האשקלונים חוגגים ניצחון. האם ימשיכו כך? צילום: גייל מיכאלי

הפועל אשקלון פתחה את העונה ברגל ימין

למרות הביקורת הרבה על הסגל וסאגת העברת השחקנים בבקרה, הוכיחה הקבוצה כי יש על מי לסמוך. “יש כאן פוטנציאל אדיר, זו עיר של כדורגל”, אומר המאמן שלומי דורה

פורסם בתאריך: 31.8.18 15:25

     

היו מי שהספידו את הפועל אשקלון בקיץ הנוכחי, אמרו שהסגל שנבנה הוא צעיר מדי ולא שופע ניסיון והעובדה שהקבוצה לא יצאה למחנה אימונים תהיה בעוכריה, אבל זו,כאילו יצאה מלוע של תותח והוכיחה שבהחלט יש לה מה למכור העונה בליגה הלאומית.

ביום שני השבוע נערך מחזור הליגה הראשון, זאת לאחר שרק שעות אחדות לפני פתיחת המשחק הצליחה הנהלת הקבוצה, בראשותו של ראש העירייה תומר גלאם, להעביר את שחקני הרכש בבקרת התקציבים. המאמן הטרי שלומי דורה נשם לרווחה והרכיב את החלוץ גל צרויה בחוד ההתקפה, יחד עם שחקני רכש נוספים כמו אליאור משעלי, אור חסידים, תומר לוי, ניסן דנון והקשר הזר ברנרדו פריזוני. מול המועדון האשקלוני התייצבה הפועל אכסאל, ורוב הצופים, כ-400 במספר, היו בטוחים שהם מגיעים לראות משחק מנומנם שלא אמור להתעלות לרמה גבוהה.

וקנין וגלאם צמודים

בשבוע שעבר התראיין יו”ר הקבוצה פרוספר וקנין ב"כאן דרום" וביקש בעיקר דבר אחד – סבלנות. נכון שלא הובא לכאן רכש ברמה גבוהה וגם לא שמות מפוצצים שמזרימים את הקהל למגרשים, אבל לפחות על סמך משחק הליגה הראשון ניתן לראות שיש כאן שחקנים עם נשמה שמוכנים להשאיר את הלב על כר הדשא. הם רעבים, תוססים ומלאי אנרגיה. וכמה מהם גם עם כישרון, כמו אור חסידים, שבישל שני שערים והיה המצטיין בשורות הכחולים, כמו אליאור, משעלי שהתכבד בשער הראשון, וכמו גל צרויה, חלוץ די מוכח בליגה הלאומית, שכבש את השני וצפוי לקרוע רשתות גם בהמשך העונה. בעיטת המספרת שלו, שאותה הצליח להדוף איינוגבה, אקס אשקלון ושוער אכסאל, הייתה יכולה כבר עכשיו להירשם כשער העונה אילו הכדור היה חודר לרשת.

מהמצטיינים בשורות אשקלון. ליאור חדריאן. צילום: דוברות הפועל אשקלון

במחצית המשחק, כאשר לוח התוצאות הצביע על תיקו 1:1, עבר תומר גלאם מיציע המכובדים אל היציע המרכזי שבו מאוכלסים אוהדי הקבוצה, לחץ יד לחלק מהם והמשיך בדרכו אל מחוץ לאצטדיון. זה אולי לא צירוף מקרים, אבל כאשר עזב את המגרש אשקלון עלתה למחצית השנייה וכבשה את שער הניצחון שגלאם לא הספיק לראות. פרוספר וקנין, שהובא על ידי גלאם, נצפה צמוד אליו, כאשר סביר להניח שהשניים כבר מתכוננים לבחירות המקומיות שיתקיימו ב-30 באוקטובר, כאשר התוצאות ישליכו גם על השליטה בקבוצת הכדורגל.

“במחזורים הראשונים מה שחשוב זה נקודות”

לא מעט לחץ השתחרר אצל אשקלון בסיום. העובדה שההנהלה סוף כל סוף הצליחה להעביר את השחקנים בבקרה בתוספת פתיחת עונה ברגל ימין ושלוש נקודות ראשונות הביאו לרגיעה מסוימת. השחקנים, שחלקם אלמוניים עבור הקהל, הגיעו אל האוהדים בסיום וחגגו ממושכות על כר הדשא. הקהל הריע גם לפזיותרפיסט הקבוצה פליקס אוסטנובסקי, שנקלע לעימות עם שחקן אכסאל במהלך המשחק בזמן שטיפל באחד השחקנים הכחולים שנפגע.

גלאם וקנין ואלטיט במשחק השבוע. צילום: גייל מיכאלי

שלומי דורה היה מאושר בסיום, ואף שבליגה הלאומית לא בהכרח נהוג להעניק ריאיון בסיום משחק, הדובר שלומי לוי והמאמן ניאותו לבקשת העיתונאים. “לפתוח עונה ברגל ימין זה דבר חשוב, אבל לא הדבר העיקרי”, אמר דורה. “מה שחשוב זה הדרך וההמשכיות. אני חושב שראינו חבורה של שחקנים שבדקות הטובות של המשחק הציגו כדורגל טוב ובדקות הפחות טובות הפגינו משחק לחימה. הגענו לכמה מצבים שהיינו צריכים להכריע את המשחק עוד קודם לכן, אבל מה שחשוב זה נקודות במחזורים הראשונים כי נקודות מביאות ביטחון. ביטחון מביא קהל ונותן להנהלה חשק להשקיע”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




דורה מבין גם שלקראת המשך העונה צריך הרבה יותר. “כמובן שיש פה עוד הרבה עבודה, התלכיד הוא בסדר, אבל אנחנו מאמינים שנוכל להדביק על התלכיד הזה עם עוד שני שחקנים ונהפוך את הקבוצה הזו לקבוצה עם יומרות גם בליגה”.

אתה אומר יומרות בליגה, אז מה הן המטרות של הקבוצה?
“קודם כול להתייצב. זו קבוצה שעברה סוג של טראומה – ירידת ליגה, החלפת מאמנים, החלפת 90-80 אחוז מהסגל. המטרה הראשונה היא להתמקד בצמרת, ומי כמוני מכיר את הליגה הזו שאתה יכול בינואר להיות מקום שישי, שביעי ובחודש מאי לעלות ליגה. יש דרך ארוכה, התחלנו ריצה ארוכה מאוד, התחלנו ברגל ימין ואת המטרות נגבש בהמשך”.

שלומי דורה. צילום: נמרוד גליקמן

שלומי דורה. צילום: נמרוד גליקמן

אתה מרוצה מהסגל שבנית? קיבלת מה שרצית?
“קיבלנו מה שרצינו ממה שהיה במסגרת התקציב. אני חוזר ואומר, יש דיבור עם עוד שני שחקנים, ואני מאוד רוצה לעבות את הסגל. אנחנו עם מחליפים צעירים, חסרי ניסיון, אני חושב שהספסל והעומק ידברו בליגה הזאת, כי רוב הקבוצות עשו הרכב של 11 שחקנים וספסל של ילדים. אנחנו רוצים טיפה להעמיק. בסך הכול אלו ששיחקו היום היו טובים, אם זה אור חסידים, הזר ברנרדו, שהיה טוב באמצע, תומר לוי, שזה שחקן שמכיר את הליגה כמו שצריך, ושני הבלמים. זה עדיין לא מספיק אם אנחנו רוצים להידבק לחבורת הצמרת”.

הרגשת שהקהל היה זה שדחף את הקבוצה לניצחון?
“בתור מאמן שהגיע לאשקלון בתור מאמן אורח, תמיד ידענו שנקודה באשקלון זה זהב. עוד באוטובוס היינו מדברים על זה. זה מגרש ביתי, ועוד ניצחון-שניים הקהל יבוא וימלא עוד יותר את היציע, ואז זה יהיה יותר משמעותי. הקהל היה איתנו וראינו את זה לאורך כל המשחק אמנם בגלים כאלה, אבל לקראת הסוף הוא עודד והשפיע, וזה נתן כוח לשחקנים”.

בכל זאת, זה מקום חדש עבורך, פעם ראשונה שאתה מגיע לאמן בדרום. איך התרשמת מהמערכת ומהאנשים כאן?
“אם לא הייתי מתרשם מהאנשים, לא הייתי עושה כל יום שש שעות בכבישים. סך הכול יש כאן פוטנציאל אדיר, זו עיר של כדורגל עם מתקנים, הנהלה תומכת, עוזרת ונותנת במסגרת האפשר כל מה שרוצים. אני מקווה שהחיבור הזה ימשיך ויניב גם תוצאות בהמשך”.

ביום חמישי נערך מחזור הליגה השני כאשר הפועל אשקלון תתארח אצל הפועל נצרת עילית באצטדיון גרין. במועדון יקוו להמשיך במומנטום החיובי ולאסוף שלוש נקודות נוספות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר