עמוד החשמל והפילר שבמרכזו. צילום: אלירם משה

כוכב הצפון: הקמת הכיכר תקועה בגלל חברת החשמל

מדוע העבודות להקמת הכיכר בין שכונת מגדל לכוכב הצפון נתקעו? הקבלן שהחל את העבודות לא יכול להמשיך אותן כי חברת החשמל משום מה אינה ממהרת להעתיק עמוד חשמל ופילר שממוקמים בתוך הכיכר. חברת החשמל: "בתחילת השבוע הבא יועתק הפילר"

פורסם בתאריך: 29.8.18 21:08

     

תושבי אשקלון רגילים כבר לראות מידי כמה שבועות עבודות להקמת כיכר חדשה במיקום כזה או אחר בעיר. בדרך כלל בצמתים מסוכנות שבהם מתרחשות תאונות לרוב או בצמתים בהם נוצרות עומסי תנועה ואז המטרה היא הסדרת התנועה בצורה נוחה יותר. העבודות נמשכות בין שבועיים לשלושה מאז מתחילים הצוותים לעבוד בשטח עד לסיום הקמת הכיכר.

מקימים כיכר במונטיפיורי. צילום: אשר דהן

גם בצומת הרחובות אלי כהן ומשה קול, בקצה הדרומי של שכונת כוכב הצפון החלו לפני חודשיים להקים כיכר. מדובר בצומת רחובות שאירעו בה מספר רב של תאונות דרכים, בעיקר הולכי רגל שנפגעים ממכוניות. בצומת זו הוקם בעבר אי תנועה שאסר פניה שמאלה לתוך השכונה ונהגים רבים היו נאלצים לנסוע 200 מטר מזרחה ושם לבצע פניית פרסה שגם היא היתה מסוכנת מאוד.

כעת הוחלט בעירייה ובצדק להפוך את הצומת המסוכן לכיכר. העבודות החלו לפני חודשיים, כבר בתוכניות ההנדסיות מפורט הצורך להעביר עמוד חשמל ופילר (ארון חשמל סגור שמיועד לחלוקת החשמל לבניינים הסמוכים) שממוקמים בסמוך לצומת ושעל פי התכניות מפריעים לתוואי הכיכר וצריכים להיות מועתקים למקום סמוך.

הכמעט כיכר, עמוד החשמל והפילר במרכזו. צילום: אלירם משה

הקבלן החל את העבודות וכבר אז, לפני חודשיים, כשביקרנו במקום הוא היה מאוד סקפטי לגבי המהירות שבה תעתיק חברת החשמל את הפילר. אז, הוא חשש שייקח לחברת החשמל שבוע להעתיק את הפילר ולתת לו להמשיך לעבוד.

השבוע ביקרנו במקום וגילינו את הכיכר עדיין לא גמורה, כאשר הדרך מאולתרת ללא שפת כביש ובצורה מסוכנת לנהגים ולהולכי הרגל. הטרקטורים אפילו לא היו באזור והיה נראה כי הפרויקט ננטש בעודו באיבו. שיחת טלפון לקבלן וזה בדיוק מה שחשבנו שנשמע. "ביזיון של חברת החשמל. חודשיים הפרויקט עומד, הם קיבלו כסף מהעירייה להעתיק את הפילר והם לא מעתיקים. אני כבר חודשיים לא עובד שמה. אני תקוע" הוא אומר לנו בזעם ומצפה שאולי אנחנו נוכל ללחוץ על חברת החשמל להזיז עניינים "חברת חשמל זה מונופול. אם היו נותנים לי את הכסף הזה, הייתי לוקח חשמלאי שלי ואני תוך 24 שעות מעביר את הפילר. אני תקוע. הכל עומד".

לדבריו כבר למעלה מחודש הוא מנסה ללחוץ על חברת החשמל וכל יום מספרים לו משהו אחר. "אמרו שיוציאו הזמנת עבודה, כל יום אומרים לי היום או מחר, אני חודשיים לא עובד. זה מסוכן. זה ביזיון מה שהולך שם. הכנתי הכל כדי לעשות את הכיכר אבל אני לא יכול לעבוד".

כך זה נראה היום. צילום: אלירם משה

"אני כבר חודשיים שומע תירוצים. אין לי מה לעשות שם. זו סכנת נפשות. וזה נופל עלי" מוסיף הקבלן בכעס "מה אני אשם? אם היו נותנים לי את הכיכר לעשות אותו אני תוך שבוע מסיים".

הקבלן גם חושש שמא אם תקרה שם תאונה הוא עלול להיות חשוף בפני תביעה משפטית כשאר אני לא ממש ברירה.

מי שבינתיים סובלים אלו התושבים שממתינים לסיום העבודות גם הנהגים וגם הולכי הרגל תושבי השכונה שמסתכנים כשהם חוצים את הכביש בסמוך למקום העבודות, במיוחד בשעות החשכה.

מחברת החשמל נמסר: "עם קבלת ההזמנה להעתקת ארון החשמל, חברת החשמל העבירה בקשות לאישורים נדרשים מגורמים מוסמכים מחוץ לחברת החשמל, האישורים הנדרשים התקבלו לפני מספר ימים, היום (רביעי) בוצעה החפירה הנדרשת ובתחילת שבוע הבא יועתק הפילר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר