הרצאתה של תלמידת אורט צור ברק
הרצאתה של תלמידת אורט צור ברק

"אוטיסט זה לא קללה": הרצאתה המרתקת של תלמידת אורט צור ברק

שתי הרצאות מרתקות הועברו בביה"ס אורט צור ברק במסגרת שבוע קבלת השונה. ההרצאות עסקו באוטיזם ובניוון שרירים וחידדו לתלמידים את החשיבות בקבלת אלו השונים מהם

פורסם בתאריך: 5.4.24 10:35

     

בביה"ס אורט צור ברק התקיים 'שבוע קבלת השונה' במהלכו הועברו הרצאות מעוררות השראה שעסקו בניוון שרירים ובאוטיזם. התלמידים שהקשיבו להרצאות ישבו קשובים ומרותקים, השתתפו ושאלו שאלות.

 

את ההרצאה על ניוון שרירים העביר המפיק אסף שאול, שסיפר את סיפורו האישי כמטפל של עמי אנקלביץ' ז"ל, שסבל מניוון שרירים מתקדם. אסף צילם ביחד עם שותפו דני מנקין סרט דוקומנטרי על מסעו של עמי למצוא את הרופא בארה"ב – דוקטור קורדובה שאמר לאימו שהוא יחיה לכל המאוחר עד גיל 6. עמי שקל 18 קילוגרם והיה משותק בכל חלקי גופו למעט באחת מאצבעות ידיו, איתה עבד ויצר סרטי אנימציה בתלת מימד. הוא נפטר בשנת 2009 בגיל 41. אסף הקרין לתלמידים את הסרט "18 קילו של אהבה" וסיפר לתלמידים על תפקידו כמטפל של עמי ז"ל.

הרצאתו של אסף שאול על ניוון שרירים

הרצאתו של אסף שאול על ניוון שרירים

את ההרצאה השנייה העבירה נגה, תלמידת כיתה יב' בביה"ס, הנמצאת על הרצף האוטיסטי. נגה שיתפה את התלמידים בסיפורה האישי כאוטיסטית, הסבירה מהו אוטיזם והעבירה מסר חד וברור "אוטיסט זאת לא קללה". התלמידים הקשיבו לנגה ושאלו שאלות ואף הודו לה בסיום ההרצאה.

הרצאתה של נגה על אוטיזם

הרצאתה של נגה על אוטיזם

"שבוע קבלת השונה הוא שבוע מיוחד וחשוב מאוד בבית הספר בו אנו מעבירים לתלמידים את המסר שמתכתב עם ערכי בית הספר כי חשוב לקבל את השונה מאיתנו", אמרה מנהלת בית הספר סיגל כהן. "שתי ההרצאות היו מרתקות מלמדות ומעניינות ואני מודה לאסף וכמובן גאה בנוגה שלנו על השיתוף המרתק".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר