עשו היסטוריה. קבוצת הנוער הפועל אשקלון

הפועל אשקלון ממשיכה להידרדר: קריסת מערכות במחלקת הנוער

פורסם בתאריך: 11.8.17 10:06

     

מחלקת הנוער של הפועל אשקלון חווה בשבועות האחרונים מעין קריסת מערכות. לאחר שכבר מונו אנשי צוות רבים לאייש שלל תפקידים, מתברר כי הברז מעיריית אשקלון נסגר בשלב זה, והתקצוב השנתי טרם הועבר לרשות אנשי המחלקה. בעונה שעברה התקצוב העירוני היה כ-800 אלף שקל והגיע לכדי מיליון שקל בזכות עזרה חיצונית, כעת הגיעו בהפועל אשקלון למצב שבו ידיהם אזוקות. שחקני המחלקה כבר מתאמנים על כר הדשא, אנשי המקצוע החלו בעבודתם, אך ללא משאבים קשה עד בלתי אפשרי להוציא לידי ביצוע את התכניות שרקמו יושב ראש מחלקת הנוער חנוך אמר והמנהל הכללי ללו אנקה.

כהן: "אנחנו חדורי אמונה". עם השחקנים. צילום: גייל מיכאלי

מדוע הכספים לא מגיעים? זוהי שאלת השאלות. גורם בהפועל אשקלון סיפר כי הנושא נמרח, ואין תשובות קונקרטיות, וכי הכאוס בחברה העירונית איננו קשור לעניין. עוד סופר כי השבוע התקיימה פגישה בין מנכ"ל המועדון דרור אלמלם לאנשי העירייה במטרה לקדם את הנושא, אך התשובות שנתקבלו מהעירייה לא סיפקו את אנשי המועדון לאחר שבעירייה שוב טענו בפני אלמלם כי הנושא "בבדיקה". המצב הנתון הוא עגום ולו רק בשל ההשלכות הבאות שתוקעות גלגלים בהתנהלות המחלקתית.

אין חוזים חתומים

בשעה שרובם ככולם כבר החלו את עבודתם בפועל, ל"כאן דרום" נודע כי עם אף אחד מאנשי הצוות המקצועי והניהולי במחלקת הנוער לא נחתם הסכם עבודה. המשמעות: כולם עובדים ללא חוזה, פועל יוצא מאי-העברת הכספים מצד העירייה.

באופן טבעי, לא ניתן לחתום על הסכם העסקה עם אף אחד מהם כיוון שלא ברור מה סכום הכסף שיועבר ואם הוא יוכל להיות מחולק בין כל בעלי התפקידים שכבר מונו מבעוד מועד. מדובר בראש ובראשונה ביושב ראש מחלקת הנוער חנוך אמר, במנהל הכללי ללו אנקה, במנהל המקצועי מוריס ז'אנו, במאמן השוערים אשר אלחרר, במאמן הכושר יוסי קקון, במאמני המחלקה לרבות מאמן הנוער עומרי כהן, עוזרו זורה ומאמן נערים א' אמיר כהן, כמו כן מאמן השחקנים המצטיינים ברוך דגו ודובר המחלקה תומר זכריה. לכך אפשר להוסיף גם את הצוותים המקצועיים בקבוצות הנערים והילדים.

המאמן, עומרי כהן

אין משכורות

משום שלאף עובד אין חוזה חתום והעירייה לא מעבירה כספים, בקבוצת הנוער לא קיבלו שכר השבוע כמקובל בעשרה לחודש. עבור כמעט כולם מדובר במשכורת הראשונה אשר מעוכבת, אך עבור חנוך אמר וללו אנקה מדובר במשכורת שנייה שלא נכנסה לחשבון הבנק. אחד מאנשי הצוות במחלקה אמר על הנושא: "המצב קשה ולא נעים. לא רואים מצב שנקבל משכורות בזמן הקרוב. אנחנו מצפים מדרור בתור מנכ"ל המועדון לדאוג להזרמת כספים לטובת קבלת משכורות ושנוכל להתנהל בצורה הגיונית ביום-יום".

מוציאים כספים מהכיס הפרטי

דוגמה נוספת לסיטואציה העגומה וההזויה היא העובדה שראשי הנהלת הנוער נאלצים להוציא כספים מכיסם כדי לכלכל את ההתנהלות השוטפת. כך למשל הם נאלצו לרכוש כרטיסיות אוטובוס לשחקני מחלקת הנוער אשר מגיעים מחוץ לעיר. נוסף לכך, אפילו דבר שנשמע פעוט, כמו רכישת קרח, יוצא מכיסם הפרטי.

אין כסף לרכישת תלבושות

קבוצת הנוער מתאמנת בימים אלו עם מדי אימון מהעונה הקודמת. גם במשחק האימון שהתקיים בשבוע שעבר מול בית"ר ירושלים שיחקה הקבוצה במדים של אשתקד. באשקלון הסבירו כי עליהם להזמין מחברת לוטו תלבושות חדשות לעונת המשחקים הקרובה אשר ישמשו את כלל המחלקה, אך משום שלא קיים כסף נזיל, הם לא יכולים לעשות זאת. בעוד כחודש קבוצת הנוער וקבוצת נערים א' כבר יחלו את עונת המשחקים, אך קרוב לוודאי ששתיהן ייאלצו לעלות לשחק במדים ישנים. "גם לעשות הזמנה של מדים זה דבר שלוקח זמן. זה לא הוקוס פוקוס, והמדים נוחתים אצלנו. כרגע בגלל שאין כסף אנחנו לא יכולים אפילו לבצע את ההזמנה. זה דבר שאמורים לעשות בסיום עונה ולא בשלב הזה", אמר גורם במחלקה.

אין מחנה אימונים

לשחקני קבוצת הנוער של הפועל אשקלון הובטח מחנה אימונים בחו"ל, ממש כמו שקיימה הקבוצה הבוגרת. אפילו המנהל הכללי ללו אנקה נחת בבולגריה בזמן שהבוגרת שהתה במחנה האימונים שלה כדי לבדוק את המתקן ולסגור את הפרטים האחרונים. אלא שבשבועיים האחרונים, ולאחר שפקחו עיניים למתרחש, אנשי המחלקה הבינו שמחנה אימונים מעבר לים כבר לא יצא לפועל. יתרה מכך, גם מחנה אימונים בארץ הקבוצה לא תקיים ולמעשה ההכנה שלה לקראת עונת המשחקים הקרובה תיפגע באופן שערורייתי. מלבד שיפור הכושר הגופני, במועדון רצו לנצל את המחנה כדי לגבש את השחקנים ולקרבם למאמן עומרי כהן. אלא שהמציאות הכלכלית שרובצת על מחלקת הנוער לא משרה אופטימיות אפילו לא בקרב אנשיה.

מהנהלת מחלקת הנוער של הפועל אשקלון נמסר בתגובה: "באופן טבעי וכתוצאה משינויים בעמדת הניהול בחברה העירונית, הממונה על החוזים והעברת המשכורות, מתבצעים גם שינויים הנוגעים לעובדים במחלקת הנוער של מועדון הפועל אשקלון. מנכ"ל המועדון דרור אלמלם יחד עם מנכ"ל העירייה מר חיים סופר עושים ימים כלילות על מנת להוציא אל הפועל את ההסכמים החדשים, והם אכן יוחתמו עד לשבוע הבא. כמו כן, כפי שנהגנו מאז ומעולם, המשכורות ישולמו במלואן, ואף עובד לא ייפגע".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר