הרצאתו של ניצול השואה דב סקג'יו באורט צור ברק
הרצאתו של ניצול השואה דב סקג'יו באורט צור ברק

מקור ראשון: סיפורו של שורד שואה בן 90 באורט צור ברק

דב סקג'יו, שורד שואה בן 90 הגיע לספר את סיפורו לצוות המורים והתלמידים בבית הספר התיכון אורט צור ברק. מנהלת בה"ס: "בזכות דב ושכמותו, אנחנו חיים היום בגאווה בארץ ישראל ומבטיחים שלעולם לא עוד"

פורסם בתאריך: 20.4.23 23:02

     

תלמידי אורט צור ברק שמעו ממקור ראשון את סיפורו של דב סקג'יו, שורד שואה בן 90. דב הגיע לאורט צור ברק השבוע, וסיפר לתלמידים את סיפור הישרדותו בשואה, ועל חייו במדינת ישראל.

דב נולד ברומניה, למשפחה בת 10 נפשות. כשהיה בן 6 החלה מלחמת העולם השניה. דב ואחיו הופרדו מהוריהם, הוא הועבר למחנה ריכוז, שם נאלץ לדאוג לעצמו בתנאים קשים, והצליח לשרוד את המלחמה בזכות כוח נפשי ופיזי.

בתום המלחמה הוא עשה הכל כדי ללמוד בבית הספר, הצטרף לתנועת הנוער כדי לעלות ל'פלסטינה'. הוא עלה עם הוריו לארץ תמורת כל רכושם. הם שוכנו במעברה, וחיו בתנאים קשים. בשנת 1954 הוא קיבל צו גיוס, למרות שלא היה כשיר לגיוס בגלל שהיה פגוע נפשית, התעקש וגויס לשנתיים וחצי.

דב סקג'יו מקבל תעודת הוקרה

דב סקג'יו מקבל תעודת הוקרה

בשנת 1964 הקים חברת הובלות שעבדה בן השאר עם משרד הביטחון. שנה לאחר מכן התחתן והביא לעולם ארבעה ילדים. כיום יש לו שני נכדים כאשר הנכדה משרתת כקצינה בצה"ל. דב רואה בבני משפחתו כניצחון אישי.

לפני כ-11 שנה בגיל 79 נערכה לו חגיגת בר מצווה בכותל המערבי בירושלים, מאחר ובגיל המצוות שלו הוא היה במחנה ריכוז. הוא סיפר שהוא גאה להיות ישראלי ולחיות בארץ ישראל.

במהלך ההרצאה שאלו הצוות והתלמידים שאלות, ונערכה שיחה חשובה. בתום ההרצאה הוענקה לדב תעודת הוקרה מטעם בית הספר.

"בשם בית הספר אני שמחה ונרגשת לארח את דב ומודה לו בכל לבי על השיתוף המרגש", אמרה מנהלת בית הספר, סיגל כהן. "אי אפשר שלא להפריז בחשיבות הזיכרון שמגיע לתלמידים ממקור ראשון, ומבטיח את העובדה שלעולם נזכור ולא נשכח את הזוועות. בזכות דב ושכמותו, אנחנו חיים היום בגאווה בארץ ישראל ומבטיחים שלעולם לא עוד".

הרצאתו של ניצול השואה דב סקג'יו באורט צור ברק

הרצאתו של ניצול השואה דב סקג'יו באורט צור ברק


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר