אתר פסולת. צילום: גיל אליהו

אגמים: התושבים נגד המזבלה

רוכשי דירות בשכונת אגמים באשקלון מתכוונים להיאבק בהחלטת העירייה להקים מזבלה בסמוך לשכונה

פורסם בתאריך: 4.12.15 10:34

     

תושבים בשכונת אגמים נדהמו לגלות כי בקרוב תוקם בקרבת השכונה מזבלה מרכזית, והם כעת מגבשים דרכי מחאה. “הבטיחו שכונה יפה עם ספורטק ואגם, אבל הדבר הראשון שרצו להקים שם זה מזבלה”, אומר גל חזיזה, שאמור להיכנס בקרוב לדירה שרכש בשכונה.

שכונת אגמים מקודמת כשכונה איכותית שבה יוקם אגם מלאכותי ענק, לצד אלפי יחידות דיור. מאות משפחות רכשו דירה בשכונה בשל מחיריה האטרקטיביים, שאף הם טיפסו לאיטם. אך דבר אחד הם לא ידעו כאשר רכשו את הדירה – במקום מתוכננת לקום מזבלה עירונית.

בימים האחרונים ראו התושבים הודעה של ועדת המשנה לתכנון ובנייה ובה נכתב כי הוגשה בקשה למתן היתר בנייה “להקמת אתר לטיפול בפסולת” והדבר עורר סערה בקרב הדיירים בשכונה והם זועמים. “זה הולך להיות אתר של פסולת רטובה, כל הפחים המוטמנים של כל העיר יגיעו לשם וכל המשאיות עם הזבל יעברו פה ליד השכונה ויסריחו פה את כל האזור”, אומר חזיזה, “אנשים השקיעו וקנו דירות ב־1.2 וב־1.3 מיליון שקלים ועם מזבלה כזאת, המחירים של הדירות ירדו ב־30 אחוז. מי ירצה לגור פה? אם הייתי יודע מזה, לא הייתי קונה פה. איפה ראש העיר? איפה כל מי שאישר את זה?”.

הרוכשים לא מתכוונים לוותר בקלות ומתכננים להיאבק בהחלטה כדי לשמור על איכות חייהם ומחירי הדירות שלהם. “הקמנו קבוצה בפייסבוק בשם ‘שכונת אגמים באשקלון – שכונה ולא מזבלה’ וגם קבוצה בווטסאפ ואנחנו נילחם בזה”.

מהעירייה נמסר בתגובה: “העניין נמצא בדיונים. ראש העיר בודק את הנושא והשלכותיו שוב”.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר