שביט מזל בפעולה. צילום: שמוליק דודפור
שביט מזל בפעולה. צילום: שמוליק דודפור

"מזכיר את ערן זהבי": כך הפך שביט מזל לכדורגלן מבטיח

בגיל 5 הוא עלה לראשונה על המגרש, אבל שביט מזל נולד לתוך משפחה של כדורגל. אחרי שעלה לליגה של הגדולים וחתם על חוזה בהפועל ת”א, מספרים חבריו, מאמניו והוריו על השחקן המוכשר והגולר המרשים שכבר כבש 80 גולים בעונה אחת

פורסם בתאריך: 14.8.20 10:48

     

בחלק האחרון של העונה שעברה בליגת העל, אחת הקבוצות המרשימות ביותר הייתה הפועל ת”א. האדומים הלכו לפרויקט חדש, פרויקט שזכה לשם: “תינוקות סיני וקלינגר”. במסגרת הפרויקט, המנהל המקצועי משה סיני והמאמן ניר קלינגר החליטו להעלות מספר רב של שחקנים מקבוצת הנוער של המועדון ולתת להם את המפתחות להוביל את הקבוצה הבוגרת בליגת העל.

אחד מהמרוויחים הגדולים מההחלטה היה החלוץ האשקלוני שביט מזל, שלאחר שנים של הצטיינות במחלקת הנוער של המועדון האדום, כולל שערים וגביעים רבים, בגיל 19 הגיע לקבוצה הבוגרת. מזל פתח לאחרונה בהרכב הקבוצה בדרבי התל אביבי הגדול וביחד עם רז שלמה מהווים נציגות מכובדת לכדורגל האשקלוני בהפועל ת”א. במקביל, הוא משרת בצה”ל בבסיס ג’וליס כעובד רס”ר, ונמצא על תקן ספורטאי מצטיין לאחר שהתגייס לפני כחצי שנה.

שביט מזל במדי הפועל תל אביב. צילום: שמוליק דודפור

שביט מזל במדי הפועל תל אביב. צילום: שמוליק דודפור

מזל הצטיין בתור ילד בבית הספר לכדורגל של הפועל אשקלון, ואף הגיע למספר בלתי נתפס של הבקעת 80 שערים בעונה אחת. מגיל קטן היה במעקב של סקאוטים ומועדונים רבים ובגיל 11 החליט לעבור להפועל ת”א, במדיה הצטיין והתפתח כשחקן, עד שהגיע לנבחרת הנוער של ישראל.

בחודש מאי חתם מזל על חוזה ל-5 שנים בהפועל ת”א ואמר: “אני שמח מאוד להמשיך לשחק במועדון שתמיד תומך בי ונותן לי את כל הכלים להצליח, אני נרגש להיות פה ומקווה להוכיח את עצמי ולהראות את היכולות שלי על הדשא”.

המנהל המקצועי של המועדון משה סיני אמר עליו: “מדובר בשחקן מוכשר שיהיה חלק בלתי נפרד מהקבוצה הבוגרת בשנים הקרובות. אנחנו ניתן לו כמובן את כל הכלים להצליח, אך חובת ההוכחה היא עליו. זו החתמה אסטרטגית וחשובה שמראה על התהליך הבריא שעובר המועדון”.

שביט מזל. צילום: שמוליק דודפור

יהיה חלק בלתי נפרד מהקבוצה הבוגרת. שביט מזל. צילום: שמוליק דודפור

ברכבת לת”א מגיל 11

אביו של שביט, רפי מזל הוא אחד הדמויות המוכרות בכדורגל האשקלוני. רפי מאמן בקבוצות הילדים והנערים של הפועל אשקלון מעל 20 שנה. משפחתו של שביט היא משפחה של כדורגל, משפחה שאוהדת שנים רבות את הפועל ת”א. שביט הוא הילד השישי מתוך שבעה אחים (שישה בנים ובת אחת) ומתגורר גם היום עם ההורים בשכונת גן הוורדים באשקלון.

“את דרכו בכדורגל שביט התחיל בגיל 5 בבית הספר לכדורגל באשקלון”, מספר האב רפי, “מאז ומתמיד הוא היה ילד מאוד מוכשר, תמיד הוא שיחק בקבוצה של השנתון שמעל הגיל שלו ותמיד היה תחת מעקב של כל מיני סוכנים וקבוצות”.

שביט בתור ילד במדי הפועל אשקלון. צילום פרטי

שביט בתור ילד במדי הפועל אשקלון. צילום פרטי

מתי הבנת שהוא יהיה משהו מיוחד?
“מאחר ואני איש מקצוע, כבר מגיל קטן ראיתי את הכישרון שלו וידעתי שהוא יגיע לרמות הגבוהות. כמובן שהוא עוד בתחילת דרכו אבל זה המקום שלו. אגב זה לא היה רק אני, הרבה אנשי מקצוע אמרו שהילד הזה יגיע רחוק”.

היית מלווה אותו לכל המשחקים?
“האמת שיצא לי גם לאמן אותו בילדים במשך כמה שנים. כל המשפחה שלנו אוהבת כדורגל ואנחנו באים אחריו לכל משחק ומעודדים אותו”.

שביט מזל בתור ילד מביא כדורים בהפועל תל אביב

בתור ילד, מביא כדורים בהפועל תל אביב

למה החלטתם להעביר את שביט להפועל ת”א?
“אני אוהב את הפועל אשקלון, עובד הרבה שנים במועדון וגידלתי הרבה דורות מוכשרים בכדורגל בעיר, אבל אצל שביט הלחץ הכל כך גדול שהופעל עלינו כדי שהוא יעבור ויתקדם והרצון של הרבה קבוצות בו גרם לנו להחליט שהוא יעבור. היו לו הצעות ממועדונים גדולים כמו נס טוברוק ומכבי חיפה אבל החלטנו ללכת עם הלב ולעבור להפועל ת”א שאני 50 שנה אוהד שלהם, ובכלל כל המשפחה אוהדת אותם. הפועל ת”א זה מועדון רציני ומקצועני והוא באמת קיבל כל מה שהוא היה צריך שם.

שביט מזל על כר הדשא במדגי הפועל תל אביב. צילום: שמוליק דודפור

שביט מזל על כר הדשא במדי הפועל תל אביב. צילום: שמוליק דודפור

“בנוסף, באותה התקופה בהפועל אשקלון היה בעלים שאי אפשר להגדיר אותו כבעלים, ואני לא רוצה להזכיר שמות. הפועל אשקלון זה הבית, זה בדם ובגוף שלנו אבל התקופה שהייתה אז עם הבעלים הבעייתי הזה הייתה קשה ואסור היה להשאיר את הילד במועדון אפילו לעוד דקה”

האמנת ששביט יגיע לנבחרת הנוער, יפתח בהרכב בדרבי התל אביב ויקבל חוזה ל5 שנים במועדון כמו הפועל תל אביב?
“האמנו בו תמיד כי ידענו מה טומן בו. יש לו משחק ראש מדהים והוא בועט חזק בשתי הרגליים. בנוסף הוא ילד טוב שמשקיע את כל כולו במקצוע, מוותר על חברים ובילויים, הכל כדי להצליח. החיים שלו מתנהלים ככה: מהצבא לאימון, מהאימון לצבא. ואנחנו המשפחה עושים את המיטב כדי לעזור לו. המטרה שלנו היא ששביט מזל יצליח”.

מה המטרות לעתיד?
“מאוד מעריכים בהפועל תל אביב את הכישרון שלו. הוא צעיר ואני מאמין בו שיהיה שחקן לגיטימי בליגת העל. העונה המטרה היא שישחק כמה שיותר דקות, ושישתפר מכל הבחינות, פיזית, מנטלית, חברתית וקבוצתית. בוגרים זה עולם אחר מנוער, זה קצב אחר והוא עובד קשה כדי להצליח. הוא לא פוחד משום דבר ומאמין בעצמו”.

“שביט הוא ילד שעבד מאוד קשה ובעל משמעת עצמית גבוהה”, מוסיפה האם תמי, “מגיל 11 הוא נסע בכל יום ברכבת לתל אביב לאימונים ובשבתות היה נוסע במוניות שירות למשחקים. בהפועל ת”א באמת העניקו לו תמיכה ממש גדולה. כל בעל בית, מאמן ומנהל קבוצה תמיד עזרו לו והיו לו לאוזן קשבת. מגיל קטן הייתה בו התעניינות מקבוצות רבות כמו בית”ר ירושלים, מ.ס אשדוד ומכבי פ”ת.

שביט מזל עם אמו, תמי. צילום מהאלבום הפרטי

שביט מזל עם אמו, תמי. צילום מהאלבום הפרטי

לבסוף בחרנו בהפועל תל אביב כי זאת הקבוצה שאנחנו אוהדים וזה היה חלום עבור כל המשפחה. כששביט ערך את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת של הפועל ת”א המון הורים של שחקנים אחרים שהכירו אותו ואותנו עוד מגיל קטן שלחו לנו הודעות וממש התרגשנו. קיבלנו המון טלפונים, כולם אמרו לנו שמגיל קטן כשהוא דרך בדשא כולם ידעו וצפו שהוא יגיע ליום הזה. שביט הצטיין כל הזמן והיה מלך השערים בכל שנה אנחנו מתפללים להצלחה שלו, זה מגיע לו”.

“שביט הוא מנהיג”

גם יוסי בילו, שאימן את שביט בקבוצת נערים א’ של הפועל ת”א, מספר על הכישרון הגדול של הנער: “יש לו חוש מדהים לשערים. מה שהוא עושה בהזדמנות אחת, שחקנים אחרים עושים בעשר הזדמנויות. יש לו משחק ראש פנטסטי, שביט טכני ברמות, הוא ימני ברגל אבל בועט בשני הרגליים בצורה כמעט שווה, בנוסף יש לו דריבל מעולה על שטח קטן. הוא חלוץ 9 אבל יודע לשחק גם כחלוץ שני. הוא מזכיר לי את חלוץ צ’לסי ונבחרת צרפת אוליבייה ז’ירו. שביט הוא מנהיג, לא לכל שחקן יש את זה, הוא יודע לסחוף אחריו שחקנים אחרים במגרש ולשדר להם אמונה שאפשר להבקיע ולנצח גם ביום פחות טוב של הקבוצה או בסיטואציה כשהקבוצה נמצאת בפיגור”.

שביט מזל מוכנס לכר הדשא בחילוף. צילום: שמוליק דודפור

שביט מזל מוכנס לכר הדשא בחילוף. צילום: שמוליק דודפור

בילו מוסיף ואומר כי למרות שאימן את שביט רק עונה אחת, הוא נשאר מאוד קשור אליו, “ההתחלה שלי עם שביט לא הייתה קלה, הוא ילד מיוחד בזה שצריך תמיד להרגיש שהמאמן מאמין בו ושהוא הגב שלו. זה נורא חשוב לו כדי למקסם את היכולת שלו, המאמן של שביט תמיד צריך לתת לו את ההרגשה שהוא מאמין ותומך בו. התקשורת בין שביט למאמן חשובה מאוד והאמונה שניתנת בו. ראיתי שמאוד חשוב לו מצד אחד דמות אבהית ומצד שני דמות נורא קשוחה במגרש שתוציא ממנו את המקסימום ולא תוותר לו בקטע המקצועי. לאט לאט, הקשר שלנו הפך להיות כמו אבא ובן מחוץ למגרש, בשיחות בינינו לימדתי אותו מה זה מקצוענות, איך מתנהלים מחוץ לאימון, איך להכין את עצמו למשחק ולאימון. לימדתי אותו על הכנה מנטלית, איך לאכול לפני ואחרי אימון, כישרון תמיד היה לו אבל אלו היו דברים שהוא לא היה מספיק מקצוען בהם. שביט היה פנטסטי תחתיי, היה גולר אדיר, המקצוע שלו זה לתת גולים. לקראת אמצע העונה הרגשתי שהרמה שלו השתפרה פלאים והוא הפך לשחקן הכי משמעותי בקבוצה וממש החזיק את ההתקפה על הגב שלו. הייתה תקופה שהוא קיבל ממני את סרט הקפטן של הקבוצה וזה היה בעצם הגושפנקא שאני מאמין בו ומעריך אותו על העבודה הקשה שלו”.

שביט מזל. צילום: שמוליק דודפור

המקצוע שלו זה לתת גולים. שביט מזל. צילום: שמוליק דודפור

מה דעתך על ההשתלבות שלו בבוגרים וזה שהוא קיבל חוזה חדש ל5 שנים?
“גם אם הוא חתם על חוזה ל-5 שנים זה עדיין לא אומר שהוא יחזיק מעמד 5 שנים בהפועל ת”א. זה תלוי בהתפתחות שלו תוך כדי תנועה ותלוי באיזה מאמן יאמן אותו בשנתיים הקרובות שמאוד קריטיות עבורו קדימה כדי להיות שחקן לגיטימי בליגת העל. אני חושב שכבר העונה הוא יכול להיות שחקן לגיטימי בליגת העל וכיום יכול להיות שחקן רוטציה לגיטימי בהפועל ת”א לכל דבר. כדי להצליח, שביט צריך להבין שהוא יכול לשבת על הספסל ולא קרה כלום, הוא צריך לחכות להזדמנויות ולנצל אותן כשהן מגיעות.

שביט מזל במעמד החתימה על החוזה בהפועל תל אביב. צילום מהאלבום הפרטי

שביט מזל במעמד החתימה על החוזה בהפועל תל אביב. צילום מהאלבום הפרטי

“בנוסף, הוא צריך שהמאמן יראה לו שהוא מאמין בו ויתמוך בו, המאמן צריך לגרום לשביט להבין כי הוא מאמין ביכולות שלו ומאמין שהוא יכול להעלות אותו מהספסל ושהוא יביא שינוי אמיתי למשחק. אם שביט יסתכל כל הזמן אם הוא יוצא או נכנס יהיה לו מאוד קשה לתפקד”.

לגבי העתיד של שביט בכדורגל, בילו סבור שהשנתיים הקרובות יקבעו הכל, “אם הוא יגיע לגיל 23-24 ועדיין לא יפרוץ אז יהיה לו יותר קשה לפרוץ בגיל הזה. אני מאמין שהוא יכול להגיע לטופ 5 של החלוצים בארץ ולנבחרת ישראל. את התכונות שיש לו היום אין להרבה שחקנים בארץ”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“מזכיר את ערן זהבי”

אושר דוידה האשדודי, גם הוא שחקן צעיר נוסף של הפועל תל אביב שחתם לאחרונה על חוזה ל-5 שנים במועדון, הוא חברו הטוב של שביט, משתף פעולה עימו עוד מנערים ג’, גם בהפועל ת”א וגם בנבחרת ישראל ונוסע עימו ברכבות מגיל קטן לאימונים. דוידה מספר על שיתוף הפעולה עם שביט וצופה לו גדולות.

“זה דבר שונה מאשר לשחק עם כל בן אדם אחר”, הוא אומר על המשחק לצד שביט, “יש בינינו חיבור מטורף. לפעמים יוצא מצב שאני מחפש רק אותו והוא רק אותי על המגרש, אבל מרוב שבסופו של דבר זה יוצא טוב ויפה אז לאנשים אין מה להגיד. עוד בגיל 12 היינו נוסעים ביחד לאימונים ומשחקים שש בש ברכבת”.

שביט מזל עם החבר הטוב אושר דוידה בזכייה בגביע המדינה לנוער. צילום מתוך מסך הטלוויזיה (ספורט 5)

שביט מזל עם החבר הטוב אושר דוידה בזכייה בגביע המדינה לנוער. צילום מתוך מסך הטלוויזיה (ספורט 5)

מה התכונות הכי חזקות שלו לדעתך?
“שביט הוא גולר מטורף. יש לו תנועות מסוכנות לעומק, בעיטה מצוינת בשתי הרגליים, משחק ראש אדיר ואופי של מנהיג. הוא מזכיר לי את ערן זהבי”.

מה דעתך על ההשתלבות שלו בקבוצה הבוגרת?
“הוא משתלב בצורה טובה בקבוצה הבוגרת. זה התחיל קשה יותר כשהוא בקושי היה בסגל ואז הוא פתח בהרכב בדרבי והיה טוב. אני חושב שמגיע לו, זו תוצאה של כל השנים בהן הוא עבד קשה בשביל זה. אני חושב שאם הוא ישקיע ויעבוד קשה כמו שהוא יודע, הוא יכול להגיע לאחת מחמשת הליגות הבכירות באירופה ולנבחרת ישראל”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר