אתר פסולת. צילום: גיל אליהו

אגמים: ראש העירייה הקפיא בניית המזבלה

בעקבות מחאת תושבי שכונת אגמים נגד הכוונה להקים אתר פסולת בקרבת השכונה, הורה ראש העירייה לעצור את הקמת המתקן ולבחון חלופות למיקום האתר

פורסם בתאריך: 11.12.15 11:47

     

המחאה הצליחה: ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני החליט ביום שני, לאחר שבחן מחדש את הנושא, על בחינת מיקום אחר להקמת המזבלה והודיע כי לא יאפשר שינוע זבל דרך שכונת אגמים. החלטה זו באה על רקע פניות רבות של תושבים שהביעו מחאה על הכוונה להקים מתקן לטיפול בפסולת בסמוך לשכונת אגמים, באזור התעשייה הדרומי.

בין היתר הביעו התושבים חשש מכך שמשאיות, שיובילו את הפסולת למתקן דרך השכונה, יגרמו לריחות לא נעימים ולבעיות תחבורה, ובכך יהווה הדבר מטרד יומיומי שיפגע באיכות חייהם.

לפני מספר חודשים יצא קול קורא מטעם המשרד להגנת הסביבה להקמת מתקן לטיפול בפסולת, שיכלול מבנים, סככות, מתקנים, משרדים וגדרות על פי ההודעה, ברחוב החשמל 26, באזור התעשייה הדרומי בעיר. חברת שיא אשקלון, שזכתה במכרז, הגישה בקשה להיתר בנייה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה וזאת פרסמה הודעה לתושבים, כמתבקש, שלפיה עליהם להגיש לוועדה את התנגדויותיהם המנומקות להקמת המתקן. תושבים רבים פנו לוועדה ופנו לכלי התקשורת והביעו את מחאתם ברשתות הציבוריות.

בעקבות כך, כינס שמעוני ישיבה בנושא עם הצוותים המקצועיים והורה לעצור את הקמת המתקן ולא להעלות את הנושא לדיון בוועדה, עד שיוצגו בפניו חלופות לבניית המתקן במיקום אחר. "קיבלתי היום החלטה עקרונית: לא נשנע זבל לשכונת אגמים. לא אתן בכל מקרה יד לפגיעה באיכות חיי התושבים", הבטיח ראש העיר.

התושבים בשכונה מביעים אופטימיות זהירה. גל חזיזה, שרכש דירה בשכונה, הגיב להחלטה ואמר: "זאת החלטה טובה. אני מקווה שראש העיר יתמיד בהחלטה ושלא יפחידו אותו בתביעות משפטיות. אני אפילו הייתי מציע שכפשרה יציעו לקבלן לבנות שם מתקן לפסולת יבשה, כמו פסולת בניין וכדומה. במצב הזה כולם ירוויחו, כי הבעיה של הריח היא עם פסולת רטובה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר