מרוץ סוסים. אילוסטרציה: ניר כפרי
מרוץ סוסים. אילוסטרציה: ניר כפרי

דוהרים קדימה: חוות סוסים ייחודית תוקם באשקלון

בימים אלה עמלים בעירייה על הקמת חוות סוסים ייחודית שתשלב גם פעילות ספורטיבית של מרוצים וסדנאות רכיבה וגם פעילויות בריאותיות וטיפוליות באמצעות הסוסים. העלות הכוללת היא כ-16 מיליון שקלים והיא תשתרע על שטח של כ-50 דונמים. “החווה תהווה אטרקציה ייחודית לכל המשפחה ולכל הגילאים”, אומר סגן ראש העירייה, דורון נקשרי

פורסם בתאריך: 10.7.20 17:15

     

מזה כשנה וחצי שבאגפי הרווחה והספורט בעיריית אשקלון עמלים על תכנית עבור חוות סוסים ייחודית. מדובר במתחם המשלב פעילויות ספורט עבור הקהל הרחב, יחד עם מרכז טיפולי גדול עבור בני נוער באשקלון והוריהם. השבוע, התרחש עוד צעד בכיוון הזה כאשר ראש העירייה, תומר גלאם בישר לסגנו, דורון נקשרי הממונה על הספורט והרווחה בעיר על גיוס תקציב משמעותי עבור המיזם הזה שנחשב לפרויקט דגל עבור העירייה.

בישראל קיימות כ-250 חוות סוסים המפוזרות בקיבוצים, מושבים, בתוך ובסמוך לערים מרכזיות ועיקר הפעילויות שמבוצעות באמצעות הסוסים הם רכיבה ספורטיבית וטיפולית, טיולי שטח וגידול למטרות מסחריות ולסיפוק אישי של בעלי הסוסים. יש המתרכזות ברכיבה טיפולית ויש המתרכזות ברכיבה ספורטיבית או תחרותית. ברובן ניתן למצוא תמהיל שונה של פעילויות המיועדות לקהלי יעד שונים. טיולי שטח, ימי הולדת ושירותי פנסיון לגידול ואחזקה של סוסים הן רק חלק מהפעילויות המוצעות לקהל הרחב. גם גודל החוות משתנה ונע בין סוסים בודדים לעשרות סוסים.

סגן ראש העירייה, דורון נקשרי

סגן ראש העירייה, דורון נקשרי

באגפי הרווחה והספורט בעיריית אשקלון הרימו, כאמור, לפני כשנה וחצי את הכפפה. צוות ייעודי עבד על תכנית להקמת חווה ייחודית, הראשונה מסוגה בישראל, המיועדת לשלב בין פעילויות הספורט לפעילויות טיפוליות באשקלון.

במסגרת הפרויקט, איתר הצוות שטח של 50 דונמים הממוקם באזור הצפוני של שכונת עיר היין ההולכת ונבנית בימים אלו. לאחר עבודת שטח מעמיקה, הציג הצוות את התוכנית להפעלת החווה והתפיסה העירונית.

50 סוסים

החווה הטיפולית העירונית הינה פרויקט שמדובר מזה מספר שנים, אולם בשנה וחצי האחרונות, מאז לקח הצוות הייעודי אותו הקים נקשרי את הנושא לטיפולו, שונתה התפיסה המקורית לייעוד החווה והוחלט על קונספט ייחודי וראשון בישראל שישלב את פעילות החווה עם פעילויות עירוניות, קהילתיות ועוד.

היום מפעיל אגף הרווחה בעירייה פרויקטים רגשיים לבני נוער, הכשרות מקצועיות לטיפולים, מרכזי יום תומכים, מרכזים לטיפול בהתמכרויות ועוד, במבנים רבים המפוזרים ברחבי העיר אותם שוכרת העירייה באמצעות אגף הרווחה. חלק מהטיפולים ובמיוחד טיפולים רגשיים המתבצעים באמצעות בעלי- חיים, מתקיימים במושבים וקיבוצים סמוכים דוגמת קיבוץ כרמיה, מושב בית- עזרא ועוד. לשם כך, מוציא אגף הרווחה מאות אלפי שקלים בשנה לטובת פעילויות ושכירויות במבנים המפוזרים על פני כל העיר.

השבוע, כאמור, הודיע ראש העירייה לסגנו, דורון נקשרי כי הצליח לרתום משרדי ממשלה עבור הפרויקט ובשל כך גייס כ-16 מיליון שקלים לטובת הקמת החווה הייחודית. הבשורה הזאת הפיחה רוח חדשה בקרב מי שאמונים על תכנון וקידום הקמת החווה.

ראש העירייה, תומר גלאם

ראש העירייה, תומר גלאם

החווה, שכאמור תשתרע על פני שטח של 50 דונמים, תכיל כ-50 סוסים שונים שישמשו למטרות שונות, ביניהן: מרוצים, רכיבה טיפולית וסוסים ערביים ליופי. מסביב לחווה יוקמו מבני טיפולים, חדרי הדרכות, פינת חי, מגרשי ספורט המוקפים במסלולי ריצה וטריבונות לצפייה בתחרויות סוסים.

הפעילויות בחווה יכללו גם טיולי רכיבה באזור חולות ניצנים, רכיבה ספורטיבית, טיולי רכיבה, קורסים להכשרת מדריכים, ימי כיף מעבר לפעילויות הטיפוליות, כיתות לימוד, סדנאות טיפול והדרכות שיעניקו מענה לבעיות רגשיות עבור בני נוער מאשקלון.

מסעדה ובילוי בסופ”ש

“החווה הטיפולית שהוצגה לי תהווה מקום בילוי, פנאי וטיפול עבור תושבים רבים ותמשוך לאשקלון אזרחים רבים בשל הייחודיות שלה והאופי שעל פיו היא תוקם”, מסר השבוע גלאם, “אני רואה חשיבות רבה בקידום הפרויקט הן בשל קידום מעמדה של העיר אשקלון והן בשל האטרקציה החדשה בעיר לבילוי, פנאי, למידה וטיפול שהחווה תהווה”.

הדמייה של החווה

הדמייה של החווה

נקשרי ציין והוסיף כי “החווה תהווה אטרקציה ייחודית לכל המשפחה ולכל הגילאים. היא תכלול פינות חי וליטוף לגיל הרך, סדנאות רכיבה לגילאי הנוער ומגוון אפשרויות רכיבה, טיולים וסיורים לקהל היעד המבוגר יותר. בנוסף לכך, מסעדה אשר תוכל להוות אפשרות בילוי בלתי תלויה בסופי שבוע. בכך, תעמיד החווה מענה לפעילות כלל גילאית, ולמגוון רחב של אפשרויות בילוי”, הסביר נקשרי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




איך הגיע הרעיון להקים את החווה?
“האמת שכבר לפני כמה שנים התחילו בזה כשהכינו תכנית מסוימת בה התייחסו יותר לבידור מאשר למתן שירותים קהילתיים. כשנכנסתי לקדנציה עברתי על כל המחלקות של הרווחה ושיניתי את התוכניות לגמרי. כיום אנחנו משלמים הרבה כספים כדי להשכיר מקומות כאלה שנותנים שירות לקהילה הזקוקה לכך והרעיון הוא לאחד את כל התוכניות שנמצאות ברווחה תחת קורת גג אחת, במקום יותר מזמין, יפה ואיכותי, שיהיה כיף לאנשים להגיע. אנשים מהסוג הזה שזקוקים לטיפולים כאלו לא עוברים תמיד את הטיפולים במקומות הנכונים. במסגרת הרווחה אנחנו גם ככה הרי משכירים מקומות כאלה כדי להעניק לאוכלוסיות הזקוקות עזרה, אז עכשיו הכסף שאנחנו משקיעים בהשכרה יישאר בתוך המערכת, וגם נצליח לספק לכולם עזרה כמו שצריך”.

האם אתה רואה את החווה יותר כאטרקציה תיירותית או כפתרון טיפולי לאוכלוסיות הזקוקות לכך?
“אני רואה בזה כמה פרמטרים. תיירותי, טיפולי וכמובן שזו גם אטרקציה חדשה שתהיה בעיר. לא כיוונו את התוכניות להקמת החווה אך ורק למטרות של רווחה. יהיו במקום אטרקציות נוספות ומעניינות כמו פינת חי, מסלול רכיבה, מבנים וסדנאות, תחרויות יופי, מסלול מרוץ ועוד”.

מרוץ סוסים. אילוסטרציה: ניר כפרי

מרוץ סוסים. אילוסטרציה: ניר כפרי

מתי תתחיל העבודה על החווה? מתי היא צפויה להיפתח?
“אחרי שיהיה הכל ויהיה גיבוש עמדה תתחיל העבודה על החווה, מעריך שזה יקרה עוד שנה בערך. אני מאמין ומקווה שבעוד כשנתיים וחצי החווה תיפתח. בכל זאת יש הרבה בנייה, התוכניות מתבססת על 50 דונם. זה כרגע בשלב ב’ של עיר ימים. כשהיא תיפתח נעשה שיווק מאסיבי בכל כלי של תקשורת ויחסי ציבור”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מה יהפוך את החווה לאחת המיוחדות בארץ?
“העניין של שילוב התוכניות והתחומים: רווחה, ספורט, תיירות, תרבות ופנאי, ייחד אותה מחוות אחרות בארץ וכמובן שגם הגודל שלה, אני מניח שהיא תהיה אחת הגדולות בארץ. בנוסף גם המיקום שלה, החווה תשב בסמוך לכביש החדש שפותחים השבוע בעיר”.

הפעילויות בחווה יהיו חינמיות או בתשלום?
“הכניסה לחווה הטיפולית תהיה בחינם. יהיו בה פעילויות שיהיו בתשלום ויהיו כאלה שיהיו חינמיות. פינת החי לדוגמא תהיה ללא תשלום”.

החווה תיצור מקום עבודה נוסף בעיר?
“כמובן שהחווה תזדקק לעובדים וזה יהיה מקום עבודה חדש בעיר”.

במשך כמה זמן עבדתם כדי להשיג את התקציב לפרויקט הזה?
“התחילו עם זה כבר לפני 4-5 שנים, אבל בקונספט אחר. כשנכנסתי לקדנציה שלי אני שיניתי את הקונספט של תכנון המקום מהקצה לקצה. ראש העיר תומר גלאם עובד על גיוס התקציב לפרויקט מהיום שהנחתי לו את זה על השולחן. אסור לשכוח שלא קל לגייס היום תקציבים וצריך לתת קרדיט ענק לראש העיר, שבעקבות המדיניות והרגש שלו לרווחה ולשירותים הקהילתיים נרתם בכל הכוח. האמת שיש לו גם רגישות אישית לנושא הזה ומגיע לו קרדיט גדול על כך שהצליח לגייס את התקציבים לפרויקט החשוב הזה”.

מה יהיו הקריטריונים לטיפול עבור מי שמגיע לחווה?
“קריטריונים מאוד ברורים של אגף הרווחה. אותם קריטריונים שיש כיום בעצם כשאנחנו שולחים אנשים שזקוקים לטיפול במקומות שאנחנו משכירים את שירותיהם. ההבדל הוא שהפעם הם יגיעו למקום יפה, איכותי ומזמין שאנשים ישמחו להגיע אליו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר