עניין עם פועלי בניין. צילום: אלירם משה

ארגון קבלני אשקלון: ב-2019 צפויה עלייה משמעותית במחירי הדיור

בשנה הקרובה שכר הדירה צפוי להתייקר ב-4%; לדברי דוד רוזנר יו"ר הארגון "אנחנו רואים שרוכשי הדירות מתחילים לצנן את התלהבותם ממחיר למשתכן. הם לא מוכנים להמתין עד אין קץ לדירה ובינתיים לשלם אלפי שקלים לשכר דירה שרק הולך ומתייקר"

פורסם בתאריך: 22.5.18 10:22

     

שכונת אגמים כבר קורמת עור וגידים, תנופת בניה בצפון העיר וגם עבודות התשתית להקמת שכונת עיר היין החלו, אבל האם מחירי הדירות באשקלון בדרך לזינוק נוסף?

על פי תחזית כלכלית של חברת BDO שנערכה עבור התאחדות בוני הארץ, בשנה הבאה, שנת 2019 צפויה עלייה משמעותית במחירי הדיור. לפי התחזית שהוצגה על ידי אליאב בן שמעון, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, שנת 2018 תסתיים ביציבות יחסית במחירי הדירות. עם זאת, שכר הדירה צפוי לעלות ב-4% בכל הארץ וגם באשקלון.

וילה בבניה. צילום: הראל מעוז משה

להערכות יש הסבר: בשנת 2019 מחירי הדירות צפויים לעלות בצורה חדה בין היתר בשל הדעיכה שצפויה במספר ההגרלות של מחיר למשתכן בשילוב המשך התייקרות הקרקעות הפרטיות. על פי הניתוח הזה, בשנים האחרונות פועלים בשוק הדיור כוחות מנוגדים: כוחות התומכים בירידת מחירים הם הגרלות מחיר למשתכן; ירידה בהיקף רכישות המשקיעים; עלייה בהיצע הדירות כתוצאה מגידול בגמר הבנייה ועלייה צפויה בריבית בנק ישראל שתייקר את המשכנתאות.

שר האוצר, משה כחלון מקדם את תכנית מחיר למשתכן. צילום: חיים מלכה

אלא שמנגד פועלים גם כוחות שמעודדים עלייה במחירי הדירות. נכון לעכשיו באזורי ביקוש במרכז הארץ יש רק כמה אלפי יחידות דיור במכרזי מחיר למשתכן. בנוסף, בהתאחדות מעריכים כי במרוצת הזמן זוכי מחיר למשתכן יחזרו לשוק, זאת כשיבינו כי ערכה הכלכלי של ההנחה במסגרת התוכנית נמוך בהרבה מהמוצהר.

"אנחנו רואים שרוכשי הדירות מתחילים לצנן את התלהבותם ממחיר למשתכן" מסר השבוע יו"ר ארגון קבלני אשקלון, דוד רוזנר "הזוגות הצעירים לא מוכנים להמתין עד אין קץ לדירה ובינתיים לשלם אלפי שקלים מידי חודש לשכר דירה שרק הולך ומתייקר. בנוסף, הם מבינים שזכייה במחיר למשתכן הוא לא זכייה בפיס וכולל הגבלות רבות החל מאיסור לעשות שינויי דיירים ועד האיסור למכור את הדירה במשך מספר שנים".

דוד רוזנר. צילום: אלכס שטארק

התייקרות הדיוק בשנה הבא תיגרם גם מהביקוש הטבעי לדיור שימשיך להתקיים לעומת גמר הבנייה שישאר עדיין נמוך מכמות הזוגות המתחתנים ומחפשים להקים את התא המשפחתי החדש בבית משלהם. עוד מציינים בבוני הארץ נוסף את חומרי הבניה והציוד שהתייקרו בחודשים האחרונים בין היתר בשל עלייה במחירי הברזל שגורמים לעלייה במחירי הביצוע.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר