זלמנוב (מאחורה) וביילין. צילום: דוד לוי

המקורב, הטקס וממלאת המקום

עיריית אשקלון מימנה אירוע חגיגי ומושקע לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית, ואורחת הכבוד בו הייתה ממלאת מקום ראש העירייה סופה ביילין. מסמכים שהגיעו לידי “כאן דרום” מגלים כי את האירוע הפיק אולג זלמנוב, מספר 4 ברשימתה של ביילין עצמה, אשר מנהל משרד תיווך בעיר. בעירייה עצמה אמרו שאין כל בעיה בהתקשרות זו, ואילו זלמנוב אומר כי מלבד תיווך הוא עוסק גם בהפקות. “אני קורא לראש העירייה בדחיפות לבדוק את הנושא”, אמר חבר המועצה דוד בן אברהם

פורסם בתאריך: 3.11.17 11:01

     

בחודש מאי האחרון קיימה עיריית אשקלון ערב תרבותי ליוצאי חבר העמים לכבוד יום הניצחון על גרמניה הנאצית. האירוע התקיים בהיכל התרבות בעיר וכלל תכנית עשירה, מגוון גדול של אמנים מהארץ ומחו”ל וקטעי וידיאו מושקעים ומעוררי נוסטלגיה.

את הערב כיבדה בנוכחותה, ואף עמדה במרכזו כנציגת המגזר הבכירה ביותר בעיר, ממלאת מקום ראש העירייה סופה ביילין, שבין שלל תפקידיה משמשת גם בתפקיד הממונה על האירועים של עולי ברית המועצות וגם על המחלקה לקליטת עלייה שהייתה אמונה על ערב זה.

זלמנוב משמאל. בחירות 2013 צילום: דוד לוי

ממסמכים שהגיעו לידי “כאן דרום” עולה כי על ההפקה הגרנדיוזית הזאת הופקד אולג זלמנוב, מספר 4 ברשימתה של ביילין למועצת העיר "צדק חברתי". ביילין הכניסה למועצה רק שני מנדטים, אז זלמנוב נותר מחוץ למועצה. עבור העבודה שהוא ביצע קיבל זלמנוב מהחברה הכלכלית סכום של 43 אלף שקלים, שהועברו אליו לאחרונה.

“לא סתם בחרו בי”

זלמנוב הוא כאמור בעליו של משרד תיווך בעיר בשם “אופק”. בשיחה עמו אישר זלמנוב שבבעלותו משרד תיווך, אך ציין כי יש לו אישור כחוק לעסוק גם בתחומים אחרים. “אני יכול לעשות כל מיני סוגים של עבודות, ולא סתם בחרו בי. אני מציע שתשאלו את מי שבחר”, אמר.

הצ'ק שקיבל זלמנוב מהחברה הכלכלית

עוד הוא אמר כי הוא עוסק בתחום הפקות האירועים כבר יותר משמונה שנים ומפיק אירועים גדולים עבור יוצאי חבר העמים לא רק באשקלון אלא בכל הארץ. בנוגע להיכרות שלו עם ממלאת מקום ראש העיר סופה ביילין וטיב מערכת היחסים בין השניים הוא בחר שלא להתייחס כלל.

“בעלת הבית של הערב”

ביילין עצמה התייחסה בגאווה לאירוע עצמו ואף התייחסה אליו בדף הפייסבוק שלה כאשר פורסם בו פוסט ארוך תחת הכותרת "זה החג שלנו". בפוסט עצמו נכתב על מה שהיה על בימת ההיכל באותו הערב ואף צוין כי בין היתר היא זכתה לקבלת פנים חמה במיוחד מהקהל באולם וכי מנחה הערב ציין שביילין אינה אורחת אלא בעלת הבית של הערב הזה. “יום הניצחון על גרמניה הנאצית הפך ליום של חג הרבה בזכותה”, נכתב בדף הפייסבוק של ביילין עצמה.

בהמשך נכתב כיצד נרתמה לסייע למשתתפי המלחמה על מנת לשמר את הזיכרון ויזמה פרויקטים בנושא. בסופו של הפוסט ביקשה ביילין להודות למפיק האירוע אולג זלמנוב. הפוסט, כפי שהוא פורסם בדף הפייסבוק שלה, פורסם גם בשבועון לדוברי השפה הרוסית "מוסט".

 

בן אברהם: “אולי כשר אבל מסריח”

“דעתי החד משמעית היא שזה דבר פסול מיסודו”, אומר חבר המועצה דוד בן אברהם, חבר סיעתה של ביילין. “גם אם יהיו פונקציות מלומדות שיגידו (ומן הסתם שכך יגיבו) שאין כאן ניגוד עניינים ושאין עבירה על החוק, הרי ברור לכולם שזה מאוד מסריח.

בן אברהם: "דעתי החד משמעית שזה דבר פסול מיסודו". צילום: אורי קריספין

"ברור לחלוטין שעצם העובדה שהוא מס’ 4 וממלא מקום יו”ר ועדת הקליטה העירונית, כשהיא עצמה ממונה על קליטה ועלייה באשקלון, והיחסים ביניהם הדוקים. אני קורא לראש העירייה בדחיפות לבדוק את הנושא, ואם צריך – להסיק מסקנות מיידיות כלפי ממלא מקומו לאלתר”.

חשוב לציין כי בן אברהם, אשר אמנם הוא חבר בסיעה של ביילין, לאחרונה הורחק ממוסדות מפלגת ישראל ביתנו. הוא סבור כי מי שעומדת מאחורי מהלך זה היא ביילין עצמה ו מותח ביקורת רבה על התנהלותה.

העירייה: “אין מניעה להתקשרות”

מעיריית אשקלון נמסר: “ככלל אין מניעה להתקשרות בין העירייה או החברה הכלכלית למי שהינו ברשימת מועמדים לרשימה כלשהי ובלבד שאינו חבר מועצה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר