ישיבת 'אור עציון' מובילה בגיוס המשמעותי לצה"ל

במועצה האזורית שפיר גאים: על פי הנתונים בקרב בוגרי הישיבה התיכונית הותיקה במרכז שפירא שיעור הגיוס עומד על 98.6%, מהם 80.9% לתפקידי לחימה, מהגבוהים בכל בתי הספר בארץ

פורסם בתאריך: 7.12.17 17:50

     

אגף כוח אדם בצה"ל חשף השבוע את נתוני הגיוס המעודכנים בהם גם רשימת בתי הספר בהם שיעור הגיוס הוא הגבוה ביותר בארץ. ישיבת 'אור עציון' שבמועצה אזורית שפיר, התברגה בראש רשימת בתי הספר המובילים בארץ, והיא עומדת במקום החמישי מתוך כל בתי הספר בארץ. בשיעור הגיוס לצה"ל עומדים נתוני הישיבה על 98.6%, מהם 80.9% לתפקידי לחימה, אחד מכל שישה חיילים עובר מסלול קצונה. על פי הנתונים, בתי הספר הדתיים מצטיינים בין התיכונים.

הנתונים שהוצגו מתבססים על ילידי שנתון 1996 שמרביתם התגייסו ב-2014 ומשתחררים השנה. הציון המשוקלל על פיו נקבע הדירוג מורכב משיעור הגיוס (50%), שיעור המיצוי לקצונה (25%) ושיעור המיצוי למערך הלחימה בקרב גברים (25%).

הישיבה התיכונית 'אור עציון' הוקמה בשנת 1960 על ידי המועצה האזורית 'שפיר', אחד המסלולים המבוקשים של הישיבה הוא הפנימייה הצבאית, שהוקמה בשנת תשל"ז (1977) על ידי הרב חיים דרוקמן, והיא חלק ממוסדות החינוך במועצה האזורית. עוד ידעו השבוע במועצה לספר כי למעלה מ-90 אחוז מבוגרי הישיבה לדורותיה מתגייסים לשירות קרבי, למעלה מ-40 אחוז מהבוגרים עוברים מסלול קצונה. כיום, בשירות קבע יש תת-אלוף אחד, שמונה אלופי משנה ועשרות סגני אלופים, בוגרי הפנימייה הצבאית. בכל שנה לומדים במסלול הפנימייה הצבאית כ-150 תלמידים.

"מערכת החינוך במועצה מכשירה את בוגריה לתרומה למדינה ושירות משמעותי בצה"ל" אמר ראש המועצה, אשר אברג'ל "אמר עם קבלת הנתונים: אנו משקיעים משאבים רבים בקיום פעילויות ערכיות והכנת בני הנוער לשירות ולהתמודדות עם אתגרי המאה ה-21 ברמה האקדמית, המנטלית והביצועית. מידי שנה, כאשר נחשפים הנתונים, הלב מתרחב והחזה מתמלא גאווה נוכח הנוער הנפלא שגדל כאן".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר