פרוספר אזגי. צילום: אילן אסייג

פרסום ראשון: 4.35 מיליון שקל, זה השווי של קבוצת הפועל אשקלון

לאחר קיזוז תשלומי עבר נותר לעיריית אשקלון לשלם לפרוספר אזגי רק 1.45 מיליון שקל כדי להשלים את הרכישה של הקבוצה. העירייה צפויה לעשות זאת, אבל אזגי כבר מודיע שירכוש את הקבוצה בחזרה

פורסם בתאריך: 17.8.17 11:50

     

במשך חודשים ארוכים ישב רואה החשבון פרופ’ חיים אסיאג ובחן את השווי של קבוצת הפועל אשקלון. הערכת השווי שלו, הפרושה על פני 30 עמודים, כללה כמה פרקים, ובהם הסביר באמצעות תחשיבים סבוכים כיצד הגיע לסכום של 4.35 מיליון שקלים.

פרופ' חיים אסיאג. צילום: גיא רייביץ

לאחר שבחן היטב את ההסכם שנחתם בין העירייה ובין העמותה של פרוספר אזגי, על כל המשמעויות שלה, הגיע פרופ’ אסיאג למסקנה כי טווח הערכים הסביר עומד על  9.5-2.8 מיליון שקלים. הטווח הזה התבסס בין היתר על עסקאות דומות שנעשו בעולם הכדורגל הישראלי. לאחר קביעת הטווח המשיך פרופ' אסיאג וקבע אסיאג סכום של 4.35 מיליון שקלים כשווי הקבוצה.

את חוות הדעת והמסקנה שלה תמך פרופ’ אסיאג בין היתר בהכללת נכסי הקבוצה העומדים על כ-1.2 מיליון שקלים, בתוצאותיו הכספיות של המועדון בשנים הקודמות, בהיקף התמיכות שמקבלת הקבוצה מהעירייה ועוד.

הקרב של ג’רפי

כשלוש שנים עברו מאז החתימה ההיא על ההסכם שלקח את ניהול הקבוצה, בינתיים בשכירות, מפרוספר אזגי ועד היום שנקבעה הערכת השווי. שלוש שנים שבהן היו אי-הסכמות ומאבקים ומלחמות בין עו”ד משה ג’רפי, שניהל את המשא ומתן מצד העירייה, ובין פרוספר אזגי, איש עסקים ממולח.

זאת הסיבה שהצדדים נאלצו ללכת לבוררות במהלך ההסכם והגיעו לעו”ד עמיאל תגר. זו הסיבה שג’רפי התעקש כי מי שימנה את מעריך השווי יהיה נשיא לשכת רואי החשבון, וכך התמנה פרופ’ אסיאג לתפקיד. גם מהלך קביעת השווי לא עבר בשקט והיה רווי מאבקים, אך השבוע הוא הגיע לסופו.

עו"ד משה ג'רפי. צילום: אורי קריספין

“מי יקנה אותה?”

אזגי מצדו סירב לומר אם הוא מרוצה מהסכום שנקבע, אך סביר להניח שהוא ציפה ליותר. הרבה יותר. “הם יכולים לרכוש אותי? על פי חוק הם לא יכולים לרכוש, הם יהיו חייבים להוציא מכרז ולמכור גם במאה שקל”, אמר אזגי בשיחה עם "כאן דרום". “אסור להם לרכוש את הקבוצה. אם הם ירכשו את הקבוצה, הם יהיו חייבים להוציא אותה למכירה לבן אדם זר, מכרז פתוח לכל המרבה במחיר. כמה הם יקבלו? נגיד ישלמו לי מיליון, שני מיליון, ימכרו אותה בחצי? מי יקנה אותה? דרור? היחיד שיקנה אותה בחזרה זה אני. אם היא תהיה במכרז, אני חייב לסגור חשבון עם האוהדים, אני חייב לסגור מעגל. כסף לא משחק פה תפקיד. אני אגיש את הבקשה למכרז”.

פרוספר אזגי. צילום: אילן אסייג

אזגי הוסיף כי הוא עוד לא אמר את המילה האחרונה: “ברגע שייגמר הסיפור הזה אני אפתח על כולם, ומה שאני יודע – אף אחד לא יודע. לא מעניין אותי הסכום כרגע, אבל אני אשמח מאוד שיפקידו לי את הכסף. הפועל אשקלון לא מעניינת אף אחד, היא מעניינת רק את אלה שחיים על חשבונה”.

באותו עניין

עליות ומורדות

לפני כ-12 שנה רכש פרוספר אזגי את הקבוצה. בתקופתו היא ידעה עליות ומורדות עד שלפני כשלוש שנים החליטה עיריית אשקלון לרכוש אותה. זה החל במהלך של חכירת זכויות הניהול תמורת סכום של כ-2.2 מיליון שקלים. על פי ההסכם, נקבע כי אם העירייה תרצה לממש את האופציה לרכוש את הקבוצה לצמיתות, היא תצטרך לשלם מיד לאזגי את הסכום ששילם על הקבוצה – כ-1.65 מיליון שקלים – ורק לאחר מכן תצא הקבוצה להערכת שווי.

אוהדי הפועל אשקלון. צילום: ניר קידר

על פי ההסכם נקבע עוד כי לאחר שתתקבל הערכת השווי יקוזזו ממנה סכום החכירה וסכום מימוש האופציה יחד, פחות 25 אחוז. כלומר העירייה שילמה כ-2.2 מיליון שקלים פלוס 1.65 מיליון שקלים  – כ-3.85 מיליון שקלים; בניכוי 25 אחוזים יוצא 2.9 מיליון שקלים. לאחר שהערכת השמאי קבעה כי מדובר בסכום של 3.45 מיליון שקלים נותר לעירייה לשלם סכום של 1.45 מיליון שקלים. יש לציין שהכסף יועבר לעמותה של אזגי, ולא אליו אישית.

העירייה כרשות מקומית לא תוכל להחזיק בזכויות הניהול של הקבוצה, והיא צפויה להוציא אותה מידיה, וכמו שזה נראה כעת, אזגי לא מתכוון לוותר כל כך מהר על הקבוצה ועל התהילה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר