יאיר דנאל
יאיר דנאל

"הותיר ערפל": עיריית אשקלון נגד הבעלים החדש של הפועל אשקלון

סאגת הפועל אשקלון הגיעה, כך נראה, אל סופה עם הבעלים החדשים של הקבוצה: יאיר דנאל שידוע גם בשם המשפחה דה לה סוזה ואם מחפשים טוב מגלים גם סויסה. בית המשפט אישר את הצעתו של יאיר והוא ישלם 890 אלף ש"ח. בעירייה כבר אומרים, כמעט במפורש, כי לא יתמכו כלכלית בקבוצה כאשר דנאל הוא הבעלים. "האיש הותיר המון ערפל", אמר סגן ראש העיר והממונה על הספורט

פורסם בתאריך: 24.9.20 10:03

     

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, התקיים אתמול דיון מיוחד בעניין רכישת הפועל אשקלון. המפרק של הקבוצה, עו"ד ליאור דגן, הציג בפני בית המשפט שתי הצעות רכישה משופרות, אחת של דרור אלמלם ואחת של יאיר דנאל.

הצעתו של אלמלם כללה את פירעון החוב לשחקן הקבוצה לשעבר גודנס אג'איי שתבע את הקבוצה בפיפ"א על סך 340 אלף שקלים, תשלום בסך 380 אלף שקלים (130 אלף במזומן ועוד 250 אלף ב-24 תשלומים חודשיים ורצופים), ותשלום נוסף על סך 170 אלף שקלים שמותנה בעליית הקבוצה לליגה הלאומית בעונת המשחקים 2020-21.

עו"ד ליאור דגן. צילום: יוסי פרטוק, אשקלונט

עו"ד ליאור דגן. צילום: יוסי פרטוק, אשקלונט

הצעתו של יאיר דנאל על סך 890 אלף ש"ח, כללה גם היא את פירעון החוב לאג'איי, תשלום על סך 275 אלף שקלים שכבר שולם למפרק העמותה, ותשלום נוסף על סך 275 אלף (45 אלף יעברו לקופת הפירוק תוך 30 יום ושאר הסכום יעבור עד ל1.9.2022). בנוסף, לפי ההצעה תועבר תמורה ייעודית לנושים הרגילים על סך 5 אחוז מכל תקבול נטו שיועבר לעמותה מספונסרים, מכירת שחקנים או תרומות מגופים פרטיים ב-5 השנים הקרובות.

המפרק תמך באופן מוחלט בהצעתו של יאיר דנאל, לא רק בשל כך שדנאל שהציע סכום מובטח גבוה יותר משל אלמלם, אלא בעיקר כי אלמלם דרש כי העסקה תהיה מותנית בקבלת אישור ניהול תקין לשנת 2021, דבר לו המפרק התנגד בתוקף וטען כי הוא לא יכול להתחייב אליו.

גודנס אג'אי. צילום: אורי קריספין

חוב גדול. גודנס אג'אי. צילום: אורי קריספין

באסיפת הנושים שהתקיימה באמצעות אפליקציית זום כמה ימים לפני הדיון, ביטוח לאומי הצביע בעד הצעתו של יאיר דנאל, 5 נושים נוספים לא התנגדו לאף אחת מההצעות, ושלוש נושים נוספים התנגדו לשתי ההצעות. אגב, אחד הנושים הוא המאמן לשעבר, יובל נעים שטוען לחוב של כ-230 אלף ש"ח.

העירייה מתנגדת

החברה העירונית לתרבות נוער וספורט, מטעם עיריית אשקלון, התנגדה בתוקף להצעתו של יאיר דנאל והמשיכה לתמוך בהצעתו של דרור אלמלם, שלטענתה הוא יכול להצעיד את הקבוצה קדימה מבחינה מקצועית.

עוד לפני הדיון שנערך ברביעי, החברה העירונית שלחה מכתב לבית המשפט ובו טענה כי טובת הקבוצה איננה עולה בקנה אחד עם הצעתו של יאיר דנאל, ושהיא מתנגדת להצעה ואף לא תסכים לכלול את קבוצת הנוער אם המכירה תצא אל הפועל בתנאים אלו. החברה העירונית הדגישה במכתב כי העירייה "איננה מחויבת להמשיך ולתמוך בקבוצה מדי שנה, ואף איננה מחויבת להעמיד את מגרש הכדורגל העירוני לרשות הקבוצה" אם היא מגיעה למסקנה כי הקבוצה איננה מנוהלת בידי מי שביכולתם להבריא את הקבוצה ולהביאה להישגים.

רונית מצליח במשרדה. צילום: אורי קריספין

"התנהלות דנאל תמוהה". רונית מצליח. צילום: אורי קריספין

החברה העירונית תקפה את המפרק וטענה כי הוא התערב בצורה בוטה בשיקול הדעת של הנושים והמליץ בפניהם בצורה מפורשת שלא לבחור בהצעת אלמלם. בנוסף אמרה כי התנגדותו של דגן לתנאי בדבר קיומו של אישור ניהול תקין לעמותה לשנת 2021, היא תמוהה ובלתי הגיונית מכיוון שהמשך פעילות הקבוצה אפשרי רק בתמיכת העירייה וזו יכולה להתבצע רק עם אישור בדבר ניהול תקין.

בנוסף, צוין במכתב כי אלמלם איש כדורגל ותיק ומוכר באשקלון וכי מנהיגותו צפויה לתרום רבות לקידום פעילות הקבוצה בעתיד, הן בהיבט של הישגים ספורטיביים והן בהישגים של משיכת ילדים ונוער להשתתף בפעילויות הקבוצה. מנגד, החברה העירונית טענה כי אין שום יתרון בהצעה של יאיר דנאל וכי לא ידוע לה מהי המוטיבציה שלו להיכנס לפעילות בתחום הזה באשקלון.

דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

המפרק התנגד להצעת אלמלם. צילום: אורי קריספין

החברה העירונית אף תקפה את התנהלותו של יאיר דנאל, "לאורך כל הדרך, מר דנאל התנהל באופן המעורר תמיהה, בלשון המעטה", נכתב. אף הובא דוגמה לכך כאשר מנכ"לית החברה העירונית, רונית מצליח ביקשה להיפגש עם דנאל ופנתה למפרק שיארגן פגישה כזאת, אך המפרק הבהיר כי דנאל איננו מעוניין לפגוש אותה אלא רק לאחר שירכוש את הקבוצה. עוד נטען כי גם לאחר הדיון שהתקיים לפני כשבועיים, "לא טרח מר דנאל לנסות וליצור קשר כלשהו עם המנכ"לית באופן שיאפשר לה, ולו במעט, לברר מה המניע שלו ברכישת הקבוצה, ומהן יכולותיו להצעיד אותה קדימה. התנהלות זו אומרת דרשני", נכתב.

חברי עמותה חדשים

ביום רביעי בית המשפט שמע את כל הצדדים, וקיבל החלטה – קבלת ההצעה של יאיר דנאל, תושב חריש, שירכוש את הקבוצה ויהיה חבר עמותה בנוסף לחבר עמותה נוסף שמינה מטעמו בשם נפתלי שניר המתגורר בזיכרון יעקב. עוד הובהר כי החברה העירונית תהיה זכאית ל-30 אחוז ברוטו מהכספים שיתקבלו (לא כולל הסכומים הקשורים לתשלום החוב לאג'איי ופיפא). בתמורה החברה העירונית תוותר על כל הזכויות שהיא טוענת שיש לה בניהול הקבוצה, אך תהיה זכאית למינוי משקיף בעמותה.

כרגע ניתן אישור ביניים לחברה העירונית לנהל את מחלקת הנוער כאשר על יאיר יהיה לדאוג כי העמותה תצטרך לשאת בתשלומי הביניים ששולמו לעונה החדשה. ההתחשבנות תבוצע ישירות בין העמותה לבין החברה העירונית בתוך 30 יום.

השופט יעקב פרסקי הכריז על ביטול צו הפירוק של המועדון, מינה את המפרק עו"ד ליאור דגן להיות הנאמן לביצוע ההסדר ואיחל הצלחה ושיתוף פעולה פורה בין הרוכש הטרי לחברה העירונית.

אלמלם: "מאחל בהצלחה"

"אנחנו כרשות לא תמכנו בהצעתו של מר דנאל היות וניסינו מספר פעמים ליצור איתו קשר על מנת לשמוע ועל מנת שיציג לנו את התוכנית שלו כלפי המועדון בכלל ומחלקת הנוער בפרט", מסר סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט, דורון נקשרי, "האיש הותיר המון ערפל. אני מקווה שבאמת הגיע לכאן איש עסקים מצליח שיכניס את ידו עמוק לכיס ויוריד את הנטל מעיריית אשקלון. העירייה תתמוך בקבוצה אך ורק בהתאם לתבחינים. בהצלחה".

סגן ראש העירייה, דורון נקשרי

סגן ראש העירייה, דורון נקשרי

ואכן, לא ממש ברור מי הוא האיש יאיר דנאל. בנו, שחקן הכדורגל, נקרא רפאל דה לה סוזה והוא עצמו נקרא בעבר יאיר סויסה. אין עליו הרבה מידע, על עסקיו ועל מקורותיו הכספיים. גם ניסיונות להבין זאת ממנו עלו בתוהו.

"אני שמח על אישור המכירה והעברת הקבוצה לידי רוכש ראוי", מסר מפרק הקבוצה עו"ד ליאור דגן, "מאחל לרוכש ולקבוצה הצלחה בהמשך הדרך. מקווה שכל הגורמים המעורבים ישימו את המחלוקות בצד וידעו לעבוד בשיתוף פעולה לטובת הצלחת הקבוצה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




דרור אלמלם מסר: "מועדון הכדורגל הפועל אשקלון יקר לליבי וחשוב לי, וזו הסיבה שלאורך כל הדרך עמדתי על כך שהצעתי לרכישה תיעשה בכפוף לקבל אישור ניהול תקין של העמותה. אני לא מאמין בגישה של 'יהיה בסדר', לרכוש את הקבוצה ואז להתמודד עם אתגרים שמלכתחילה הסיכוי להצליח בהם נמוך מאוד עד בלתי אפשרי. אני מקווה ומאחל לראות את קבוצת נעוריי חוזרת לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. ככל שיבקשו ממני, אעשה הכל למען הצלחת מועדון נעוריי. בהזדמנות זו, אני מבקש להודות מעומק הלב לראש העיר תומר גלאם, למחזיק תיק הספורט דורון נקשרי ולמנכ"לית החברה העירונית לתנו״ס רונית מצליח, על התמיכה הבלתי מתפשרת שלהם לאורך כל הדרך. בהצלחה לרוכש החדש".

את תגובתו של יאיר דנאל לא ניתן היה להשיג.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר