שורדת השואה, אסתר רמיאל זלינגר
שורדת השואה, אסתר רמיאל זלינגר

"זיכרון בסלון זוהי חובה מוסרית לדור ניצולי השואה"

יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ט: “במרכז היום, "עמל ומעבר אבן שמואל", ערכו "זיכרון בסלון" עם שורדת השואה אסתר רמיאל זלינגר שריגשה את כולם

פורסם בתאריך: 2.5.19 17:38

     

אמש נערכו מאות אירועי "זיכרון בסלון" ברחבי הארץ. אחד האירועים הללו התקיים במרכז היום – "עמל ומעבר" שבישוב אבן שמואל שבמועצה האזורית שפיר. במסגרת האירוע המתקיים זו השנה השלישית, מחברים בין שורדי השואה וסיפוריהם לבין הדור הצעיר המקומי. כך השנה, מי ששמעו את סיפרה של שורדת השואה, אסתר רמיאל זלינגר, מקיבוץ עין צורים היו תלמידות האולפנה המקומית יחד עם חברי מרכז היום לקשיש.

אסתר רמיאל זלינגר עם תלמידות האולפנה ואנשי המרכז

אסתר רמיאל זלינגר עם תלמידות האולפנה ואנשי המרכז

רמיאל זלינגר, בת ה-80, גורשה שהייתה בת שנתיים יחד עם משפחתה מהעיר בלרוס. למזלה, משפחה נוצרית מקומית, הצליחה להעביר אותה מעל גדרות התיל של הגטו ובכך להציל את חייה. המשפחה גידלה אותה עד גיל 8 ומיד לאחר מלחמת העולם השנייה עלתה ארצה דרך עליית הנוער. לפני כעשור, נפגשה רמיאל זלינגר לראשונה עם אם המשפחה שהצילה אותה והוענק לה אות חסידת אומות העולם על ידי יד ושם. בסיפורה המרגש הצליחה שורדת השואה, להעביר לנוכחים מסר של אופטימיות שעל אף הקשיים – יש לבחור תמיד בחיים.

מיכל שומרון מנהלת מרכז היום יחד עם אסתר

מיכל שומרון מנהלת מרכז היום מעניקה את תעודת ההוקרה לרמיאל זלינגר

"בעיני זוהי חובה מוסרית לדור ניצולי השואה ובוני המדינה", אמרה מיכל שומרון, מנהלת המרכז, "זו זכות מאוד גדולה להעביר את המסר דווקא של הגבורה בשואה לדורות הבאים. השורדת אסתר רמיאל זלינגר וסיפורה המצמרר והמרגש לא השאירו עין אחת יבשה וכל הנוכחים – הקשישים והצעירים כאחד – גמעו בשקיקה את סיפורה המופלא ומעורר הגאווה. בסיומה של העדות קיימנו דיון בין המשתתפים על מקומה של התקווה בתקומת עם ישראל לאחר זוועות השואה ומתוך זה מה משמעותה של התקווה לאחר משבר אישי. הרציונל מאחורי הדיון היה לתת כוח לקשישים שחוו ועדיין חווים משברים רבים בחייהם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר