הרב יוסף אביאור על רקע התאונה. צילום: תומר אפלבאום, דוברות כב"ה
הרב יוסף אביאור על רקע התאונה. צילום: תומר אפלבאום, דוברות כב"ה

ההרוג בתאונה בצומת הודיה: הרב יוסף אביאור ז"ל

הרב אביאור, תושב מרכז שפירא, היה ידוע כמומחה לגיורים וכחבר בית הדין לגיורים. "אנו כואבים את האבדן הקשה", כתב ראש המועצה האזורית שפיר

פורסם בתאריך: 6.2.19 17:55

     

אבל כבד ירד על היישוב מרכז שפירא ועל הציונות הדתית בכלל עם היוודע זהותו של ההרוג הבוקר בתאונת הדרכים – הרב יוסף אביאור ז"ל. הרב אביאור היה ידוע כמי שהיה חבר בבית הדין לגיורים לצד הרב חיים דרוקמן וכמומחה הלכתי לענייני גיור, כמו כן היה רב מחנך בישיבת "אור עציון". הלוויתו תתקיים מחר יום ה' 7/2/19 בשעה 15:00, מבית הכנסת במרכז שפירא לבית העלמין במשואות יצחק.

בתאונה שהתרחשה הבוקר נהג הרב לבדו והתנגש בעמוד תאורה, "מדובר בתאונה עצמית שבה רכב התנגש בעוצמה בעמוד תאורה ונהג הרכב נלכד. עוצמת הפגיעה גרמה לחילוץ להפוך מורכב יותר ובו בזמן שהלכוד מקבל סיוע רפואי" סיפר מפקד האירוע מטעם שירותי ההצלה, להב אילן עזרן "מיד לאחר החילוץ הוא פונה מהמקום במצב קשה".

הרכב שהתנגש בעמוד. צילום: דוברות כב"ה דרום

הרכב שהתנגש בעמוד. צילום: דוברות כב"ה דרום

פראמדיק מד"א מתן דהן: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד, נהג הרכב, גבר כבן 82 נלכד במושב הנהג כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות של הכיבוי. תוך כדי הטיפול הרפואי בשטח מצבו של הפצוע הדרדר והוא פונה במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים".

הרב יוסף אביאור ז"ל. באדיבות המשפחה

אלא שבדרך לבית החולים מת הרב מפצעיו הקשים. ראש המועצה האזורית שפיר, אדיר נעמן כתב עליו: "הרב אביאור ז"ל היה מעמודי התווך הרוחניים של המועצה, שימש עד לאחרונה כאב בית הדין ומנהל המכון לגיור שעל יד ישיבת 'אור עציון', היה בקי בהלכה ובשאלות ותשובות, גייר והשיא זוגות רבים, ואף השקיע רבות בתחומים אלו. בתקופה האחרונה שוחחנו ארוכות כל שבת. מדובר באישיות מיוחדת, שהיה בקיא בעבר, חי את ההווה ורואה את העתיד. אנו כואבים את האבדן הקשה ומוסרים תנחומים כנים למשפחה היקרה. מי ייתן שלא תדעו עוד צער".

תלמידו, המשורר אליעז כהן ספד לו וכתב: "זכיתי ללמוד תורה עמוקה ומתוקה מדבש מהרב אביאור, שכשמו כן הוא, הוסיף הרבה אור בעולם. גם מסודותיו של רבו המובהק, "הרב הנזיר", רבי דוד כהן זצ"ל. הרב אביאור היה ענוותן ואיש נחבא אל הכלים, ויחד עם זאת לא היסס לעמוס על שכמו, יחד עם רעו הטוב, הרב חיים דרוקמן, את אחת ממשימות-דורנו: הגיור למאות אלפי העולים שהגיעו לכאן בחסדי-ה' מבריה"מ לשעבר, ומיתר ארצות, ושימש עדיין ואב בית הדין המיוחד לדיור, ואח"כ במינהל הגיור הממלכתי. הרב יוסף המתוק, אני חושב שידעת כמה אהבתי אותך, אבל הנה אני כותב כאן שוב: אהבתי אותך מאד-מאד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר