שחקני הפועל אשקלון. רובם לא ישארו. צילום: אורי קריספין
שחקני הפועל אשקלון. רובם לא ישארו. צילום: אורי קריספין

המועמדים הסופיים לאימון הפועל אשקלון: בני בן זקן ושלומי דורה

במסגרת חיפוש מחליף למסאי דגו הנהלת המועדון ישבה עם ארבעה מאמנים וצפויה להכריע בקרוב: בני בן זקן או שלומי דורה. תקציב הקבוצה בעונה הבאה: כשישה מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 31.5.18 10:52

     

ימים של חוסר ודאות אופפים את מועדון הכדורגל של הפועל אשקלון. לרבים די ברור שהמאמן מסאי דגו לא ימשיך להוביל את הקבוצה בעונה הבאה, ובימים אלו הנהלת הקבוצה שוקדת על מחליף ראוי. ל”כאן דרום” נודע בלעדית כי המאמן בני בן זקן, שסיים את תפקידו בבית”ר ירושלים, הוא המאמן המוביל לאמן את הקבוצה בעונה הקרובה, ואילו גם שלומי דורה הוא אופציה בכירה. יתרה מכך, הפועל אשקלון נפגשה עם ארבעה מאמנים שהגישו תכניות עבודה: מסאי דגו (שנחשב לאופציה אחרונה) שלומי דורה, בני בן זקן ופיני עייש. האחרון אישר ל"כאן דרום" את דבר הפגישה עם הנהלת הקבוצה, אך החליט להמשיך בהפועל אדומים אשדוד. המועמדים הסופיים שנותרו נכון לעכשיו הם כאמור שניים: בן זקן ודורה.

פיני עייש. צילום: אורי קריספין

סירב להצעה. פיני עייש. צילום: אורי קריספין

לאחד תדמית של בובה, לאחר כריזמה ומזג חם

בני בן זקן (35) היה תחת קלחת ומכבשים בעונה האחרונה שבה אימן בבית”ר ירושלים. אמנם לא פשוט לאמן במועדון לחוץ עם קהל דורש, אך אפשר להגיד שלמרות סיום העונה ללא אף תואר, בן זקן הביא את בית”ר לאחת מהעונות היותר טובות שלה בשנים האחרונות. אלא שלמרות התוצאות הטובות והיכולת המרשימה של השחקנים על כר הדשא, הקרדיט להצלחה לא בדיוק הוענק לבן זקן. במועדון שבו הבעלים הוא אלי טביב קשה מאוד למאמן לבוא לידי ביטוי ולקחת החלטות מקצועיות ללא התערבות הבעלים. לא פעם מצלמות הטלוויזיה הוכיחו במהלך משחק שבן זקן מקבל הוראות מלמעלה באשר לחילופים וקביעת ההרכב. בשל כך לבן זקן נוצרה תדמית של "בובה", כזה שנותן שיתערבו ויחליטו במקומו.

בני בן זקן. צילום: ניר קידר

בובה. בני בן זקן. צילום: ניר קידר

למרות זאת, מדובר במאמן צעיר שכל עתידו לפניו, ולא מן הנמנע שבמועדון עם אופי אחר בן זקן יצליח בכל זאת להוכיח את כישוריו ולשנות את הסטיגמה. למאמן יש ברזומה אימון של שתי עונות בוגרים בלבד, אך נדמה שבעונה אחת בירושלים הוא הספיק להתחשל וספג את כל הניסיון הדרוש למאמן.

ואילו שלומי דורה מבוגר מבן זקן ביותר מעשר שנים, ולפיכך גם הוותק שלו כמאמן כדורגל הוא ענף יותר. דורה עבר בלא מעט קבוצות בכדורגל הישראלי, דבר שלאו דווקא מעיד על דבר חיובי, אך בכל זאת מדובר בשועל ותיק שהספיק גם להעלות קבוצות ליגה.

סימן ההיכר שלו הוא בעיקר הכריזמה, הטירוף שהוא מצליח להחדיר בשחקנים והאופי החם שלו, שלפעמים גורם לו לאבד שליטה. הוא חי את המשחק, מדבר עם שופטים ואפילו חוגג שערים בצורה מוגזמת. בעונה האחרונה הוא אימן את אחי נצרת תוך שהוא מוביל אותה לפלייאוף עליון ולמקום השישי בטבלה.

שלומי דורה. צילום: נמרוד גליקמן

כריזמה. שלומי דורה. צילום: נמרוד גליקמן

באשקלון ידעו לציין שהמאמן שייבחר, להבדיל מיובל נעים למשל שהניף אצבע משולשת לקהל, יצטרך לעבוד על התדמית שלו כאדם. בשבועיים הקרובים אמורה ליפול ההחלטה: בני בן זקן או שלומי דורה.

שינוי כיוון: שחקני הבית ייתנו את הטון בעונה הבאה

גם לדורה וגם לבן זקן הובהר בכל אחת מהפגישות כי התנאי להעסקתם יהיה קידום שחקני בית ושילובם בקבוצה הבוגרת. במסגרת הפקת לקחים מהעונות האחרונות התקבלה החלטה עקרונית של העירייה וההנהלה שבניית הקבוצה תהיה סביב שחקני הבית של המועדון.

ליאור חדריאן יזכה לאפודת השוער הראשון, טל מכלוף יהיה באנקר במרכז ההגנה, ויאיר הדר יקודם משוער שלישי לשוער שני. בנוסף, השחקנים המובילים בקבוצת הנוער, דוגמת דולב אברג’ל ושליאל אוזן, יקבלו דקות משחק משמעותיות.

במועדון לוטשים עיניים גם לעבר אשקלונים המשחקים בשדות זרים, ובהם רז שלמה, רז נחמיאס, רן וטורי ומאי מזל, אך את חלקם יהיה לא פשוט להשיב.
מדובר למעשה בשינוי כיוון במועדון. אם בשנים עברו המאמן יובל נעים היה מי שהתווה את הדרך והמדיניות ובחר שלא להיעזר בשחקני נוער, הרי שהפעם הקערה מתהפכת על פיה, וההנהלה היא זו שתכתיב את המדיניות למאמן הבא.

משנים כיוון. ההנהלה עם ראש העירייה בפועל. צילום: אורי קריספין

משנים כיוון. ההנהלה עם ראש העירייה בפועל. צילום: אורי קריספין

כמו כן, במועדון מבינים שבליגה הלאומית נפתחת האפשרות לכך כיוון שהלחץ ששרר סביב הקבוצה בליגת העל באופן טבעי ילך ויפחת. בלאומית, לעומת זאת, המטרה של הקבוצה היא להתבסס בצמרת, וישנם גורמים שיעדיפו שהקבוצה לא תעלה ליגה בתמורה לשילובם של שחקני בית.

מבחינת שחקני הקבוצה אשתקד, במועדון ירצו לראות ממשיכים את מושיקו לוגסי, אבי מלכה, אלעד גבאי, סער בנבנישתי וברניסלב יובאנוביץ’.

גורם במועדון ידע להבהיר גם באשר לסוגיית השחקנים שיצטרפו: “הפעם, בשונה מהעונה שעברה, יצורפו שחקנים עם דגש גדול על האופי שלהם כאנשים. חוץ מזה שהם שחקני כדורגל, חשוב לנו שהם יהיו גם בני אדם. לא נקבל יותר שחקנים עם אופי שלא מתאים לערכי המועדון”. בנוסף, באשקלון יעניקו דגש נוסף בעונה הבאה, והוא באשר לתרומה לקהילה. במועדון סבורים שהקבוצה לא תרמה את חלקה מספיק בשנים האחרונות בעניין זה וירצו לחזק את הקשר עם הקהילה. כמו כן, תקציב הקבוצה ינוע סביב שישה מיליון שקלים. במועדון מבינים שחזרה לליגת העל היא אופציה ריאלית, בעיקר כיוון שקבוצות רבות בליגה הלאומית כלל לא מעוניינות לעלות ליגה, ולמעשה התחרות כמעט ולא קיימת.

טל מכלוף. יקבל הרכב. צילום: אורי קריספין

טל מכלוף. יקבל הרכב. צילום: אורי קריספין

למרות הרינונים באשר להגעתו של רוכש כזה או אחר, נראה שכרגע הנושא לא אמור להתקדם כיוון שרשמית פרוספר אזגי ממשיך להיות הבעלים של הקבוצה. אם כי גורמים המעורים בנושא מספרים שמדובר רק בעניין פורמלי ושהנושא צפוי להסתיים סופית בשבועות הקרובים. כפי שניתן לראות, הנהלת הפועל אשקלון תמשיך לשמור על מעמדה גם בעונה הבאה ולשדר עסקים כרגיל, שבה דרור אלמלם ימשיך לכהן כמנכ”ל המועדון לצדו של המנהל הטכני צ’יקו מגיה. השאלה הפתוחה שנותרה היא באשר לזהותו של יו”ר חדש שאמור אף הוא להצטרף לשדרה בניהולית.

יאיר אזולאי לא ישמש סקאוט באשקלון בעונה הבאה

מי ששימש סקאוט בעונה האחרונה בהפועל אשקלון – יאיר אזולאי – לא יהיה חלק מהצוות המקצועי בעונה הבאה, ללא קשר לזהות המאמן שיגיע.
בעונה שעברה, במקביל לקריירת המשחק בהפועל אדומים אשדוד, ששיחקה בליגה ב’, יכול היה אזולאי לשלב את תחום המשחק עם הסקאוט, עת שיחקה הפועל אשקלון בליגת העל. במצב כזה, משחקי הפועל אשדוד היו מתנהלים בימי שישי, ואילו של אשקלון ביום שבת או לכל היותר בתחילת השבוע. כעת, כאשר אדומים עלו לליגה א’, ואשקלון נשרה לליגה הלאומית, הקבוצות אמורות לשחק במקביל מדי ימי שישי, דבר שמהווה התנגשות עבור אזולאי בין שתי הקבוצות. אזולאי מבחינתו עשה את הבחירה והחליט להמשיך לשחק כדורגל כל עוד כוחו במותנו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר