רועי צאיג. צילום: פבל
רועי צאיג. צילום: פבל

איך גורמים לתלמיד להצליח? רועי צאיג בטור מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים

"איך תלמיד שלא מוכן לגשת למבחן כי חושש שיכשל, מקבל בסוף 90? הכל עניין של ביטחון ואמונה. מחנכים ומורים המרצים לבני נוער - זה התפקיד שלנו לתת להם את הביטחון הזה, ובכמויות. הציונים הטובים כבר יגיעו". רועי צאיג, בעל משרד יחסי הציבור "צאיג תקשורת" ומרצה לבני נוער, בטור מיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 1.9.23 01:18

     

לפני כמה שנים טובות בשיעור שהעברתי לבני נוער, התקיים מבחן סוף שנה. כל התלמידים התכוננו בהתרגשות לקראת אותו מבחן, הם דיברו ביניהם, בחנו את הידיעות האחד של השני, והיו כאלו שעד השנייה האחרונה עוד ניסו להרוויח מעבר מהיר על החומר. באותו שלב ניגש אלי אחד התלמידים, ואמר לי, "המורה, אני לא עושה את המבחן". שאלתי אותו למה? "ככה", הוא ענה לי. "אני לא יודע את החומר, אין סיכוי שאני אעבור אותו, אז בשביל מה לעשות?", הוא שאל. מיהרתי לענות לו, "שב ותעשה את המבחן. אתה יודע. היית פה כל השנה, הקשבת בשיעור, גם אם לא למדת יותר מדי אתה תעבור האמן לי".

 

הוא התעקש, "לא המורה תן לי לצאת אני לא עושה". באותה שניה החלטתי שאני אהיה עקשן יותר ממנו, "שב אתה עושה את המבחן. אם אתה רוצה לצאת מהכיתה תצטרך להזיז אותי", לקחתי הימור מחושב. ידעתי שבאותו שלב הוא יתיישב ויעשה את המבחן והמטרה שלי תושג. רציתי להעצים אותו, לתת לו ביטחון, הייתי בטוח שהוא יצליח במבחן ולא יקבל ציון נמוך כמו שהוא חושב. בסוף הוא התיישב, עשה את המבחן, נחשו כמה הוא קיבל? כן כן, הרבה יותר ממה שאתם חושבים – הוא קיבל 90.

רועי צאיג וחברי מועצת הנוער באשקלון

רועי צאיג וחברי מועצת הנוער באשקלון

באותו שלב לא הבנתי למה הוא לא עשה את המבחן עם ציון כזה, ניגשתי אליו ושאלתי אותו למה? למה חששת כל כך לעשות את המבחן? הוא ענה לי 'אני לא יודע'- ואז נפל לי האסימון.

הבנתי באותו רגע שיש המון ילדים כמוהו, ילדים טובים, ילדים חכמים ומוכשרים אבל חסרי ביטחון. כאלו שהפחד מכישלון מרתיע אותם, מפחיד אותם, וגורם להם אפילו לא לנסות. באותו רגע החלטתי להכין הרצאה בנושא. הרצאה על הסיפור שלי, בתקווה שהם ייקחו ממנה משהו לחיים שלהם, שמה שחשוב זה להחליט ולא לוותר לעולם.

בגיל 11 ניקיתי עם אבא שלי את בית ספר האזורי בגלל המצב הכלכלי הלא פשוט שהיה בבית. אחרי שנים, רציתי להתגייס ליחידה קרבית,  ופגם מולד בכף הרגל כמעט מנע ממני מלהצליח. הצלחתי להתחמק מהוועדה הרפואית, ולבסוף שירתתי ביחידה המובחרת 'אגוז'. בהמשך, כנגד כל הסיכויים, הצלחתי להקים עסק מצליח, כשהכל בזכות אמונה והתמדה. לאחר ההרצאה הראשונה בה סיפרתי על חיי, ניגשו אלי שני ילדים ואמרו לי "שינית לנו את החיים", עניתי להם תודה, תוך שאני מרגיש את הלחלוחית בעיניים מדמעת התרגשות.

רועי צאיג. צילום: פבל

רועי צאיג. צילום: פבל

אז מחנכים, מורים, מרצים כמוני או כל מי שעובד עם בני נוער, תנו להם אמונה וביטחון, תאמינו בהם בכל מצב – התוצאות כבר יגיעו. והסיפוק – הוא האושר האמיתי.

הכותב הוא בעל משרד יחסי הציבור "צאיג תקשורת" ומרצה לבני נוער.

[email protected]  054-2124694


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר