איתמר שמעוני עם יובל נעים. יחצ
אוהד שרוף. שמעוני ונעים. צילום יח"צ

לאור השעייתו הצפויה של איתמר שמעוני: הפועל אשקלון לאן?

עד היום נשענה הפועל אשקלון על תקציבים עירוניים, פרי אהדתו של ראש העירייה, איתמר שמעוני, שטיפח והשקיע בקבוצה בחוסר פרופורציה להישגיה. השעייתו הצפויה של שמעוני, מציבה סימן שאלה גדול על המשענת הכלכלית של המועדון המקומי

פורסם בתאריך: 10.2.17 07:47

     

עד היום נשענה קבוצת הכדורגל המקומית על תקציבים עירוניים, פרי אהדתו של ראש העירייה, איתמר שמעוני, שטיפח והשקיע בקבוצה בחוסר פרופורציה להישגיה. השעייתו הצפויה של שמעוני, מציבה סימן שאלה גדול על המשענת הכלכלית של המועדון האשקלוני

כתב האישום הצפוי שהוגש השבוע כנגד ראש העירייה, איתמר שמעוני, לא הצליח בשלב הזה להפתיע את התושבים אך העלה לא מעט תהיות מצידם באשר להתנהלות העתידית של העיר אשקלון. עבור אוהדי הכדורגל, המכה הייתה גדולה פי כמה. הפועל אשקלון, שזוכה לסכומי עתק ונתמכת על ידי העירייה, עשויה למצוא את עצמה בקרוב ללא אמא ואבא. כידוע, מהיום הראשון בו איתמר שמעוני מונה לראש העיר, הוא לקח על עצמו להחזיר את הפועל אשקלון להיות קבוצת הספורט המובילה בעיר. כל זאת לווה בהשקעה חסרת תקדים של עשרות מיליוני שקלים, שכירות של הקבוצה למשך 4 שנים מידיו של פרוספר אזגי וניהול שוטף של בעלי תפקידים מאנשי אמונו של שמעוני.

נכון לעונת המשחקים הנוכחית, אשקלון לא אמורה להינזק כיוון שהזרמת הכספים תימשך כרגיל, למרות הגרעון בקופת המועדון, אך בעתיד הלא רחוק עלולות להיווצר לאשקלון בעיות תקציביות שעשויות להפיל אותה לבור עמוק. לא נגזים אם נאמר, שעבור הפועל, השעייתו המסתמנת של ראש העירייה, היא בגדר טרגדיה ספורטיבית. שמעוני, מלבד היותו ראש עירייה, הוא אוהד מסור של הקבוצה. על פי רשימת המחליפים המסתמנת לתפוס את מקומו של שמעוני, ניתן ללמוד שאף אחד מהם הוא לא בעל זיקה לקבוצה, וכבר למדנו, שכדי לשפוך כל כך הרבה כספים על קבוצת כדורגל, צריך רגש שיניע. העונה הבאה של אשקלון תהיה למעשה עונת השכירות האחרונה בחוזה מול פרוספר אזגי. למרות המשא ומתן וההליך שמתנהל מצד העירייה לרכישת הקבוצה, נראה כי כרגע לפחות הנושא יורד מסדר היום ונמצא לוט בערפל.

איתמר שמעוני עם שחקני הפועל אשקלון. יח"צ

עתיד לוט בערפל. שמעוני עם שחקני הפועל אשקלון. יח"צ

 

בהיעדרו של שמעוני, אם וכאשר, תחילת העונה הבאה צפויה להיות קשה מתמיד. בהתחשב בעובדה שהפועל אשקלון משכה כספים מתקציב 2017, כבר בינואר האחרון, שיועדו לתחילת העונה הבאה, לא ברור כרגע איך היא תתפקד בלי מעורבותו של שמעוני ותפתח את העונה. לא מעט מהקולות השונים ברחבי העיר סבורים כי ההצלחה של הפועל אשקלון בשנתיים האחרונות שימשה כוח פוליטי לראש העירייה, שבאופן טבעי, לא שש למצוא רוכש לקבוצה וייתכן כי העדיף לקחת את הקרדיט לעצמו. בסופו של יום, לאור התרחישים בשנה וחצי האחרונות, שמעוני היה צריך לדאוג להביא רוכש פוטנציאלי כדי להבטיח את עתיד המועדון ביום שאחרי, ובייחוד כיוון שידע שלאורך זמן, עירייה אינה יכולה להחזיק בקבוצת כדורגל. למי שהיה ספק, גם הפירמידה שבנה סביבו שמעוני עלולה להתרסק, בזה אחר זה. היו"ר איתן קסנטיני, המנכ"ל דרור אלמלם, ובראש ובראשונה, המאמן יובל נעים, שזכה לחסינות בלתי מוסברת עד כה, עקב יחסיו הקרובים עם ראש העירייה. במידה וימונה בקרוב ראש עירייה חדש, באופן טבעי, הוא ירצה להכניס למערכת אנשי אמון משלו, כשהשאלה המרכזית תהיה האם ההשקעה הכלכלית תימשך להיות כתמול שלשום או שמא הברז ייסגר. באופן אירוני, בזמן שראש העירייה נמצא בירידה, גם הקבוצה עושה דרכה בבטחה לעבר הליגה הלאומית.

 

 נשארה רק עם המחמאות

ערב משחקה של הפועל אשקלון מול מכבי חיפה, הדיבור ברחוב הספורטיבי היה באיזה הפרש ינצחו הירוקים את קבוצתו של יובל נעים. התחזיות ניבאו רעות עבור הקבוצה הדרומית, אך זו עלתה ביום שני האחרון לכר הדשא באצטדיון 'סלה' והצליחה לשמור על הכבוד שלה ושל אוהדיה. 5,000 צופים משני מחנות האוהדים חזו במשחק, שאמנם הסתיים ב-2:0 לטובת הקבוצה האורחת, אך חשף את יכולותיה של הפועל אשקלון, שלהפתעת כולם עלתה במערך התקפי לראשונה העונה, והייתה טובה יותר מאחת הקבוצות הבכירות בארץ.

איבנצ'יץ' מדלג מעל איולפסון. צילום אורי קריספין

איבנצ'יץ' מדלג מעל איולפסון. צילום: אורי קריספין

 

החלוצים יוסיפ איבנצ'יץ' ודוד מנגה ערכו הופעת בכורה בהרכב הראשון, כשגם המגן השמאלי, אמיר בן שמעון הועדף על פני חיים איצרין, והצליח להוכיח את עצמו. לאור הביקורות שספג יובל נעים בשבועות האחרונים מכל כלי תקשורת אפשרי, המאמן החליט לשנות גישה ולהתחיל ליזום. באימונים שקדמו למשחק, הוא עבד על החלק ההתקפי שלו, וגם במשחק עצמו, חיפש את השער במטרה להבקיע ומיעט להסתגר. "סוף סוף אנחנו רואים כדורגל", אמרו אוהדי הקבוצה במהלך המשחק. "אין לנו בעיה להפסיד, אבל לפחות נעשה את זה כשאנחנו נלחמים ומנסים לכבוש ולא על ידי בונקר מסריח. אם כבר להפסיד אז ככה".

למרות היכולת הטובה והאמיצה, לצערה של אשקלון היא החלה רצף שלילי שני העונה, לאחר שבמהלך העונה לא הצליחה לכבוש שער במשך 640 דקות. הפעם, מדובר במשחק רביעי ברציפות שהיא לא כובשת שער, ובקבוצה מקווים שכבר במשחק הקרוב הם ישכילו לשבור את הנאחס. יובל נעים אמר בסיום המשחק: "אני מאוכזב ומעודד. שיחקנו טוב יותר מאשר במשחקים האחרונים וצריך לקחת בחשבון שזה משחק ראשון עבור כמה שחקנים. הראינו שיש לנו מה להציע בחלק הקדמי. מבחינת התוצאה אני מאוכזב, אבל שיחקנו מול קבוצה טובה. ננסה להשיג נקודות מול קבוצות ברמה שלנו. היינו שווים שער, תמיד חסר לנו החצי סנטימטר הזה. הקהל דחף אותנו ונראינו די טוב. הפנים קדימה, אנחנו שווים הישארות".

איינוגבה מתוסכל בסיום. צילום: אורי קריספין

איינוגבה מתוסכל בסיום. צילום: אורי קריספין

 

 אשקלון מגיעה לטרנר

כשהיא סוחבת יחד עם הפועל תל אביב את כל הליגה על הגב שלה, והיישר מהמקום ה-13 בטבלה, תצא הפועל אשקלון במוצ"ש הקרוב (18:15) לאצטדיון טרנר ותתפלל לנס. הקבוצה של יובל נעים תפגוש את האלופה, הפועל באר שבע, וקשה להאמין שתצליח להוציא נקודות במגרש כל כך קשה ומול הקבוצה הטובה ביותר בליגה.

לשם השוואה, התקציב של הפועל באר שבע נמדד בעשרות מיליוני שקלים, לעומת זה של אשקלון, שלא מכסה אפילו את הצוות המקצועי של המועדון מבירת הנגב. אמנם לא תמיד כסף מדבר על המגרש, אך הבדלי הרמות הם כל כך עצומים, שרק משחק הירואי והיסטורי של אשקלון יביא להפתעת המחזור. יובל נעים אמור לשחק בצורה יותר מבוקרת מאשר במשחק הבית מול מכבי חיפה, ובאופן טבעי להסתגר ברוב שלבי המשחק. המטרה תהיה לעקוץ במתפרצות ולגנוב שער ניצחון. "לא נגיע כדי להתבטל", אמר שחקן בקבוצה. "אמנם באר שבע לא בליגה שלנו אבל אנחנו מגיעים לכל משחק במטרה להצליח וגם יהיה גם הפעם".

כ-200 אוהדים צפויים לעשות את הדרך לבירת הנגב בכדי לתמוך בקבוצה, כשגם הם שואבים עידוד מתצוגת הקבוצה במשחק האחרון ואופטימיים לקראת ההמשך.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר