דלה איינוגבה, הפועל אשקלון, צילום אורי קריספין
בודד בשער. איינוגבה. צילום: אורי קריספין

דלה איינוגבה: "בני יהודה כבר לא מעניינת אותי"

לקראת המשחק האמוציונאלי שלו מול הקבוצה לשעבר שהפכה ליריבה, מדבר השוער של הפועל אשקלון, דלה איינוגבה על הכל: על המאמן יובל נעים ("הוא משתגע כי הוא רוצה לנצח"), על חברים בקבוצה ("כמו משפחה"), על הגעגוע לילדיו ("קשה לי עם המרחק") ועל ההשוואה לאניימה ("אי אפשר להגיד מי יותר טוב")

פורסם בתאריך: 10.3.17 07:35

     

דרכיהם של דלה איינוגבה ווינסנט אניימה הצטלבו רבות בחייהם, כבר לפני 16 שנים הצטרף איינוגבה לקבוצת הכדורגל אניימבה, בתור שוער שני אחרי אניימה ובהמשך החליף אותו כשוער ראשון. איינוגבה המשיך אחריו גם לקבוצת בני יהודה הישראלית, שם החליף אותו בשער, כאשר אניימה עבר להפועל תל אביב. גם לאחר שאניימה התקוטט עם מאמן נבחרת ניגריה, הוכרע כי איינוגבה יחליף אותו ויהיה שוערה הראשון של הנבחרת האפריקאית.

הפעם האחרונה שבה נפגשו השניים, הייתה וירטואלית והתרחשה, דווקא פה באשקלון, כאשר המועדון הודיע על הצטרפותו של אניימה לקבוצה, כאשר מי שהיה על המטוס בדרך לארץ הקודש היה בכלל איינוגבה שדי השתעשע מהטעות, "בטח ששמעתי על זה. זו בדיחה גדולה", אומר השוער האשקלוני כשהוא צוחק ומספר כי הוא ואניימה דווקא די קרובים, "אנחנו חברים טובים, תמיד היינו כאלה. יוצא לנו גם לדבר מידי פעם, וכל אחד מספר על הדברים שלו והקבוצה שלו. אנחנו מכירים מהימים ששיחקנו יחד בנבחרת ניגריה והמשכנו לשמור על קשר טוב".

מי טוב יותר?

"(צוחק) לכל אחד מאיתנו יש את האיכויות שלו, אי אפשר להגיד מי יותר טוב. הכי חשוב שאנחנו מכבדים אחד את השני, הוא שוער נהדר".

דלה איינוגבה, הפועל אשקלון, צילום אורי קריספין

"אני בטוח ב-100% שנישאר בליגה". איינוגבה. צילום: אורי קריספין

 

הניגרי, ששמו המלא הוא במידלה מת'יו איינוגבה, חגג 33 בנובמבר האחרון. במשך תשע עונות הוא בילה בקבוצת בני יהודה והכיר את הכדורגל הישראלי מקרוב. כעת, הוא עבר להתגורר באשקלון, ומסתגל לחיים שאחרי הקבוצה הזהובה, ממנה הספיק להיפרד בטונים צורמים ועל רקע תביעה לפיצויים. השוער המנוסה דחק את השוער האשקלוני, ליאור חדריאן אל ספסל המחליפים בהפועל אשקלון, אך עדיין לא ניתן לומר שהטביע את חותמו בקבוצה. הוא אמנם אחראי על מספר הצלות מרשימות, אך אם נכמת זאת לספיגות, הרי שאיינוגבה ספג את כמות השערים הגדולה העונה בליגת העל, 39 במספר.

כשכתם ירידת ליגה שנייה בקריירה מרחפת מעליו, איינוגבה יפגוש ביום ראשון הקרוב את המועדון ש'זרק' אותו, לקרב תחתית לוהט במיוחד, כזה שהוא הרבה מעבר לשלוש נקודות עבורו. אשקלון, שתרצה לרשום ניצחון אחרי תקופה ארוכה, תנסה לעשות זאת רגע לפני המאבקים בפלייאוף התחתון. איינוגבה מצידו, אולי לא יודה בכך, אך ישמח לנקום בזהובים ולסבך גם אותם במאבקי ההישרדות. בראיון מיוחד ל'כאן דרום' הוא מספר על החיים באשקלון, על המשפחה שהשאיר בניגריה, על המאמן הלא שגרתי, הוא מגלה למה פדרו גלבאן לא הצליח בעיר הדרומית ולמרות הקושי, אפילו הצלחנו להוציא ממנו כמה מילים על בני יהודה.

החיים באשקלון

הפועל אשקלון סידרה לאיינוגבה דירה ברחוב יפה נוף במרינה, רכב צמוד ולמעשה את כל הכלים כדי להצליח. למרות שהשוער נמצא כבר תשע שנים בארץ, הוא לא שולט בשפה העברית והריאיון כולו מתקיים בשפה האנגלית. לשוער הניגרי של המועדון האשקלוני יש סיפור חיים מעניין: נישואיו הראשונים הולידו שלושה ילדים, לאחריהם הגיעו גירושין כואבים. באחת מחופשות המולדת שלו בניגריה, הוא הכיר את סטלה, כיום אשתו השנייה, לה הוא נשוי בשלוש השנים האחרונות. יחד עם זאת, איינוגבה מרגיש בודד בישראל, ללא אף קרוב משפחה. "קשה לי מאוד עם המרחק ועם זה שהמשפחה שלי לא גרה איתי. יש לי חברים בארץ, אבל מבחינת משפחה, כולם נמצאים בניגריה. אשתי מגיעה לבקר אותי לפחות שלוש פעמים בשנה, עכשיו למשל היא נמצאת אצלי בביקור. הילדים שלי גרים בניגריה, כשיש להם חופשות מבית הספר, בעיקר בחגים, הם טסים לישראל לבקר אותי. אני מדבר איתם כל יום, עוקב אחרי הגידול שלהם ושולח להם כסף שיוכלו להתפרנס".

דלה איינוגבה עם ילדיו

"אני מדבר איתם כל יום". איינוגבה עם ילדיו

 

איך הסתגלת לעיר אשקלון?

"אני מאוד אוהב את העיר, התחברתי אליה מהרגע הראשון. אני מסתובב באשקלון ופוגש אנשים נחמדים. זו עיר שקטה עם תושבים מאוד חמים שעוטפים אותך באהבה. מתחם המרינה והקניון הם שני מקומות שאני אוהבת ללכת אליהם. בגדול, אני אוהב מאוד את ישראל, גם אחרי שאפרוש אני ארצה להמשיך לחיות כאן".

"כשהגעתי לאשקלון לא ציפיתי לתנאים כאלו", מספר איינוגבה על תחילת הדרך בכחול. "כולם היו כל כך נחמדים אליי, השחקנים, ההנהלה, המאמן, ממש כמו משפחה. אשקלון נותנת את התנאים להצליח וזה דבר חשוב מאוד".

סיפרת שהתחברת מיד להפועל אשקלון. מי בקבוצה הוא החבר הכי קרוב שלך?

"כולם חברים טובים שלי. גם כששיחקתי בבני יהודה לא יכולתי להצביע על שחקן אחד שהוא החבר הכי טוב שלי בקבוצה. גם פה כל השחקנים כמו משפחה ואני בקשר טוב עם כולם".

בכל הקריירה שלך, יצא לך לפגוש מאמן כמו יובל נעים?

"עברתי הרבה מאוד מאמנים, אבל לדעתי גיא לוזון הוא הכי דומה ליובל נעים. הם אותו הדבר. יובל נעים הוא מאמן שרוצה לראות את הקבוצה שלו מצליחה, רוצה לראות את השחקנים שלו עובדים קשה, הוא משתגע ככה רק כי הוא רוצה לנצח. הוא יכול לצעוק ולהתעצבן עליך ברגע אחד, ואחרי כמה דקות עובר לו והוא יכול גם לצחוק ולהתבדח איתך. הוא חברותי עם כולם, כמו שאמרתי, היום הוא יצעק עליך ומחר הוא ידבר איתך כאילו כלום לא קרה".

אומרים שהוא מאמן הגנתי.

"מאמן הגנתי? למה אומרים את זה? אני לא חושב ככה. אני לא מכיר מאמן שלא רוצה להבקיע. הוא אף פעם לא אמר לנו לשחק אחורה. להפך, הוא רוצה שנלחץ כל הזמן קדימה".

להפועל אשקלון נבעטו תשעה פנדלים העונה, אחד הצלחת לעצור מול הפועל באר שבע, ועוד שניים הדפת לכיוון הלא נכון והכדורים נכנסו. איך אתה מסביר את זה?

"אין מדע מדויק לגביי זה, אתה בעיקר צריך להיות מרוכז. אני מנסה כל בעיטה להיות ממוקד ולנסות לעצור את הכדור בצורה הכי טובה, לפעמים זה הולך יותר טוב ולפעמים פחות, אבל אי אפשר לשים את האצבע למה זה קורה. נגד מכבי חיפה למשל, הכדור פגע בקורה וחזר, אני חושב שלפעמים צריך גם קצת מזל".

יובל נעים, הפועל אשקלון, צילום אורי קריספין

"הוא רוצה שנלחץ כל הזמן קדימה". נעים. צילום: אורי קריספין

 

"בני יהודה לא מעניינת אותי"

בתשע השנים האחרונות היה דלה איינוגבה שם כמעט נרדף לבני יהודה. הוא שיחק איתה בליגה הראשונה, ירד איתה לשנייה והעלה אותה שוב לליגת העל כשבכל אחת מהעונות הוא שיחק כשוער ראשון. בקיץ האחרון הוא קיבל הודעה כי הוא לא נמצא בתכניות של הזהובים לעונה הקרובה, דבר אותו ראה השוער כעלבון. כתוצאה מכך, איינוגבה הגיש תביעה כנגד המועדון על סך של למעלה מ-600 אלף ש"ח, בטענה לפיצויי פיטורין, שכר עבודה, פיצויי הלנה, הפרשות ופיצוי בגין הפרת הוראות דיני עבודה. את המפגש הקודם בין הקבוצות, שהתקיים באצטדיון 'סלה', הוא סיים כשידו על העליונה, עם 0:1 קטן אך מלא משמעות. כעת, הוא נפגש עם קבוצתו הקודמת בפעם השנייה בקריירה, מול הקהל אותו שירת במשך כמעט עשור. "למען האמת הייתי מעדיף לא לדבר על בני יהודה כי באמת שהמשכתי הלאה", הוא אומר. "עברתי לקבוצה אחרת, והדבר היחיד שאני חושב עליו זה איך נגיע לכל משחק מוכנים, איך אשקלון תלחם עבור האוהדים שלה ואיך היא תישאר בליגה. בני יהודה לא מעניינת אותי".

אבל בכל זאת החלטת לתבוע אותה לאחרונה.

"נכון, תבעתי אותם, אבל אני מעדיף לא לדבר על התביעה, זה מטופל על ידי עורך הדין שלי. אני רק יכול לאחל לבני יהודה בהצלחה".

איך לדעתך תהיה קבלת הפנים של אוהדי בני יהודה כלפיך?

"לבני יהודה יש קהל נהדר, חלק מהם הם חברים שלי, ככה שאני מאמין שהם יעשו לי קבלת פנים יפה. אני לא חושב שבכדורגל צריכים להיות אויבים, כדורגל זו אהבה וחברות. אני בא רק ליהנות מהמשחק".

לנצח אותם תהיה נקמה אישית שלך?

"לא, אני ממש לא רואה את זה ככה. מבחינתי לשחק נגד בני יהודה זה כמו לשחק נגד מכבי תל אביב או הפועל באר שבע. אנחנו רוצים לנצח כל קבוצה, אני לא מחפש לנקום בבני יהודה, בא לשחק את המשחק שלי וליהנות. שיחקתי שם הרבה שנים, ואני מחובר לאנשים שם אבל אסור לי לתת לרגשות להשתלט עליי".

שיחקת הרבה שנים עם פדרו גלבאן ואתה נחשב גם לאחד החברים הטובים שלו, איך אתה מסביר את הפריחה המחודשת שלו בבני יהודה ולמה זה בעצם לא עבד באשקלון?

"יכולים לקרות גם דברים כאלה לפעמים. אנחנו כדורגלנים ויודעים שלפעמים דברים שעובדים בקבוצה מסוימת לא תמיד מצליחים במקום אחר. זה הכדורגל, הוא שחקן טוב ואני חושב שהוא עזב בזמן טוב, חבל שהמומנטום באשקלון לא הלך לטובתו. אני חושב שהוא כל כך מזוהה עם בני יהודה, שגם כשהוא היה באשקלון, הכל שייך אותו לשם. הרוח שלו והוא עצמו רצו ללכת לבני יהודה".

הפועל אשקלון, צילום אורי קריספין

"אשקלון נותנת את התנאים להצליח". הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

 

הפנים לפלייאוף

מיד לאחר משחקה של הפועל אשקלון נגד בני יהודה, היא תדע את סדר המשחקים שלה בפלייאוף התחתון. כבר עכשיו ברור שהקבוצה של יובל נעים תארח שלושה משחקים ותצא לארבעה משחקי חוץ, השאלה רק מי מבין קבוצות התחתית יגיעו לאצטדיון 'סלה'. בלי קשר לתוצאה במחזור הקרוב, איינוגבה משוכנע בהישארות של קבוצתו, למרות מצבה הקשה בטבלה.

כמה נקודות לדעתך אשקלון תצטרך לקחת בפלייאוף כדי להבטיח את ההישארות?

"קשה לי להגיד כמה נקודות, אבל אני יכול להגיד שאנחנו רוצים להישאר בליגה ואנחנו נלחם בשביל זה. אנחנו צריכים לצבור כמה שיותר נקודות כדי שזה יקרה. יש לנו קבוצה טובה שרק צריכה קצת יותר מזל כדי לעשות את זה".

תנסה להעריך לי באחוזים את הסיכוי לשרוד.

"לפני שהתחלנו את העונה הזאת, אנשים לא נתנו לאשקלון סיכוי בכלל לשרוד. אמרו עלינו שאנחנו היורדת הבטוחה, כולם הספידו אותנו. היום? אני בטוח ב-100% שנשאר בליגה".

מסר לאוהדים?

"אני רוצה להודות לכל האנשים באשקלון, ואני רוצה לקרוא לאוהדים להגיע ולתמוך בנו במאבקים האחרונים שלנו, כדי שנשאר בליגה. האוהדים מאוד חשובים לנו ורק איתם נצליח לעשות את הבלתי יאומן".

כמה שנים עוד נראה את דלה איינוגבה במגרשים?

"אני אשחק עד שהגוף שלי לא ירצה לשחק. אני אוהב את המשחק, ורוצה להמשיך כמה שיותר. אם זה יהיה באשקלון? קודם שנשאר בליגה ואז נראה מה יהיה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר