יגאל גואטה ואיתמר שמעוני. צילום: דוברות העירייה

נהגו של איתמר שמעוני החל לעבוד בהפועל אשקלון

בקבוצה החליטו למנות כאפסנאי הקבוצה את יגאל גואטה ששימש כנהגו הצמוד של ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני, למרות שמשרד מבקר המדינה קבע כי גואטה מונה בעבר בניגוד לתנאי המכרז. האם מדובר במינוי לגיטימי או תפירת ג'ובים?

פורסם בתאריך: 19.1.18 01:03

     

בהפועל אשקלון אשקלון החליטו למנות כאפסנאי הקבוצה את מי שהיה בעברו נהגו הצמוד של ראש העיר המושעה, איתמר שמעוני, יגאל גואטה. המינוי נעשה באופן עצמאי על ידי מנכ"ל הקבוצה, דרור אלמלם, כאשר ראש העיר בפועל תומר גלאם לא היה מודע לכך.

שמו של גואטה עלה בעבר גם בדו"ח מבקר המדינה שבדק מינויים פוליטיים בעיריית אשקלון ופורסם בנובמבר 2016. הליקויים שהתגלו במינויו: למכרז הפומבי לתפקיד הנהג ניגשו 42 מועמדים, ו-27 מהם לא עמדו בתנאי הסף שקבעה העירייה. 15 מועמדים זומנו לוועדת הבחינה שהתכנסה בדצמבר 2013. בוועדה נכח מבקר העירייה ולא נכלל בה נציג ציבור.

גואטה, שהיה פעיל במטה הבחירות של שמעוני, הוזכר בדו"ח מבקר המדינה לאחר שהגיש את בקשתו להשתתף במכרז 21 יום לאחר תום המועד להגשת הבקשות, ובכל זאת בקשתו לא נדחתה והוא זומן לוועדת הבחינה. בסופו של יום הוא זכה בתפקיד. העירייה וגואטה מסרו בתשובותיהם כי המועמד הגיש קורות חיים למכרז במועד, ואת הגשת המסמכים הנוספים השלים במועד מאוחר יותר.

משרד מבקר המדינה העיר לעיריית אשקלון כי הגשת קורות החיים לא באה במקום טופס הבקשה למשרה פנויה. בטופס מופיעים כל הפרטים הנדרשים והוא שנחשב לצורך הגשת המועמדות, לאחר שהמועמד מילא אותו וחתם עליו כנדרש. "יצוין כי בטופס שהיה על המועמד למלא ושהוגש באיחור נכתב במפורש "בקשות שתתקבלנה לאחר המועד האחרון להגשת מועמדות לא תובאנה בחשבון", ולפיכך היה על העירייה שלא לקבל את הבקשה ובוודאי לא להעבירה לטיפול ועדת הבחינה; בכך שעשתה כן פעלה העירייה בניגוד לעקרונות המכרז ופגעה בשוויון בין המתמודדים", כתב המבקר והעיר על כך שנחתם עם גואטה חוזה בכירים למרות שלא מדובר בתפקיד בכיר.

המינוי של גואטה העלה תהיות רבות האם מדובר במינוי לגיטימי, לתפקיד שנחשב זוטר או מינוי של מקורב לראש העיר המושהה, שצילו עדיין מרחף מעל הפועל אשקלון.

את תגובתו של גואטה לא ניתן היה להשיג.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר