איתן קסנטיני. צילום: אורי קריספין
"אם הקבוצה תחזור לאזגי, לא אשאר בה". קסנטיני. צילום: אורי קריספין

איתן קסנטיני בלי חשבון: "איתמר שמעוני קיבל נקודות זכות על הגב שלי"

בזמן שהפועל אשקלון מתנדנדת בין הליגות ואשקלון לא מוצאת ראש עירייה, מתיישב יו"ר הקבוצה, איתן קסנטיני, לראיון סוער ומדבר על הכל. על ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני ("קיבל נקודות זכות על עבודה שלי"), על מאמן הנוער לשעבר, יוסי בילו ("טעות חמורה"), על מאמן הקבוצה, יובל נעים ("לפעמים הוא מוציא מילים שלא צריך להוציא"), על הפטרון הרוחני והפוליטי, הרב יעקב אביטן ("התנגד לתמוך בקבוצות שמשחקות בשבת") ועל התמודדות אישית לראשות העירייה ("הכל יכול להיות"). קסנטיני בלי חשבון

פורסם בתאריך: 7.4.17 10:30

     

בעוד חמישה מחזורים בלבד, יידעו אוהדי הפועל אשקלון, היכן תסיים קבוצתם את העונה והאם תצליח לשרוד בליגת העל. כשהיא בעיצומו של מאבק אינטנסיבי מול הפועל תל אביב והפועל כפר סבא על הזכות לשחק בליגה הראשונה גם בעונה הבאה, נדמה כי הנושא הבוער שמעסיק יותר מכל את אנשי הכדורגל בעיר, הוא באשר לגורל המועדון, זאת לאור השינויים בזירה הפוליטית, שמתקשרים באופן ישיר לעתידה של הפועל אשקלון. איתמר שמעוני, שידע להקצות תקציבי ענק עבור קבוצתו האהודה, כבר מחוץ למשחק, וכעת גם בהפועל אשקלון חרדים לשמוע מי האיש שיירש את מקומו.

יובל נעים, מוריס זאנו, איתן קסנטיני. צילום: אורי קריספין

"לא אפשרתי ליובל נעים ללכת". קסנטיני עם נעים ומוריס ז'אנו. צילום: אורי קריספין

 

יו"ר הקבוצה וחבר מועצת העיר בדימוס, איתן קסנטיני (41), הצהיר בריש גלי על תמיכתו ברב יעקב אביטן, ובטוח שיחד איתו, הקבוצה הדרומית תמשיך בקו אותו התחיל שמעוני, לרבות רכישת הקבוצה מפרוספר אזגי. לצד ההתחייבות הזו, קסנטיני מבין היטב כי ללא משקיע חיצוני שירכוש את הקבוצה וינתק אותה מניהול עירוני, יהיה קשה עד בלתי אפשרי עבור קבוצת הכדורגל להמשיך ולהתקיים. "קשה לי להגיד לאן פניה של הקבוצה מועדות", מספר היו"ר בכנות מסוימת את חוסר הוודאות, בראיון חגיגי ל'כאן דרום'. "אני יכול להגיד שאני ודרור נלחמים ועושים את כל העבודה הקשה כדי שהקבוצה הזאת תישאר בליגה. אבל אם לא יגיע אדם רציני וישקיע בהפועל אשקלון יהיה לנו קשה מאוד להמשיך להתקיים בליגת העל, אם נישאר".

"אחרי החגים הפרשה עם פרוספר אזגי תסתיים"

הפועל אשקלון כידוע, היא אחת הקבוצות היחידות בארץ ללא בעלות פרטית. באשקלון שוברים את הראש כיצד לגרום לכך שהיא תהיה מונחת על המדף ותוכל מבחינה כלכלית לחיות בראש שקט. קסנטיני מצידו, מכיר את הפתרונות, ומחליט לקרוא תיגר על האנשים האמידים בעיר. "יש אנשי עסקים מספיק טובים באשקלון, צריך פשוט מאוד לנסות ולחבר אותם לקבוצה ואת הקבוצה אליהם. זה מאוד קשה, אני עובד על זה שלוש שנים. באמת שהצלחנו ותרמו לנו אבל זה לא מספיק, לא מדובר בתרומה, מדובר בלבוא ולהחזיק את הקבוצה, זה הרבה מאוד כסף ואני מקווה מאוד שעד שיהיה מי שיחליט, שיחליט להביא לנו איזה משקיע טוב".

אנחנו מדברים על מישהו שיבוא ויקנה את הקבוצה אבל אנחנו שוכחים שהקבוצה הזו עדיין שייכת לפרוספר אזגי. למה הבוררות מולו לא מתקדמת לשום מקום?

"אני הבנתי שאחרי החגים יגיע הסוף בפרשה הזו עם פרוספר ומעריך השווי יגיד את הסכום שצריך לשלם. אני מקווה מאוד שזה יסתדר, מקווה בשביל הקבוצה שהכל יהיה טוב. אבל חייב משקיע בקבוצה לא משנה מי זה יהיה, הקבוצה הזו חייבת משקיע".

יש כסף לפתוח את העונה הבאה על פי תקציב העירייה?

"לפי תקציב העירייה נשאר כסף לפתוח את העונה הבאה והכל בסדר. בעירייה נותנים תקציב משנה לשנה. זה אומר שאת הכספים לשנה הנוכחית קיבלנו בינואר וחילקנו את זה, בחלק השתמשנו בינואר בשביל רכש, ובעונה הבאה, שתתחיל באוגוסט, נשתמש בחלק השני. צריך לדעת להשתמש בחוכמה בכסף, וחילקנו אותו כמו שצריך. עדיין הכל תלוי מי יהיה ראש העיר ואם הפועל אשקלון תעניין אותו או לא".

פרוספר אזגי. צילום: דוד לוי

קסנטיני: "אחרי החגים יגיע הסוף". אזגי. צילום: דוד לוי

 

אז עכשיו כשאיתמר שמעוני לא בעניינים, מי לוקח את ההחלטות בהפועל אשקלון?

"תמיד אנחנו לקחנו את ההחלטות, אני, דרור והצוות הניהולי, בשיתוף פעולה עם חברי העמותה, חנן זילברמן ושירן מנור, שהיו מאוד מעורבים בהחלטות. אני לא מדבר על החלטות לגביי שחקנים או על דברים מקצועיים, כי אלו החלטות שלנו עם הצוות המקצועי. אבל על התשלומים אחראית העמותה. כל ההחלטות הניהוליות הם שלנו, דרור הוא המנכ"ל והוא מנהל את העניינים".

מקל עליכם שצ'יקו מגיה הצטרף העונה למערכת?

"עד שצ'יקו הגיע כל הנטל היה על דרור, צ'יקו בא ועזר לו וזה היה נורא חשוב. זה גם חסך הרבה, לפי דברים שראינו. אני לא מתעסק בענייני כספים אז אני לא יכול להגיד נקודתית, אבל ברור שהוא עזר מאוד בקטע הקבוצתי ואנחנו מסתדרים טוב מאוד כולנו ביחד".

לאור המצב הפוליטי והעובדה שאיתמר כבר לא ראש העיר, אתה רואה את עצמך ראוי להמשיך בתפקיד?

"אנשים מתבאסים שאני אומר את זה, אבל זה כמו בפוליטיקה שכל הזמן הייתי אומר 'אני עוזב, אני עוזב, אני עוזב…' ומשכתי עוד קצת. אני חושב שעשיתי את המקסימום בשלוש השנים האלה, באמת את המקסימום, ואם אנחנו לא נקבל כתף תומכת, לא יהיה לנו למה להמשיך, זה פשוט יהיה לבוא ולפרק הכל. זה שהוכחנו את עצמנו זה ברור, יש קבלות בשטח. אני לא רוצה לדבר בשם אחרים, אבל אם לא יתנו לנו את הקרדיט להמשיך, אין לנו מה להמשיך בכדורגל באשקלון".

איתן קסנטיני ואיתמר שמעוני. צילום: דוד לוי

"ראשות העיר? יכול להיות שאתמודד". קסנטיני ושמעוני. צילום: דוד לוי

 

"אולי עם מינוס 8 או מינוס 10 היינו עושים חושבים לגביי יובל נעים"

בהפועל אשקלון לא נכנעו לרעש התקשורתי, כמו גם מצד הקהל עצמו, שקראו לסיים את דרכו של המאמן יובל נעים בקבוצה. בשעה שכל קבוצות התחתית, בלי יוצא מן הכלל, החליפו מאמנים בקצב מסחרר כי הבינו שנכשלו מקצועית, בהפועל אשקלון, עם רצף של חמישה הפסדים, החליטו לתת קרדיט בלתי נגמר למאמן שלהם. "אני יכול להגיד לך שלא משנה באיזה קבוצה בארץ הייתי, ויובל היה תחתיי, הייתי אומר שדברים נמדדים לטווח הארוך ולא הקצר", מסביר קסנטיני. "אני לא יכול לשכוח את מה שיובל עשה בשנתיים האחרונות, הוא אמנם לא עשה את זה לבד, בשיתוף פעולה עם כל הצוות המקצועי, אבל בכל זאת יובל היה הכנר הראשי, ואי אפשר לשכוח את זה. אני חושב שגם בליגה הלאומית, כשהיו לנו בעיות וכולם ביקשו שיובל יתפטר, נעמדנו על הרגליים האחוריות כדי שהוא יישאר והוא נשאר וגם עלינו ליגה בסוף. כשנותנים ליובל גב, הוא מחזיר כפליים והשחקנים מעריכים אותו על זה. ראינו את זה נגד הפועל חיפה".

בכל זאת, מגיע שלב שמאמן ממצה את עצמו. לשיטתך, גם אם הפועל אשקלון הייתה מפסידה עשרה משחקים רצופים, יובל עדיין היה מקבל קרדיט להמשיך בגלל הישגי העבר.

"צריך לזכור שהליגה עדיין לא ברחה לנו. אם היינו מתחת לקו האדום עם מינוס 8 או מינוס 10 נקודות, והיינו אומרים זהו אין לנו יותר סיכוי, אז יכול להיות שיובל היה עושה חושבים וכך גם אנחנו. אני יכול להגיד לך שבינואר פנו אלינו קבוצות בארץ ורצו את יובל, הוא שאל אותי ואני לא אפשרתי לו ללכת. אז מה, בינואר אני לא נותן לו ללכת ובפברואר אני אגיד לו לך הביתה? זו לא דרך. הליגה לא ברחה ולא סיימנו אותה, למה אנחנו צריכים להוריד את הקבוצה ולהתחיל לחפש מאמן, ואחרי זה להגיד וואי איזה טעות עשינו? יובל איתנו מתחילת הדרך, כמו שהעלינו אותה, אנחנו נתאמץ ונדאג להשאיר אותה, וגם אם נרד, הכישלון הוא לא רק יהיה רק של יובל, הכישלון הוא של כולנו. וכל אחד יכול להגיד 'לא היה לנו מספיק כסף והכל היה נגדנו', אבל יש כישלון ויש הצלחה, והדברים האלו נמדדים. לפי מה עשית ולא לפי סיפורים בדרך".

איתן קסנטיני. צילום: אורי קריספין

"חייב משקיע בקבוצה". קסנטיני. צילום: אורי קריספין

 

לא שמעתי שמישהו לקח את יובל לשיחה או ניער אותו על היחס שלו כלפיי כלי התקשורת המקומיים.

"לא היה נושא אחד ואפילו נושאים אישיים, של יובל מול כתבים מקומיים או של יובל מול שחקנים, שלא היה מגיע אלינו. בכל שלוש השנים האלו תמיד ידענו לפתור את הדברים בשקט ובלי לעשות רעש, וככה עשינו גם עם יובל. היו לו קטעים שהוא טיפה לא התבטא יפה, אבל אחרי זה הוא נרגע. אין פה קטע שהבנאדם הגזים, יובל יודע להתבטא ולהתנהג, שלוש שנים אני אומר שאת יובל אי אפשר לשפוט 30 דקות לפני משחק ו- 30 דקות אחרי משחק, לפעמים הוא מוציא מילים שהוא לא צריך להוציא, אבל הוא יודע גם להודות בטעות אחר כך".

מרגיש שכל דבר רע שקורה העונה בקבוצה, אתם ישר יוצאים לתקשורת ומוציאים קיטור על הפועל תל אביב. מאיפה נובעת תחושת הקיפוח הזו?

"קודם כל אנחנו לא אלו שהוציאו דברים על הפועל תל אביב בתקשורת, מי שהתחילו היו ראשי הקבוצות בתחילת העונה, ברגע שהתחיל בהפועל תל אביב כל הבלגן. הרגשנו אז, שפתאום הבקרה לא מתערבת ואף אחד לא מתערב. החליטו בהתחלה להחזיר להפועל את הנקודות ואפילו ראשי הקבוצות היו מוכנים לתת להם שחקנים ללא תמורה, כמו מכבי חיפה והפועל באר שבע, זה דבר שפגע בנו מאוד. כאילו מה, אתם רוצים אותם בליגה ולא אותנו? אתם פתאום באים ומשנים את חוקי המשחק. יכול להיות דבר כזה שממני אתם מבקשים כסף על שחקן ולהם תתנו את השחקן בחינם? זו לא דרך. יש דבר כזה בעולם שקבוצה יכולה עם גרעון של 100 מיליון ש"ח להתחיל את העונה ואחרי זה יורידו לה 9 נקודות והיא תמשיך את העונה כאילו כלום? אני עם מינוס של 100 אלף שקל עושים לי בלגאן. מה כי יו"ר הבקרה הוא אוהד של הפועל ת"א אז הוא מסכים לדברים כאלה?"

אתה מרגיש שגם עכשיו הפנייה מרשם העמותות זה משהו שהגיע מהפועל תל אביב?

"האמת זה דבר שכן חשבתי שהגיע מהפועל תל אביב, אבל אחרי שאני אישית ישבתי עם רשם העמותות, אני יכול להגיד שהם רוצים לעזור. זה היה נורא מבלבל לראות את התהליך הזה, רשם העמותות הבין אותנו ואת מה שעברנו, אחרי שהיינו בליגה חובבנית ועלינו לליגה מקצוענית, ולא היה מי שיסביר לנו כל כך מדויק כמו שהסבירו עכשיו. אני מקווה שעד שהכתבה הזו תתפרסם, אנחנו נהיה אחרי זה, נקבל את הניהול תקין ונשלם את המשכורות".

לקח לכם העונה המון זמן להתחבר, אתה מאמין שבסופו של דבר, בעוד חמישה מחזורים, אשקלון תחגוג הישארות?

"בעזרת ה', זה החלום ואם נצליח זו תהיה היסטוריה לעיר. כשנעשה את זה, תושבי העיר ופרנסי העיר יבינו שהקבוצה הזו חייבת להיות בליגה הראשונה ושהם צריכים לפתוח את הכיס ולעזור".

איתן קסנטיני. צילום: אורי קריספין

"צריך לזכור שהליגה עדיין לא ברחה לנו". קסנטיני. צילום: אורי קריספין

 

"השחקנים שהבאנו לנוער – לא מספיק טובים"

גם מקבוצת הנוער של המועדון, בהפועל אשקלון לא זוכים לעדנה ולמעשה נוחלים אכזבה עמוקה העונה. אחרי העונה הפנטסטית אשתקד תחת המאמן איציק ברוך, בסיומה עלתה הקבוצה לליגת העל, נדמה היה כי מחלקת הנוער עולה על דרך המלך והולכת לתקוע יתד בליגה הראשונה. אלא שחילופי מאמנים, הבאת שחקנים מבחוץ שלא הוכיחה את עצמה והתעסקויות שונות בבעיות משמעת, היו בעוכריה של הקבוצה, שנועלת את הטבלה ונותרה עם סיכויים קלושים לשרוד. "לשחקנים היה חיבור גדול עם המאמן איציק ברוך, והבאסה הכי גדולה הייתה שאיציק עזב את הקבוצה והלך לבני יהודה", משחזר היו"ר. "לו היה קשה שם, ולנו היה קשה בלעדיו, כי החומר האנושי שלנו היה מאוד מתאים למאמן מהסוג של איציק ברוך. ליגת העל הייתה קצת גדולה עלינו העונה, לא הבאנו שחקנים מספיק טובים שיכלו לעזור לשחקנים המקומיים שלנו. אנחנו עוד לא מכירים את המערכת הזו בנוער, ואני מקווה שבשנים הבאות, הדור שגידלנו בנערים ב' ונערים ג', זה דור שיביא את הנוער שוב לליגת העל כי יש קבוצות טובות היום במחלקת הנוער".

טעיתם כשהחתמתם את יוסי בילו?

"טעות חמורה שאני שותף מלא בה".

ואז מיניתם את עומרי כהן, שחוץ מזה שהוא איש מקצוע טוב, הוא גם חבר קרוב שלכם.

"כשעומרי נבחר להיות המאמן של הנוער, אנחנו שמנו בצד את החבר קרוב והלכנו בקטע המקצועי. היינו בטוחים שהקבוצה צריכה יותר משמעת ויותר אחריות ונתינה. בהתחלה זה דפק והכל הלך בסדר. עומרי הצליח מאוד בארבע השנים האחרונות עם קבוצות ילדים ונערים יותר, אבל אני מאוד מקווה שגם אם הקבוצה תרד, הם ידעו להעלות את הקבוצה חזרה. אמורים לעלות לנוער כל השחקנים הצעירים שעומרי אימן בשנים הקודמות, כך שלא משנה מי ישב בכיסא של הפועל אשקלון, הוא צריך להבין שהשחקנים שיעלו לנוער הם שחקנים שעומרי גידל ויהיה לו הכי נוח איתם".

לך תעשה לך רב

לאורך תקופתו של הרב יעקב אביטן כחבר מועצת העיר, הוא נהג באופן סיסטמתי להתנגד לתמיכות בקבוצות המשחקות כדורגל בשבת. באופן טבעי, תמיכתו של קסנטיני ברב, נתפסה כתמוהה במקום מסויים וסותרת את היותו יו"ר של קבוצת כדורגל עירונית, שלעיתים נאלצת לקחת חלק במשחקי כדורגל בשבת. "חשבתי טוב על העניין הזה", שופך קסנטיני אור על החלטתו. "הרב באמת התנגד לתמוך בקבוצות שמשחקות בשבת, ויחד איתו עשינו מלחמות כדי שהקבוצה הבוגרת לא תשחק כדורגל בשבת, ואם היא תשחק, אז אנחנו נדאג שזה יהיה בלי מוזיקה ובלי להפריע. לא צריך לדבר פה על הרב אביטן, צריך לדבר על כל הרבנים בעיר, הם צריכים להבין שצריך להיות סטטוס קוו בעיר. יש את הים שזה מקום של גולשים ושל אופנועי ים, ויש את הכדורגל ואת הבריכה העירונית, שצריך לדעת לשמור איתם על סטטוס קוו. לא אנחנו החילונים נבוא להוציא לדתיים את העיניים ולא הם צריכים לבוא ולסגור לנו את העיר. העיר הזו מעורבת, צריך לדעת להסתדר איתה. הוויכוחים שהיו לפני שנתיים, הצלחנו להתגבר על זה, גם מבחינת כל הדתיים שהיו במועצה, וגם אנחנו החילוניים, שידענו לבוא ולעזור לדתיים במועצה".

הרב יעקב אביטן. צילום: דוד לוי

קסנטיני: "הוא איש של שלום". הרב אביטן. צילום: דוד לוי

 

ראשות עיר בידי רב, זו פגיעה תדמיתית קשה לעיר. לא מדובר רק באדם חרדי, אלא ברב מכהן.

"אני יכול להגיד שהשיקול שעשיתי עם הרב אביטן הוא הכי אמיתי ונכון, בגלל הסיטואציה שהעיר נמצאת בה. אני בטוח שמי שיקרא את הכתבה, יודע שהרב הוא איש של שלום ושל חיבור. מה שאנחנו צריכים בשנה ושישה חודשים שנותרו, זה לחבר בין האנשים, לחבר בין הדתיים לחילוניים, בין האשכנזים לספרדים, ולחבר בין כל אלו שהיו ביניהם מלחמות. אין מתאים ממנו, ואם הרב יעשה את זה, זה יהיה פיקוח נפש מבחינתו, ולא רק להיות ראש עיר כדי לסמן וי".

ראש עיר עם צביון דתי טוב או לא טוב להפועל אשקלון?

"אני יכול להגיד שאני לא עושה צעדים בלי לבדוק. ישבתי עם הרב, ושאלתי אותו לגביי הכל. כל מי שדיבר איתי, גם מועמדים אחרים, אמרו שהפועל אשקלון היא בראש מעייניהם של כולם. לא ראיתי חבר מועצה שיש לו בעיה, אפילו שהיו כל מיני הערות, אלו היו הערות לבנות ולא לבוא להרוס".

השאלה אם אלו יהיו תקציבי ענק כפי שאיתמר שמעוני היה נותן.

"אני לא יודע. ואם צריך לקרוא לזה תקציב ענק, אז בליגה א' באמת היה לנו תקציב גבוה, אבל אני חושב שבליגה הלאומית, היה לנו תקציב נורמאלי. אני יכול להגיד שלגביי הרב, אם הוא יזכה, הוא באמת ירצה להיות ראש עיר של כולם ולא של מגזר אחד".

"אף אחד לא נתן לי מתנה, איתמר קיבל נקודות זכות על העבודה שאני עשיתי"

אחרי החתול השחור שעבר ביניכם, אתה ואיתמר שמעוני חזרתם להיות מאוחדים. איך זה שלא תמכת במועמד שלו? לא חששת שהוא יחליף אותך במישהו אחר?

"בשביל להחליף אותי לא היה צריך להתאמץ כל כך הרבה. היה פשוט צריך להגיד לי לא להגיע יותר. אין לי לא שכר, לא רכב, ולא דלק מהפועל אשקלון. הכל התנדבותי. זה היה רק לעשות לי טלפון ולהגיד לי אל תגיע יותר ואני לא אגיע. אני חושב שאני ואיתמר, זה לא העניין אם עבר בינינו חתול שחור או לא, ביום שהייתי אמור להיות סגן ראש העיר והתמודדתי על זה, הוא לא תמך בי. הודעתי באותו יום, שבגלל שהרב תמך בנו, כל מה שהרב יחליט לעשות אנחנו הולכים איתו כגוש אחד. כל הבטחה שנתתי בחיים, עמדתי אחריה, וזו הייתה הבטחה וכולם ידעו את זה, אני הודעתי את זה עוד כשהייתי חבר מועצה, יום אחרי שלא נבחרתי לסגן".

איתן קסנטיני. צילום דוד לוי

קסנטיני בשולחן מועצת העיר. צילום: דוד לוי

 

ובכל זאת, לא זכרת לאיתמר את זה שהוא בא בתחילת הקדנציה שלו ונתן לך מנדט להיות יו"ר הפועל אשקלון.

"אף אחד לא נתן לי מתנה, באתי ועשיתי עבודה בהפועל אשקלון. אם תיקחי את שלוש השנים שלי בהפועל אשקלון ותחשבי את משכורת המינימום, את תביני כמה כסף אני תרמתי בשלוש שנים, יחד עם כל התורמים שאני הבאתי. שלא ישכחו ששנה שעברה 'אלבר' אמרו שאם לא איתן קסנטיני הם לא מוכנים לתרום. עשיתי המון עבודה על הספונסרים, תמיד היו צריכים אותי. לא באתי להיות על קרני המזבח של מישהו, אני באתי לעבוד. בני וקנין בתקופה שלו נתן לי הרבה דברים, אז אפשר להגיד שהוא עשה אותי? אני התמודדתי לבחירות, אני הבאתי 2 מנדטים למועצה, ואני עשיתי עבודה. איתמר לא סתם לקח אותי לקואליציה, הוא רצה שאני אעבוד. עבדתי בשבילו והוא גם קיבל נקודות זכות על העבודה שאני עשיתי. זה היה הדדי, ככה זה בפוליטיקה".

אתה שומר היום טינה לשמעוני?

"לא שומר טינה לאף אחד בחיים, אין דבר כזה. נפגעתי, אז מה? זה פוליטיקה. אני מאחל לו שיסיים את המשפט שלו וינצח אותו, בשביל המשפחה שלו. היום זה משחק אחר, משחק פוליטי. אני עזבתי את הפוליטיקה ויצאתי החוצה. יש לי סיעה אני מקווה שהסיעה תצליח ותעשה מה שהיא חושבת שנכון".

אם עזבת את הפוליטיקה לפני חצי שנה, למה אתה ממשיך לבחוש בה?

"לא בוחש בה, פשוט נתתי הבטחה לרב ואני חייב לקיים אותה. כל דבר שאני יכול לעשות בשביל הרב אביטן אני אעשה אותו. אני חושב שזה יהיה יותר מבורך לעיר מאשר לרב עצמו שיהיה לנו ראש עיר כזה. כולם מפחדים מראש עיר חרדי, אבל תעשי בדיקה ותראי כמה ראשי עיר חרדים יש במדינת ישראל, כולם יודעים איזה רב הוא הרב אביטן, הוא רב של כולם, יודע לפתור בעיות, מייעץ לאנשים, אפילו רוב הרוסים בקהילה של חבר העמים מתייעצים איתו. הוא מאוד ליברלי והוא גם יודע איפה הגבולות".

חלק מהעניין שעזבת את החיים הפוליטיים היה גם כדי לקבל שכר מהכדורגל.

"לא עזבתי את הפוליטיקה כדי לקבל שכר, אמרתי שאני אמשיך עד סוף העונה גם בלי לקבל שכר. בשנה האחרונה והקשה בליגת העל, העדפתי ללכת לשוק העסקי, לעבוד עם ההורים שלי, ככה שאני לא צריך שמישהו ייתן לי, ברוך ה' יש לי הכל והכל בסדר".

אתה מתכוון להתמודד לראשות העירייה ב-2018?

"אני חשבתי שסיימתי עם הפוליטיקה, אבל בגלל שאני רואה מה קורה לעיר, הכל יכול להיות. כל דבר בזמנו".

איתן קסנטיני, דרור אלמלם. צילום דוד לוי

"אם נרד, הכישלון האו של כולנו". קסנטיני ודרור אלמלם. צילום דוד לוי

 

"כל הזמן יש לנו מן ספק שמשהו לא טוב הולך לקרות בהפועל אשקלון"

בכל תחום בו קסנטיני מתעסק ולוקח על עצמו, הוא שואף להגיע לטופ. בטח ובטח כשמדובר בספורט, התחום בו הוא מתמצא אולי יותר מכל דבר אחר. בראיונות קודמים שלו, שיתף קסנטיני כי השאיפה הגדולה שלו היא להיות ביום מן הימים יו"ר ההתאחדות לכדורגל. שנתיים לאחר אותה הצהרה, קסנטיני עדיין טוען כי המטרה נותרה בעינה. "אם אני אמשיך בכדורגל אז כן, זו עדיין אחת מהשאיפות שלי. אני נמצא היום בפורום 18 בהתאחדות לכדורגל, מאוד משפיע על ההחלטות, ואני מקווה מאוד שבסוף גם זה יגיע, רק לא בהתנדבות".

עד מתי איתן קסנטיני יהיה בהפועל אשקלון?

"קודם נסיים את העונה, ונראה אם בכלל הצלחנו לגרום לאיזה עתיד להפועל אשקלון. אני יכול לתת לך כותרת שאנחנו שלוש שנים בהפועל אשקלון, ובחצי שנה האחרונה, כל הזמן יש לנו איזה מן ספק שמשהו לא טוב הולך לקרות. אנחנו כל הזמן מנסים לעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר, אבל אם הפועל אשקלון לא תמשיך בדרך שלה, אז זה כבר לא יהיה באשמתנו".

נראה אותך בכדורגל גם בעונה הבאה?

"אם אני לא אהיה בהפועל אשקלון בעונה הבאה, זה רק אם יקרה משהו חמור, רק אם יחליטו להחזיר את הקבוצה לפרוספר או כל דבר אחר, שלא קשור אלינו כקבוצה. נגמור את העונה הזו ואז נחליט מה אני עושה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר