שפיר: מוקירים את פצועי צה"ל תושבי המועצה

בני נוער מהמועצה נפגשו עם פצועי צה"ל באגף השיקום בתל השומר, וביום חמישי התקיים ערב הוקרה לפצועי צה"ל תושבי המועצה

פורסם בתאריך: 20.12.17 11:41

     

במסגרת יום ההוקרה לפצועי צה"ל נערכו בשבוע שעבר שתי פעולות של מחלקת הנוער של המועצה אזורית שפיר, ומחלקת התרבות של מתנ"ס שפיר. ביום שני יצאו חברי מועצת הנוער לאגף השיקום בתל השומר, שם הכירו פצועי צה"ל, שוחחו עמם, האזינו לסיפורם ושימחו את הפצועים.

ביום חמישי התקיים ערב הוקרה לפצועי צה"ל תושבי המועצה האזורית שפיר. באירוע, שהתקיים ב'אבן שמואל', השתתפו מאות בני נוער ותושבי המועצה.

במהלך הערב הוענקו תעודות הוקרה לפצועי המועצה: ציון בוסקילה תושב מרכז שפירא, שנפצע כשעלה על מוקש בסיני, במלחמת יום הכיפורים, ויעקב גאל דור, מוותיקי המועצה, שנפצע בעת שירותו הסדיר בחיל השריון ויהונתן זנתון שנפצע אף הוא במהלך שירותו. בוסקילה שיתף את הנוכחים בסיפורו האישי, כיצד נפצע, איך התמודד עם הפציעה במהלך השנים, ועל הניצחון האישי שלו, כאשר נישא והביא לעולם ילדים. עוד הוא ציין כי הוא מעריך מאוד את העובדה שבני הנוער זוכרים את הפצועים ולא שוכחים אותם.

ראש המועצה, אשר אברג'ל, ציטט את משפטו הידוע של יגאל אלון, שהיה מפקד הפלמ"ח ומראשי צה"ל: "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". אברג'ל פנה לבני הנוער ואמר להם כי אין זה מובן מאליו שאנו נמצאים כאן במדינת ישראל. "עלינו לזכור את מי שנפצע והגן בגופו על המדינה שלנו. בזכותכם אנו נמצאים כאן היום".

זיו שילון

בהמשך הערב התקיימה שיחה עם סרן זיו שילון, מפקד הפלוגה מגבעתי, שנפצע קשה באוקטובר 2012 בהתפוצצות מטען על גבול רצועת עזה. ידו השמאלית נקטעה, הימנית חדלה לתפקד, והוא נזקק לחודשי אשפוז ארוכים ולטיפולים רפואיים כואבים. תמונתו של שילון צרובה בתודעה הישראלית, כאשר היה בדרכו אל בית החולים סימן וי של ניצחון. שילון שיתף את הנוכחים בסיפור הפציעה האישי שלו, השיקום הארוך והבחירה בחיים, כאשר נישא לאהובת נעוריו והקים עמה משפחה.

ישראל דהן, רכז הנוער של מתנ"ס שפיר: "מדהים לראות שהדור של היום הוא מיוחד וערכי, הם מעריכים אנשים גיבורים כאלו. גם בתל השומר אלו התחושות שאנחנו יוצאים איתן".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר