איתי סהר

איתי סהר: לא אאפשר סגירת רחובות ולא אכפה סגירת עסקים בשבת

בעוד מועמדים אחרים מקבלים תמיכת רבנים איתי סהר מציג את האנטיתזה וטוען שמדובר בתופעה מסוכנת. "המצב הזה הוא תקלה חמורה שאי אפשר לחיות אתה"

פורסם בתאריך: 5.10.18 10:56

     

בעוד המועמדים האחרים לראשות העירייה מנסים להלך בין הטיפות ולהתחמק מאמירות עליהן הציבור בישראל וגם באשקלון חלוק, המועמד איתי סהר מבהיר היום קבל עם ועדה כי אם יעמוד בראשות העירייה לא יתן לדרישות הציבור הדתי להשפיע גם על חייהם של ציבור התושבים החילוני שאין חפץ בכך.

"מאחר והנושא עלה לאחרונה לסדר היום הציבורי, הארצי והמקומי, אני מבהיר: כראש עיריית אשקלון לא אאפשר סגירת רחובות או כפיית סגירת עסקים בשבת. נקודה". כך הצהיר עו"ד סהר, בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. לטענת סהר באחרונה ישנו חיזור של פוליטיקאים אחר חצרות רבנים במערכת הבחירות באשקלון ועל רקע הסערה סביב הקמת הכולל בשכונת ברנע.

הרב יעקב אביטן ואיתי סהר

אבל מעבר לאמירה החד משמעית מתגלים סדקים. סהר מעוניין גם בקולות הציבור הדתי שנחשב לגדול באשקלון ומסייג את הצהרתו.

"אני מסרב לקבל על עצמי התחייבויות סקטוריאליות לצרכי בחירות. אם צריך באשקלון כולל – נבנה את הכולל הכי טוב בארץ, איפה שנכון לבנות אותו. איפה שלא נכון, לא יהיה" מכריז סהר "מבחינתי קיימת התחייבות אחת יחידה: אני פה בשביל הציבור כולו – מסורתיים, חילוניים, חרדים, צעירים, מבוגרים, עולים וותיקים. בשביל העתיד המשותף שלנו. אני ורשימת 'מופת' מתעקשים שאשקלון תהיה עיר של צמיחה וחדשנות והזדמנויות, חינוך, תרבות, בילוי ואמנות לכול, עיר הרמונית שעובדת בשביל התושב".

דבריו של סהר כאמור באים לאחר שמתמודדים לראשות העירייה מקבלים את תמיכת וברכתם של רבנים תוך קריאה של אום רבנים לבחור באותו מועמד. המועמד תומר גלאם מקבל כידוע תמיכה מהרב יצחק ברדה שעומד בנשיאות הרשימה וביום כיפור שהה במחיצת הרב יאישהו פינטו בארה"ב ואף לאחר מכן קיבל את ברכתו ובקשתו המצולמת להצביע לגלאם.

תומר גלאם אצל הרב יאשיהו פינטו בניו יורק. צילום: אתר שובה ישראל און ליין

תומר גלאם אצל הרב יאשיהו פינטו בניו יורק. צילום: אתר שובה ישראל און ליין

סהר מבחינתו רואה את התופעה כפסולה ומביע דאגה מכך. "אשקלון מתקרבת למקום מסוכן שבו הגבולות בין פוליטיקה דת ושיקולים מקצועיים מתערבבים למסחרה אחת. התחושה שמנהיגים רוחניים מתערבים בשיקול דעת מקצועי ומועמדים סוחרים בציבור ובצרכים שלו בתמורה לתמיכה פוליטית – עבור קולות חסידיהם", אומר סהר. "המצב הזה הוא תקלה חמורה שאי אפשר לחיות אתה. מועמדים אחרים מסרבים להשמיע קול נגד שיבוש המערכות הזה, כיוון שהם חלק ממחול החיזור בעצמם. בחדרים סגורים, אלה שנוהגים כך אומרים שזה לא משנה, כי הבוחרים אדישים ויוותרו בלי קרב. אבל אני מתעקש להאמין בתושבי אשקלון. עד היום, הרוב שרוצה עתיד באשקלון נהג שלא לצאת להצביע. הפקרנו את המרחב הציבורי שלנו. הגיע הזמן שהרוב האשקלוני ייקח אחריות על המערכת הציבורית ועל עתיד העיר, יצא להצביע וישמיע את קולו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כזכור באחד מכנסי הבחירות הראשונים של סהר בתחילת השנה, כשכבר החל להכריז על התנגדותו לססטוס קוו בעניין השבת בעיר הגיע הרב אביטן לכנס, השנים התחבקו ולאחר מכן סהר התבטא בצורה מפוייסת יותר.

הנושא שוב הוצת וניתן להעריך שמלבד התגובות שדבריו של סהר יזכו יהיו בנוסף לזאת השפעות לטובה או לרעה גם בקלפי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר