואף שלאשקלון היה בעבר הלא רחוק חלוץ כמו עידן שריקי, שגם כן היה מנפק מספרים, זה כלל לא דומה.

בשונה מכך, השנה הזו משחקה של אשקלון נופל וקם על היכולת של צרויה. לא מדובר רק בשערים שלו, אלא בעיקר באנרגיה ובעובדה שהוא מצליח לסחוף אחריו את יתר חבריו. עם כל הכבוד לשער הבכורה של השחקן היווני החדש סטוריס ניניס, גם המשחק מול כפר סבא רשום באותיות גדולות על שמו של גל צרויה. האחרון היה זה שסחט כדור עונשין מ-11 מטרים וגם היה זה שעמד בלחץ והשווה את התוצאה בפנדל.

מכונת השערים של הפועל אשקלון. גל צרויה צילום: אבי אלפסי, דוברות הפועל אשקלון

מכונת השערים של הפועל אשקלון. גל צרויה צילום: אבי אלפסי, דוברות הפועל אשקלון

תוסיפו לכך את הבישול שלו לניניס ועוד כמה הזדמנויות שאליהן הגיע במשחק, וקיבלתם שחקן משכמו ומעלה. “גל היה השחקן הראשון שהחתמתי בקיץ”, התייחס לחלוץ החם המאמן שלומי דורה. “אני מכיר אותו כבר הרבה זמן, גם מליגת העל וגם מהליגה הלאומית. בכל הפעמים ששיחקתי נגדו תמיד ידענו לשמור על קשר חברי כזה, קצת יותר מעבר למאמן-שחקן מחוץ למגרש. אני חושב שברגע שפניתי אליו בפעם הראשונה שחתמתי, הוא לא היסס והגיע ולקח את האתגר הזה. מלבד גל יש עוד הרבה שחקנים שמגיע להם קרדיט, גל הוא כרגע המוציא לפועל שלנו, אבל אני חושב שצריך להסתכל על כולם”. על הכנסתו של ניניס למשחק, חילוף שהתברר כמנצח, אמר המאמן: “ניניס, מלבד הגול, מוסיף הרבה ממד של החזקת כדור וכדורי עומק, הוא נותן לנו את הכוח באמצע להניע את הכדור ולשלוט במשחק. אי אפשר להתעלם משחקן עם 44 הופעות בנבחרת יוון. ניתן לו את השקט, החום והאהבה ונקווה שהוא יחזיר לנו כפליים”.

דורה חגג בסיום המשחק יחד עם האוהדים והניף ידיים אל על. המאמן האשקלוני ידוע באמוציות שלו לטוב ולרע, והוא בחר לחגוג את הניצחון בהתלהבות רבה וחיוכים לכל עבר. “התחושות לחזור מפיגור הן פנטסטיות”, הוא התייחס לניצחון וסיכם את המשחק: “המחצית הראשונה גם הייתה טובה, חוץ מהשער שקיבלנו, ראינו את האכזבה על הפנים של השחקנים, כי הייתה צריכה להיות מחצית עם יתרון שלנו, וזה לא קרה. אבל אם אקח את עצמי שש שנים אחורה, גול כזה בדקה ה-44, הייתי שובר חצי חדר הלבשה. ראיתי את הנחישות של השחקנים והאכזבה מהשער שספגנו, אז חיזקתי אותם ונתתי להם פידבקים טובים במטרה לתקן את הדברים הלא טובים מהמחצית ושאנחנו יוצאים מחוזקים למחצית השנייה במטרה לנצח את המשחק. אני שמח שהם יישמו הכול והיו גברים שעשו את המהפך הזה”.

כאשר נשאל אם קבוצתו הפכה למועמדת רצינית לעליית ליגה, ענה דורה: “אנחנו משתפרים, מתקדמים ומטפסים ממשחק למשחק, זה מזכיר לי את התקופה שלי בעכו שפתחנו את העונה עם שתי נקודות מ-12 אפשריות ולאט לאט צברנו ניצחונות והתקדמנו בצמרת. אני חושב שזה פחות או יותר אותה הדרך, ואם נמשיך כך ונוכל לחזק את הקבוצה בשחקן נוסף, אז נהיה עם הפנים קדימה ונוכל לדבר בלי להתבייש על התמודדות על עלייה”.

שלומי דורה. צילום: נמרוד גליקמן

שלומי דורה. צילום: נמרוד גליקמן

באשקלון לא אהבו את התנהגותו של מגן כפר סבא חיים איצרין ומי ששיחק שמונה שנים במדים הכחולים, לאחר שבחר לחגוג את שער היתרון של קבוצתו בהפגנתיות מיותרת שעוררה את זעם הקהל. אוהדי אשקלון הגיבו לעברו בשריקות בוז וגידופים.


הגרלה קשה לאשקלון בגביע: רמת גן בחוץ

בתוך כך, השבוע התקיימה הגרלת סיבוב ז’ של גביע המדינה בהשתתפותן של קבוצות הליגה הלאומית והליגות הנמוכות יותר. ארבע קבוצות מהלאומית עלו אוטומטית לשלב הבא, ואילו אשקלון הוגרלה לשחק מול הפועל רמת גן למשחק חוץ מהקשים שיש. בהתאחדות לכדורגל הודיעו כי המשחקים ישוחקו בסוף החודש, בין 30.10 ל-1.11, דבר שגרם לאנשי אשקלון לתפוס את הראש מחשש כי המשחק ייפול על יום הבחירות. כידוע, במועדון ישנם פעילים פוליטיים שיהיו עסוקים באותו יום בתמיכה במועמד שלהם איתמר שמעוני, כמו מנכ”ל הקבוצה דרור אלמלם והמנהל הטכני צ’יקו מגיה.

דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

בנושא אחר, באשקלון כבר לוטשים עיניים לקראת קרב הצמרת המסקרן מול נס ציונה ביום שני הקרוב (19:00). כ-100 אוהדים אמורים לעשות את הדרך לאצטדיון בנס ציונה במטרה לתמוך בקבוצה ולעזור לה לרשום ניצחון שלישי ברציפות ורביעי בחמשת המשחקים האחרונים. הנהלת הקבוצה צפויה להוציא הסעה לאוהדים, זאת על מנת לסייע בהגעה למגרש. במועדון מבינים שניצחון נוסף יעניק דרייב מטורף לקבוצה, שתחפש לשמור על המומנטום.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר