ליאור איובי. צילום: שרון גבאי
ליאור איובי. צילום: שרון גבאי

"תושבי שפיר רוצים לראות שינוי": ליאור איובי מספר על החזון והתוכניות לקידום המועצה

אחרי 25 שנה בחיל האוויר ועם עבודה במכון ויצמן, מסתער סא"ל במיל' ליאור איובי על ראשות מועצה אזורית שפיר. בריאיון מיוחד הוא מספר מדוע החליט להתמודד, מה הוא שומע מהתושבים ומה החזון שלו

פורסם בתאריך: 28.9.23 12:41

     

הבחירות המוניציפליות מתקרבות והזירה במועצה האזורית שפיר מתחממת אף היא. מי שקורא תיגר על הנהגת המועצה הנוכחית ומתמודד לראשותה הוא סא"ל במיל' ליאור איובי, בן מושב זרחיה.

שנים ארוכות שירת איובי בתפקידים שונים בחיל האוויר והוביל פרויקטי ענק כמו הקמת מערך התקשוב של בסיס נבטים החדש והקמת רשת התקשורת של מערך 'כיפת ברזל'. בשנתיים האחרונות הוא עובד ושותף בפרויקט לאומי ב"מכון ויצמן" כמוביל הקמת מרכז בקרה מדעי לפרויקט לווייני פורץ דרך בתחום האסטרופיזיקה בשיתוף משרד המדע ו-NASA.

התהיה הראשונה היא כמובן למה לו פוליטיקה אחת והוא מסביר: "העניין הוא לא הפוליטיקה. 25 שנה שירתתי על מדים, הובלתי חיילים רבים וניהלתי תהליכים גדולים. גם לאחר השירות ממשיך לעסוק בפרויקטים בעלי חשיבות לאומית. ההתמודדות למועצה היא בסך הכל המשך ישיר של הדרך, ביטוי לרצון לשרת ולהוביל. רק הפעם בבית, בשפיר, במקום בו התחנכתי ובו היום אנו מגדלים את ילדינו. בעיני, אין טבעי מזה".

איובי, בן 47, נולד וגדל במושב זרחיה להורים בעלי משק חקלאי שגידלו פרחים ואפרסקים. נשוי לאבישג ואב ל-3 בנות, בן בכור ל-4 אחים ואחיות. הוא התחנך בבתי הספר של המועצה האזורית שפיר, יסודי וחטיבה שפיר ולאחר מכן בישיבת "אור עציון".

הוא מספר כי הוא מסתובב במועצה ושומע מהתושבים מה בדיוק מפריע להם, "כמובן שיש הרבה תחומים שמעסיקים את התושבים במועצה", הוא אומר, "לצעירים אין אפשרות להישאר במועצה, אין מספיק הרחבות, סיוע לעסקים קטנים, תשתיות לפעילות הגיל השלישי ותנועות הנוער והמשפחות הצעירות מתמודדות עם בעיות קשות בחינוך לגיל הרך. העומס הרב על המסגרות שוחק את הצוותים. הנערים שלנו שנאלצים לנסוע בכל בוקר למועצות אחרות כי אין פה בית ספר תיכון. יש גם בעיות שנוגעות לכולם כמו האיום על מרקם החיים הכפרי".

ליאור איובי נואם

ליאור איובי נואם

מה זאת אומרת 'איום על מרקם החיים הכפרי'?
"מושבים הם לא ערים, אך כבר היום כבישים במועצה הפכו לעורקי תחבורה עמוסים עם תנועת רכבים בלתי פוסקת, המייצרת סכנות בטיחות, רעש ועומס רב. בנוסף, ישנן תכניות לבניית מגדלים בתחומי המועצה, דבר שישפיע לרעה על האופי של הישובים ועל צביון המועצה".

נשמע שבסך הכל מדובר בבעיות טכניות.
"כאן שורש הבעיה, כשאתה מסתכל על כל נושא בנפרד, נדמה לך שמדובר בבעיה טכנית בלבד – להוסיף עוד כיתה, לסלול עוד שביל, לדאוג לעוד אישור בנייה. אבל כאשר עולים בגובה ומביטים בתמונה הגדולה, מבינים שאין אסטרטגיה, אין תכנון קדימה, אין חזון ומחשבה על העתיד. אין לנו היום בשפיר תכנית סדורה שלא רק תתמודד עם הבעיות שציינתי אלא שתדע להביא בחשבון את האתגרים של שפיר שנים קדימה. לכן פרסמתי את חזון 'שפיר 2030'".

למה דווקא אתה?
"תראה, דיברת קודם על פוליטיקה, אני לא מגיע ממקום של הבטחות גדולות ודילים. אני איש של אנשים, של תכניות עבודה יסודיות. אני מאמין בתהליכים ארוכי טווח, זה מה שאני עושה כל חיי. גם במהלך השירות חייתי את הקהילה בשפיר, אני מבין את האנשים וקשוב לקולות שעולים מהתושבים אבל מעל הכל אני יודע להציב חזון, לסמן מטרה ולהגיע אליה, לא בסיסמאות, אלא בעבודה קשה ויסודית".

בכל זאת, ניהול מועצה זה לא עסק פשוט, אתה מאמין שאתה מוכן לאתגר מהסוג הזה?
"בחיי עד כה הובלתי פרוייקטי ענק, עם תקציבים של עשרות רבות של מליוני שקלים ומליוני דולרים עם מאות אנשים ששירתו תחתיי ובלוחות זמנים מאתגרים. אני בטוח שהובלת המועצה תזמן אתגרים חדשים אבל הדרך להתמודדות איתם ברורה לי – לימוד מעמיק לקבלה של תמונת המצב המלאה ובחירה בחלופות שנותנות מענה לטווח הארוך. אני מאמין ביכולת שלי לבנות סביבי צוות איכותי עם עובדים מסורים ולהוביל את התהליכים שהמועצה הזו צריכה".

דיברת פה על עתיד, מה החזון שלך למועצה?
"כמו שכבר הבנתי, אצלי תכניות הן לא רק בדמיון, כתבתי תכנית מלאה לכל תחומי החיים – 'שפיר 2030'. בין היתר אפעל לפתיחה של תיכון במועצה, אגדיל את כמות המסגרות החינוכיות ומספר תקני העובדים במערכת. אנחנו נבנה הרחבות שיאפשרו עתיד לדור הבא, ונסלול כבישים מחברים בנקודות מפתח שימנעו את הפגיעה באורך החיים. אנחנו נחזק ונסיר חסמים בירוקרטיים מעסקים קטנים כאן במועצה, נעזור להם. נטפח תשתיות תיירות במועצה כמו סלילת שבילי האופניים שיתחברו יחד למסלול 'סובב שפיר' בשיתוף קק"ל ותאמין לי, אלו תוכניות רק על קצה המזלג, כשאכנס בעזרת ה' למשרד ראש המועצה אתה תראה שהבטחות שלי הן לא רק הבטחות".

ליאור איובי בחוג בית

ליאור איובי בחוג בית

מה אתה שומע מהתושבים?
"תושבי שפיר רוצים לראות שינוי. הם מחפשים מישהו שידע להציג חזון, להתוות דרך ולהגשים. הצעירים שרוצים לראות פה עתיד, המשפחות שרוצות חינוך טוב לילדים, המבוגרים שרוצים חיי קהילה טובים. אני מאמין בתושבים של שפיר שידעו לבחור נכון, לבחור בעתיד. כבר עכשיו ברוך ה' הסחף שמורגש בשטח הוא מדהים. רק בימים האחרונים הודיעו הנציגים של היישובים הגדולים במועצה, מרכז שפירא ואבן שמואל, על תמיכתם בי. ואני יכול לגלות לך סוד, זו ממש רק ההתחלה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר